Kaja Repenšek: Savinjčanka, ki ruši modne tabuje

Jasmina Voler
06.05.2019, 8:08
0
Kaja Repenšek je mlada modna oblikovalka, ki prihaja iz Savinjske doline, kjer moda ni pogosta oblika izražanja. Zaradi tega so jo, ko je bila mlajša, pogosto zbadali in se iz nje norčevali. In čeprav jo zaradi njenih drznejših stajlingov še danes marsikdo čudno pogleda, pa priznava, da je danes ti ne ganejo več.

"Razrezovala sem oblačila barbik, da sem videla, kako je oblačilo sestavljeno."
"Razrezovala sem oblačila barbik, da sem videla, kako je oblačilo sestavljeno."FOTO: Lucija Rosc

Kako bi se predstavila modnim navdušenkam, ki te še ne poznajo?

Sem modna oblikovalka Kaja Repenšek in prihajam iz Savinjske doline, kjer moda ni tako živa oz. se ljudje skozi modo ne izražajo. ''Kako je lahko to tako skupaj zašito?'' sem se spraševala kot majhna deklica, ki je že od malega vedela, kaj bo njen poklic. Razrezovala sem oblačila barbik, da sem videla, kako je oblačilo sestavljeno. Na papir sem obrisovala krojne dele, jim prilagodila obliko, razrezala in skušala na roke sešiti. Večkrat mi je pri tem pomagala mami, ki mi je kasneje prepustila svoj prvi šivalni stroj. Zanimala so me oblačila, materiali, teksture, izdelava detajlov in vse, kar je na prvi vtis delovalo kvalitetno. Skozi ustvarjanje sem začela izražati svoja čustva, sebe, svoj notranji nemir. Pod novo slovensko blagovno znamko KA oblikujem sodobno moško in žensko modo, s katero želim, da se uporabniki poistovetijo. Oblačila so izdelana iz kvalitetnih materialov v Sloveniji in so enostavna za vzdrževanje.

Omenila si, da v Savinjski dolini moda ni tako pomembna. So te kdaj čudno gledali, ker si bila drugače oblečena?

V osnovni šoli so me zaradi svojega načina izražanja skozi oblačila velikokrat zbadali in poniževali. Dandanes se za to ne zmenim več (smeh).

Pa se ti zdi, da se to spreminja? Da je moda vedno bolj prisotna tudi v krajih zunaj Ljubljane?

Zdi se mi, da ja. Sploh pri ženskah, ki so veliko v stiku z ljudmi in dajo nekaj nase. Moda postaja vedno bolj opazna in mladi oblikovalci smo postali bolj slišani – uslišani. Poklic je postal cenjen.

Za prikaz vsebine je potrebno omogočite piškotke družbenih omrežij. Omogoči piškotke

Bi rekla, da imamo Slovenke okus za modo?

Imamo, a takšnih z močnim osebnim stilom je malo, zaradi prevelikega vpliva trendov. Slovenski prostor ponuja kar nekaj zanimivih trgovin z oblačili, tako s slovenskimi oblikovalci kot tudi s tujimi blagovnimi znamkami, le izbrati moramo tisto pravo zase.

Učila si se oblikovanja čevljev, zdaj pa se učiš tudi oblikovanja klobukov.

Ročne tehnike oz. ročna dela so zame zelo pomemben del oblikovanja. Kot ljubiteljica čevljev in pokrival sem si želela pridobiti to znanje, ki pa dandanes žal izumira. Izdelovanja čevljev od ideje do priprave kroja sem se učila pri oblikovalki čevljev Alji Yirvant Novak, kako izdelati čevlje, pa me je naučil čevljar Franček Grudnik, ki ima za sabo kar 60-letno domačo obrt. Oblikovanja in izdelave klobukov sem se učila pri klobučarju Rudiju, od koder je nastala moja prva kolekcija kap, ki je MUST HAVE kos letošnjega poletja.

Lotila se je tudi oblikovanja kap.
Lotila se je tudi oblikovanja kap.FOTO: Lucija Rosc

Klobuki so eden izmed tistih modnih dodatkov, ki jih pri ženskah ne vidimo prav pogosto.

