Pet razlogov, zakaj novoletne diete nikoli niso uspešne

J.V.
09.01.2018, 10:37
4
S prihodom novega leta se večina med nami odloči, da bomo bolj zdravo jedli in veliko več telovadili. Tako se s 1. januarjem podamo na dieto, ki na našem krožniku dovoljuje le piščanca in brokoli, kar je seveda recept za neuspeh. Tako stroga dieta nikoli ne more biti uspešna, to pa ni edina napaka, ki jo naredimo, ko se odločimo, da bomo spremenili svoj življenjski stil in zaradi katere nam bo spodletelo.

Ženska hujša in zdravo je - 5
Ženska hujša in zdravo je - 5FOTO: iStock

Uživamo živila, ki jih v resnici ne maramo

Če mislite, da boste zato, ker je januar, kar naenkrat postali veliki ljubitelji brokolija, a v zadnjih treh mesecih niste zaužili ničesar zelenega, ste na dobri poti, da vam spodleti. »Eden izmed razlogov, zakaj so diete neuspešne, je, ker se ljudje silijo jesti hrano, ki je ne marajo,« pravi Cassandra Suarez in dodaja: »Če vidite, da vam smoothie iz ohrovta ne odgovarja, si privoščite ohrovt v drugačni obliki ali pa še bolje, zamenjajte ga s špinačo ali katero drugo zelenjavo.« Še ena pomembna stvar zdravega življenjskega stila je eksperimentiranje z začimbami. »Ne bojte se in preizkusite različne začimbe ter načine kuhanja.«

Hujšanje - 3
Hujšanje - 3FOTO: iStock

Pričakujemo, da bodo spremembe vidne čez noč

Če že več mesecev niste telovadili in ste ves december pridno jedli, ne pričakujte, da bodo posledice tega izginile v enem tednu ali celo enem mesecu. »Če si boste postavili nerealne cilje, vam bo zagotovo spodletelo,« pravi nutricionist Rene Ficek in dodaja: »Na primer, če se boste odločili, da ne boste nikoli več jedli vaše najljubše jedi ali ciljali na izgubo 5 kilogramov v enem mesecu, se bo to obrnilo proti vam.« Zakaj? Ker odrekanje najljubši hrani vodi v prenajedanje z njo, ko ne zdržite več mučenja. In če boste poskušali izgubiti preveč kilogramov prehitro, se boste na koncu razočarani tolažili z vrečko čipsa. Pomembno je, da si zastavite manjše cilje, ki vas bodo vodili do končnega cilja. To pomeni, da poskusite vašo najljubšo jed jesti manjkrat, kot ste jo do sedaj. Če ste jo trikrat na teden, si jo sedaj privoščite le enkrat.

Ne načrtujemo obrokov vnaprej

Da ne bi posegali po hitrih prigrizkih in nezdravi hrani in bi se držali načrta, je zelo pomembno, da zdrave obroke načrtujete in pripravite vnaprej. Tako vas ne bo mikala nezdrava hrana, ko vas bo popadla volčja lakota. »Priprava obrokov je ključ do uravnotežene prehrane. Narežite zelenjavo in si za prihajajoči teden vnaprej pripravite kakšen obrok. Tako boste lahko med natrpanim tednom hitro pripravili večerjo.«

V trgovini ne preberemo sestavin na embalaži

Včasih bi morali biti bolj izbirčni glede sestavin, ki jih vsebujejo živila, ki se vsak dan znajdejo na našem krožniku. Da bi se lažje odločili, ali določeno živilo sodi v vašo dieto, večkrat preberite nalepko  na izdelku. Zelo pomembno je, da veste, koliko sladkorja vsebuje živilo ter kakšna je količina vlaknin in proteinov. Vsak obrok naj bi imel vsaj 8 g vlaknin in 20 g proteinov.

Hujšanje - 1
Hujšanje - 1FOTO: iStock

V trenutkih šibkosti nimamo plana B

Če ste dovolj močni in vztrajni se boste večino časa brez težav držali diete, a tudi najmočnejšim se zgodi, da pride dan, ko si ne morejo pomagati, da ne bi posegli po čokoladi ali kakšnem drugem nezdravem prigrizku. Ženske imajo takšnih trenutkov več kot moški, saj je znano, da se večina z odvečnimi kilogrami bori zaradi čustvenega prenajedanja. »Prekomerno prehranjevanje je dostikrat posledica kroničnega stresa in preobremenjenosti,« pojasnjuje integrativna psihoterapevtka Alja Fabjan. Podatki kažejo, da je na splošno med populacijo kar četrtina takih, ki ima težave s čustvenim prehranjevanjem. In večina teh je žensk. Problem je v tem, da je hrana lahko kot droga, s to razliko, da je hrana povsod in da gre za 'drogo', ki je dovoljena. Če jeste, ko dejansko niste lačni, je to zato, ker imate dva želodca – enega resničnega, ki vam sporoča, da so v telesu nastale biološke potrebe po vnosu hrane, in drugega, navideznega, ki vam povzroča težave. Zato je zelo pomembno, da imate v takšnih trenutkih zasilni izhod oziroma plan B. Pojdite raje na sprehod, na jogo ali na masažo.

KOMENTARJI (4)

Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. S klikom na gumb Spletno oko prijavite komentar, za katerega menite, da vsebuje sovražni govor.

nevica
14.01.2018, 16:22:32
Vsak cilj je odvisen od človeka, ki si ga zastavi, prav gotovo ne od novega leta!!! Njegovo doseganje pa še bolj! Jaz sem se za novo leto že več stvari odločila v preteklosti in vsi moji načrti - oz. da ne rečem življenjske odločitve, še vedno držijo. Pač nisem pocar...
nevica
14.01.2018, 16:24:00
Shujšati je pravzaprav malenkost, ko se odločiš, če nisi dejansko hud odvisnik od hrane, pač pa samo malomaren prehranjevalec....
tmarjan24
08.01.2018, 19:05:21
01
-1
Ponudba za zavarovanje posojil Za vaše posojilo zahteva za oživitev vaših dejavnosti, bodisi za izvedbo projekta ali za nakup stanovanja ali pa potrebujete denar iz drugih razlogov preveč. Strinjam se, da vam pomagam z zneskom od 5000 € do 10.000.000 € s stopnjo 3% letno in s trajanjem od 1 do 30 let. prosim, prosim kontaktirajte me za več informacij. E-pošta: reseaufinance510@gmail.com E-pošta: tmarjan24@gmail.com Whatsapp: +38651390291