Top Nadižini triki za pripravo uravnoteženih obrokov

Mag. Nadiža Pleškoprehranska coachinja
14.05.2019, 7:41
Dragi moji, lepo pozdravljeni, pretekli teden sem vam obljubila, da vam v današnjem članku predstavim nekaj svojih top trikov, ki jih uporabljam v svoji kuhinji. Ti triki so meni kot tudi mojim strankam pomagali, da so v svoji kuhinji začeli uporabljati manj sladkorja, soli in ojačevalcev okusa.

 

NAGRADNA IGRA: 

Prijave na Sparovo plesno tekmovanje S PLESOM DO ZVEZD so zaključene! Izmed vseh, ki se bodo uvrstili v finale tekmovanja, bo na koncu strokovna komisija pod vodstvom Katarine Venturini izbrala zmagovalca, zmagovalni par ali skupino, ki prejme glavno nagrado – plesno delavnico v Londonu, in sicer v Pineapple Dance Studios. Glasujte TUKAJ in pomagajte svojim favoritom do finala!

Temelj vsega predstavlja dobra organizacija. Svetujem vam, da si določite en dan v tednu in takrat naredite vsaj okvirni plan aktivnosti in obveznosti, ki vas čakajo v prihajajočem tednu. Zraven pa zabeležite, kako boste poskrbeli za svojo prehrano. Vem, da se vsega ne da predvideti, in takrat lahko posežemo po kakšnem »SOS obroku«, kot jim pravim sama (o njih zapišem več že prihodnji teden), ampak nek okviren načrt pa si vsekakor lahko pripravimo.

Mag. Nadiža Pleško, prehranska coachinja
Mag. Nadiža Pleško, prehranska coachinjaFOTO: Aljoša Rebolj

Takrat tudi določimo dan za nakupovanje. Še najmanj časa vam bo vzelo kar nakupovanje na spletu. 

Še preden se odpravite po nakupih, vam priporočam, da dobro pregledate svoje shrambe, hladilnik in zamrzovalno skrinjo. Čas je za pomladno čiščenje vsega, kar ne služi več ne vam, ne vašemu telesu. Se strinjate z mano, kajne?

Nato naredite nakupovalni seznam, ki naj vsebuje predvsem živila z visoko hranilno vrednostjo. Katera živila so to, sem že pisala v preteklih člankih. No, in ko imate shrambo, hladilnik in zamrzovalno skrinjo založeno s kakovostnimi živili, ste samo še korak oddaljeni, da si pripravite okusen in tudi nadvse hranilen obrok.

In sedaj vam zaupam še nekaj svojih kuharskih trikov:

- Veliko uporabljam pečico. In tam je nepogrešljiv pripomoček papir za peko. V pečici pečem brez dodatnih maščob. Kakšna semena ali kakovostno olje dodam po potrebi, ko jed serviram na krožnik (Zakaj tako, pa si preberete v članku o maščobah TUKAJ).

- Vedno pečem na nižjih temperaturah, tako se ohrani več hranil.

- Solate operem in očistim za vsaj dva ali tri obroke. Časa mi vzame skoraj enako kot za pranje samo enega obroka. Oprana solata pa pride prav, ko se lačni vrnemo domov. Dodamo še pest stročnic ali kakšno kuhano jajce, nekaj semen in že imamo pripravljen okusen in tudi nadvse hranilen obrok.

- V zameno za del soli uporabljam zelišča. Nekaj mi jih raste kar v visoki gredi na balkonu. Lahko pa si jih nasadite tudi v lončke in jih postavite zraven rožic na okenske police.

- Za optimalno uporabo začimb in zelišč se je izkazal način, da cela (npr. lovorjev list, cela zrna popra, brinove jagode itd.) dodam že na začetku kuhanja, mleta pa čisto ob koncu.

- Preliv za solato zmešam posebej. Tako se močno zmanjša količina olja in soli. (recept za enega izmed mojih ljubših prelivov najdete TUKAJ).

- Da zelenjava ohrani okus, jo večinoma le na hitro podušim, še večkrat pa jo zmehčam kar na sopari. Vedno pazim, da znotraj ostane čvrsta.

- Omake pripravljam večinoma iz paradižnika, ki mu dodam različno zelenjavo in začimbe (npr. nariban gomolj zelene, korenčka; ob koncu kuhanja pa svežo baziliko, peteršilj malo origana itd.). Obvezna sestavina, ki doda mojim omakam največ arome, pa je česen.

- Omak nikoli ne gostim z moko, veliko raje dodam žlico mletih lanenih semen ali pa nekaj pretlačene čičerike. Takšne omake so veliko lažje prebavljive.

- Kadar pripravljam meso ali ribe, pa le te vsaj za nekaj minut mariniram z malo limoninega soka, tu in tam na zrezke dodam malo gorčice ali pa pripravim marinado iz nekaj kapljic domačega kisa in začimb. S tem mesu dodam sočnost in ga zmehčam.

Banner - piščanec
Banner - piščanec

- Ribe čistim v slani vodi in jih nikoli ne solim dodatno. Dodam pa vanje pred peko še vejico rožmarina. Ta jim doda prav posebno aromo.

- In ko se res zelo zelo mudi, mi prav pride zamrzovalna skrinja. V njej se vedno najde kakšna zamrznjena jušna osnova. Vanjo zakuham še nekaj zelenjave, ko pa juho serviram na krožnik, dodam še žlico ali dve semen in posujem s sesekljanim peteršiljem. In tako imam domačo juho nared že v pičlih desetih minutah.

- Poleg tega, da poskrbimo za kakovostna živila in jih nato tudi ustrezno pripravimo, pa je zelo pomembna še ena stvar. In to je, da ko imamo skuhano jed pred seboj, si prvo vzamemo nekaj trenutkov, se umirimo in šele nato začnemo jesti. Smo zavestni pri jedi in grizenju. Vsak grižljaj res dobro pregrizemo. Pustimo telefon daleč stran od nas.

Z upoštevanjem preprostih trikov bodo vaši obroki bolj uravnoteženi, s čimer boste poskrbeli za vitalnost in dobro počutje.
Z upoštevanjem preprostih trikov bodo vaši obroki bolj uravnoteženi, s čimer boste poskrbeli za vitalnost in dobro počutje.FOTO: Dreamstime

Hrana je enako energija in pri tem igra pomembno vlogo tudi vzdušje med samim obrokom.

Upam, da vam bodo ti triki skupaj še z nekaj predlogi koristili in jih boste čim večkrat v svoji kuhinji uporabili tudi sami.

Pa dober tek vam želim,

vaša Nadiža.