Klobuk je poseben modni dodatek, katerega je treba znati nositi in stilirati, da pride do izraza. Pretežno so ga nosile starejše uglajene ženske, opazim pa, da je postal zelo popularen modni dodatek tudi pri mlajših ženskah, ki ga nadenejo na glavo tudi k bolj sproščenemu, športnemu videzu. To se mi zdi odlično, šik (smeh).

Kje najdeš navdih za kreacije?

S spremljanjem trendov, ne samo v modi, ampak tudi v arhitekturi, umetnosti, glasbi itd. V glavnem izhajam iz sebe, osebnega doživljanja okolice in izkušenj. Rada se poigravam s kontrasti, veliko/malo, polno/prazno, gladko/strukturirano, geometrijsko/organsko, rekonstruiranjem osnovnih kosov oblačil glede na časovno obdobje, različnimi subkulturami in pojavi v družbi.

Kako bi svoje kreacije opisala s tremi besedami? Katerim ženskam in moškim so namenjene?

Karakterne, drzne, vsakdanje. Namenjena so ženskam in moškim s podobnim okusom, estetiko, osebam z že izoblikovanim osebnim stilom. 

Se ti zdi, da oblačila kupujemo preveč masovno, namesto, da bi kupili tisto, kar res potrebujemo in bomo lahko nosili nekaj let? Da dajemo prednost kvantiteti pred kvaliteto?

Trajnostna moda se vrača. Vse bolj opažam zavestno kupovanje oblačil potrošnikov. Začeli so podpirati izdelke slovenskih oblikovalcev in proizvajalcev, četudi zanj odštejejo malo več denarja.

Kdo je najboljši kritik tvojih kreacij med nastajanjem?

(smeh) Moja mami, o ja. Vedno iskrena, direktna, realna. Ob pravem trenutku postavi pravo vprašanje. Na primer: "A misliš, da se bo dalo ženski, ki bo kupila ta kos, zavezovati vse te trake?" Pri čem takem še enkrat dobro razmislim in detajle izpeljem malo drugače, bolj funkcionalno.

Za prikaz vsebine je potrebno omogočite piškotke družbenih omrežij. Omogoči piškotke

Ti je dala kdaj kakšen nasvet, ki ti je za vedno ostal v spominu?

Ostani zvesta sama sebi, prisluhni si.

Kaj ti je pri delu še vedno največji izziv?

Preseči samo sebe, svoje znanje. Vsak dan se učim, tako pri delu kot v komunikaciji s strankami. Hvaležna sem za to.

Pred kratkim si se mudila na tednu mode v Srbiji. Kakšna izkušnja je bila to zate?

Na tednu mode v Srbiji sem bila izbrana med top štiri finaliste iz Evrope, kjer smo predstavili vsak svojo kolekcijo strokovni žiriji, katero so zastopala znana imena v modi (Myra Postolache, Donald Potard, Zvonko Marković …). Zame je bil to velik privilegij in potrditev z njihove strani, da sem na pravi poti.

Te tujina sicer mika?

Seveda me mika, a ostajam realna. Najprej  želim pustiti sled na domačih tleh, ob tem pa se zagotovo ponudi možnost tudi za tujino.

Se strinjaš s pregovorom, da obleka naredi človeka?

Da, to drži kot pribito, ampak človek mora obleko znati tudi nositi.

Prihaja pomlad, je kakšen modni kos, ki se ga najbolj veseliš?

Dolga široka srajca iz kvalitetnega bombaža v oranžnih odtenkih. V njej se bomo počutile zapeljive in fresh.

"Pod novo slovensko blagovno znamko KA oblikujem sodobno moško in žensko modo, s katero želim, da se uporabniki poistovetijo."
"Pod novo slovensko blagovno znamko KA oblikujem sodobno moško in žensko modo, s katero želim, da se uporabniki poistovetijo."FOTO: Klemen Razinger

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. S klikom na gumb Spletno oko prijavite komentar, za katerega menite, da vsebuje sovražni govor.