Če želite zdravo in sijočo kožo, se nečemu morate odpovedati

J.V.
12.08.2019, 7:34
0
Če se vam že nekaj časa zdi, da vaša koža kliče na pomoč in da se situacija nikakor noče izboljšati, čeprav se police v vaši kopalnici šibijo pod težo tisoč in enega kozmetičnega izdelka, naj vam zaupamo skrivnost ... Da bo vaša koža zasijala, jo morate nahraniti s hranili, po katerih hrepeni in jih na žalost v sodobni prehrani močno primanjkuje.

Pred kratkim smo pisali o ogljikovih hidratih, ki se jih marsikdo izogiba v prepričanju, da so ti slabi in da se zaradi njih kopičijo odvečni kilogrami. Ugotovili smo, da to ne drži, saj obstajata dve vrsti ogljikovih hidratov: tisti slabi in tisti, ki jih telo nujno potrebuje za delovanje. Slabi ogljikovi hidrati so tisti, ki so zapakirani. So torej v obliki predelane hrane, ki sestavlja kar 70 odstotkov sodobnih jedi in je najslabši vir mikrohranil, ki jih med drugim potrebuje tudi vaša koža. Po drugi strani pa je predelana hrana odličen vir slabih mikrohranil, predvsem predelanih OH in slabih maščob, umetnih barvil, konzervansov, ojačevalcev okusa in še bi lahko naštevali. Razlogov, zakaj bi se ji morali izogibati, je več kot dovolj.

Beljakovine se med prebavo razgradijo na aminokisline, ki jih telo potrebuje za rast in obnovo celic.
Beljakovine se med prebavo razgradijo na aminokisline, ki jih telo potrebuje za rast in obnovo celic.FOTO: Dreamstime

Posledice uživanja predelane hrane se kažejo tudi na naši koži. Da bi ta dobila mikrohranila, po katerih hrepeni, morate začeti uživati več nepredelane hrane ter v vsak obrok vključiti mikrohranila za sijočo kožo. Sliši se preprosto, a ni, saj je industrijska hrana vse okoli nas in velikokrat po njej posežemo brez razmišljanja. Ker je pri roki in smo lačni. Ali pa so lačne le naše oči. A če želite zdravo in sijočo kožo, je nadomestitev predelane hrane z nepredelano, neizogibna. Kaj to pomeni? To pomeni, da mora biti vsak vaš obrok sestavljen z živili v njihovi naravni obliki (sadje, zelenjava, meso, ribe, mlečni izdelki in polnozrnate žitarice). 

PREBERI ŠE
Ogljikovi hidrati niso nič slabega, dokler niso zapakirani

MAKROHRANILA - beljakovine, maščobe in ogljikovi hidrati, ki bi jih morali vključiti v vse obroke

Beljakovinese med prebavo razgradijo na aminokisline, ki jih telo potrebuje za rast in obnovo celic. Ker se koža ves čas obnavlja in lušči, je zelo pomembno, da so beljakovine del vaše dnevne prehrane. Brez njih se koža hitreje stara, nastajajo gube in pride do slabega celjenja ran. Medtem ko naše telo tvori enajst od dvajsetih aminokislin, moramo za ostalih devet poskrbeti s prehrano. Gre za tako imenovanepopolne beljakovine, med katere uvrščamo govedino (vsebuje več protivnetnih maščobnih kislin omega-3, A, C, E in B12 vitamine) in perutnino iz proste reje, jajca iz proste reje (vsebujejo več vitaminov A in E ter protivnetnih maščobnih kislin omega-3, ki pomirjajo kožo), divje ribe, ajdo, kvinojo in chia semena. Beljakovine vsebujejo tudi stročnice, oreščki in druga semena. 

Eno od mikrohranil, ki so nujno potrebna, so tudi maščobe, ki telesu zagotavljajo vir energije.
Eno od mikrohranil, ki so nujno potrebna, so tudi maščobe, ki telesu zagotavljajo vir energije.FOTO: Dreamstime

Ogljikovi hidrati so nujno potrebni, saj telesu dajejo energijo - glukozo, za sijočo kožo pa pomagajo uravnavati presnovo maščob in beljakovin, oskrbujejo jo z vitamini, minerali in antioksidanti. Ko gre za uživanje OH, bi morala večina teh izvirati iz sadja in zelenjave, manjši del pa naj izbira iz nerafiniranih brezglutenskih žit, stročnic in naravnih sladil.

PREBERI ŠE
Ogljikovi hidrati: kaj, kdaj, koliko?

Sladkorji in rafinirani ogljikovi hidrati povzročajo notranje neravnovesje, ki škoduje koži. 

Eno od mikrohranil, ki so nujno potrebna, so tudi maščobe, ki telesu zagotavljajo vir energije in so glavna sestavina celične membrane, kožo ohranjajo navlaženo in prožno ter so nujne za prebavo beljakovin za izgradnjo celic. A, pozor. Medtem ko nekatere maščobe kožo hranijo, druge povzročajo vnetja.

Nasičene maščobeso nujno potrebne za delovanje celic; so ključna sestavina za tvorbo zdravih hormonov, krepijo odpornost in ščitijo jetra pred strupi. Na dnevni jedilnik uvrstite kokos in kokosovo olje, meso živali iz proste reje, polnomastne in ekološke mlečne izdelke, jajca iz proste reje ...

PREBERI ŠE
Živila, ki spodbujajo nastanek kolagena za zdrave in močne lase

Posledice uživanja predelane hrane se kažejo tudi na naši koži.
Posledice uživanja predelane hrane se kažejo tudi na naši koži.FOTO: Dreamstime

Mononenasičene maščobe- Na dnevni jedilnik dodajte avokado, olive, olivno olje, mandlje, lešnike in makadamijo. 

Polinenasičene maščobe- delimo jih na maščobne kisline omega-3 in omega-6 oziroma esencialne maščobne kisline, ki jih naše telo ne more tvoriti in jih moramo zaužiti s hrano. Dnevno bi jih morali zaužiti 4 odstotke dnevnega vnosa kalorij. Težava je v tem, ker večina ljudi dnevno zaužije od deset do dvajsetkrat več omega-6 maščobnih kislin, ki se nahajajo v cenenih rastlinskih oljih in predelani hrani. Cilj je torej več omega-3 in manj omega-6 maščobnih kislin. Na dnevni jedilnik uvrstite divje ribe, orehe, lanena, konopljina in bučna semena. 

Transmaščobe- gre za sintetične maščobe, ki bi se jih morali za vsako ceno izogibati in so ena največjih težav kože.

PREBERI ŠE
Zakaj so vitamini tako zelo pomembni za kožo?

Vir: Sijaj - S prehrano do naravno čudovite kože; Nadia Neumann