Vas ponoči pogosto tišči na stranišče? Morda za to ni kriva pijača ...

S.B.
14.08.2019, 8:02
0
Zbujanje in vstajanje sredi noči je naporno in mučno. Vseeno pa moramo vstati, če čutimo pritisk na mehur, s tem pa izgubimo vsaj pol ure spanca, saj najbrž preteče kar nekaj časa, preden spet zaspimo. Veliko ljudi se zaradi tega izogiba pitju pijače v večernih urah, tudi minimalni količini vode, kar pa ni zdravo.

PREBERI ŠE
Prigrizki, ki si jih lahko privoščite brez slabe vesti

Kot poroča Miss7, se pogosto zgodi, da težav ne povzroča pijača, kot je pivo, temveč določena vrsta hrane. Poskus je pokazal, da če se odpovemo eni od začimb, imamo večje možnosti, da bomo noč prespali v miru, brez zbujanja in obiskov stranišča.

Japonski znanstveniki so raziskovali, kakšen vpliv ima hrana na nočno potrebo po uriniranju, začeli pa so s preiskovanjem soli. Testirali so 223 ljudi. Za 25 odstotkov so zmanjšali vnos soli iz povprečnega vnosa 10,7 na 8 gramov dnevno. Drugi skupini, v kateri je bilo 98 ljudi, pa so povečali konzumacijo soli za 11 odstotkov, torej z 9,9 na 11 gramov dnevno.

Torej, če želite znova prespati celo noč, zmanjšajte vnos soli v telo.
Torej, če želite znova prespati celo noč, zmanjšajte vnos soli v telo.FOTO: iStock

PREBERI ŠE
TBT: La Popsi – celotni pogovor

Znanstveniki so sklenili, da so imeli ljudje, ki so jedli manj soli, tudi manj potrebe po nočnem obisku stranišča. V drugi skupini pa se je pokazalo, da se je potreba po nočnem zbujanju zaradi polnega mehurja znatno povečala. Kar pa je precej logično, pravijo, saj se človeško telo lahko znebi soli le na način, da jo stopi in izloči iz telesa. Bolj kot posegamo po soli, večja količina urina je potrebna, da se je znebimo. Ravno zato smo po slanih jedeh žejni in podzavestno pijemo več tekočine.

"Je res, da naše telo sol oziroma natrij nujno potrebuje, je pa tudi res, da ta mineral v normalnih okoliščinah potrebuje v zelo majhnih količinah. Le kadar se izdatno poveča količina potenja oziroma pri dolgotrajnejših prebavnih težavah, bi morali biti malo bolj pozorni na zadosten vnos soli, drugače pa jo s prehrano zaužijemo prej preveč kot premalo. Podatki celo navajajo, da jo vnesemo za 2- do 3-krat več od priporočene vrednosti," nam je pojasnila mag. Nadiža Pleško, prehranska coachinja.

PREBERI ŠE
Pijte vodo s soljo in zgodilo se bo 5 neverjetnih stvari

Torej, če želite znova prespati vso noč, zmanjšajte vnos soli v telo. Še posebej se izogibajte slanim večernim prigrizkom pred televizijo, namesto tega pa si raje privoščite nesoljene arašide. Veliko soli morda tudi nevede vnašamo s kruhom, siri, različnimi namazi in drugimi predelanimi mesnimi izdelki, kot so salame, paštete, hrenovke in klobase.