10 superživil, ki so kot nalašč za poletne dni

zadovoljna.si/J.V.
03.07.2019, 7:36
1
S prihodom poletja naše telo hrepeni po lažji, bolj sveži in ne preveč nasitni hrani. Za ohranjanje energije skozi dan in boljše počutje je zelo pomembno, da se izogibamo mastni, težki in kalorični hrani ter več posegamo po sadju in zelenjavi. V nadaljevanju vam predstavljamo 10 superživil, ki so odlična izbira na vroč poletni dan!

Vsebuje veliko večjo količino vitamina C kot ostalo sadje.
Vsebuje veliko večjo količino vitamina C kot ostalo sadje.FOTO: iStockphoto

1. KIVI

Vsebuje veliko večjo količino vitamina C kot ostalo sadje. Zdravilen vitamin ima učinek pomlajevanja in vlaženja kože. Vsebuje tudi antioksidante in veliko količino vitamina E, ki izboljšuje cirkulacijo in pripomore k boljšemu celjenju ran. Poleg tega pospešuje prebavo in uravnava raven holesterola. Zelo priporočljiv je tudi za lepotne obrazne maske, saj naredi kožo svežo in bolj elastično. Vsekakor velja za čudežni sadež s številnimi pozitivnimi učinki.

2. ŠPARGLJI

Porcija špargljev vsebuje kar 288 miligramov kalija, ki je znan kot odličen uničevalec maščobnih oblog v predelu trebuha. 100 gramov svežih špargljev namreč vsebuje le 84 kilodžulov. To pomeni, da večino energijske vrednosti porabimo že med presnavljanjem, zato šparglji spadajo v kategorijo živil z nizko ali negativno energijsko vrednostjo. Z vsemi svojimi blagodejnimi učinki na prebavo in telo so ena od vrst zelenjave, ki razstruplja naše telo in pomaga pri izgubljanju maščobnih oblog, pridobljenih v dolgih zimskih mesecih. Šparglji so znani tudi kot eden od največjih naravnih virov vitamina K, za katerega so raziskave pokazale, da zavira nastanek osteoporoze in osteoartritisa. So tudi bogat vir vlaknin. 100 gramov svežih špargljev namreč zagotovi 2,1 grama vlaknin, ki pomagajo nadzorovati težave z zaprtjem, zmanjšujejo holesterol ter uravnavajo raven sladkorja v krvi. 

PREBERI ŠE
Ali sadje res redi? Odgovor vas bo presenetil!

Avokado vsebuje nenasičene maščobne kisline, ki pospešujejo presnovo.
Avokado vsebuje nenasičene maščobne kisline, ki pospešujejo presnovo.FOTO: iStock

3. MANDLJI

Mandlji so bogati z beljakovinami in vlakninami. Jejte jih ob lakoti, saj bodo oreščki zmanjšali apetit. Bogati so z vitaminom E, ki preprečuje nastanek pljučnega raka. S količino ne pretiravajte, dovolj bosta že dve jedilni žlici oreščkov na dan. Nekaj jih spravite tudi v svojo torbico – za trenutke, ko vas napade neustavljiva lakota.

4. JAGODIČEVJE

Če ste na dieti je jagodičevje lahko eden najboljših virov vlaknin. Na skodelico vsebuje kar 9 g vlaknin, poleg tega vsebuje tudi manj sladkorja kot večina sadja in je velik antioksidant ter nasiten prigrizek. Maline, jagode, borovnice, robide ... privoščite si jih brez slabe vesti.

5. AVOKADO

Vsebuje nenasičene maščobne kisline, ki pospešujejo presnovo. Je idealen kot dodatek k solati ali k beljakovinam. Pomaga pri absorpciji betakarotena in likopena, ki sta bistvena za zdravo srce. Ko kupujemo avokado, se mora pod pritiskom prstov rahlo vdreti. Olupljen avokado hitro potemni, zato ga pokapamo z limoninim sokom. 

Blagodejni učinek kokosa gre pripisati sveži kokosovi vodi in kokosovemu olju.
Blagodejni učinek kokosa gre pripisati sveži kokosovi vodi in kokosovemu olju.FOTO: Profimedia

 

6. KOKOS

Blagodejni učinek kokosa gre pripisati sveži kokosovi vodi in kokosovemu olju. Verjeli ali ne, prislužila sta mu naziv najbolj zdravilnega sadeža na svetu. Soku mladih kokosov pravijo tudi voda življenja, ker ima enako elektrolitsko ravnovesje kot naša kri. Ta sok je zakladnica dragocenih mineralov, ki jih naše telo zaradi osiromašene industrijske prehrane vse bolj pogreša. 

PREBERI ŠE
Ne boste verjele, kako vsestransko je kokosovo olje!

Mladi kokos ima največ zdravilnih lastnosti. Vsebuje od 90 do 95 odstotkov vode, ki ji pravijo tudi voda življenja, saj ima veliko zdravilnih lastnosti, poleg tega, da je izvrsten vir za rehidriranje tkiv v telesu, izboljšuje tudi prebavo in vsesplošno obnavlja telo. 

Srednje zreli kokos vsebuje manj tekočine kot mladi kokos, dobi pa meso. Kokosova voda postane rahlo mlečna, vsebuje pa več vitaminov A, B in C. Poleg tega pa se v srednje zrelem kokosu poveča količina ogljikovih hidratov, beljakovin, fosforja in mineralov. 

7. ČEŠNJE

Češnjam bi lahko rekli kar idealno živilo. Imajo nizko energijsko vrednost, malo maščob in veliko vlaknin, hkrati pa so tudi prava zakladnica zdravju koristnih snovi. Vsebujejo veliko vitaminov (A, B in C), mineralov (kalcij, železo, kalij), antioksidantov ter folne kisline. Ena češnja ima 4 kalorije, medtem ko 100 gramov češenj vsebuje 85 g vode, 1 g beljakovin, 16 ogljikovih hidratov, 12 g sladkorja in 2,1, grama vlaknin.

8. PARADIŽNIK

Paradižnik v količini 100 gramov vsebuje 66 kJ, med drugim pa ga sestavlja 7 različnih mineralov, 13 vitaminov in 3 sadne kisline. Zaradi bogate vsebnosti vitaminov in rudnin paradižnik spada med sadeže, ki vsebujejo največ bakra. Prav zato je uživanje presnega paradižnika koristno za vse, ki si želijo izboljšati kri.

9. VODA Z LIMONO, KUMARO ALI JAGODIČEVJEM

Ker moramo na dan spiti kar nekaj kozarcev vode, jih lahko popestrite tako, da v vodo dodate nekaj rezin kumare, limono, lubenico, maline itd. Sadje bo dodalo prijeten okus in voda bo kar naenkrat postala vaš najljubši poletni napitek. 

10. LUBENICA

Znano je, da lubenica poteši žejo, vitamina A in C, ki ju najdemo v tem sočnem in osvežilnem sadežu, pa jo uvrščata med super zdrava živila. Zmotno je prepričanje, da je v lubenici, pa naj bo še tako sladka, veliko sladkorja, poleg tega pa ima tudi nizko energijsko vrednost in je znana po tem, da blagodejno vpliva na počutje in čisti telo. Lubenica je polna vlaknin in vode ter vsebuje tiste vrste aminokislin, ki sproščajo pretok krvi po žilah.

Znano je, da lubenica poteši žejo, vitamina A in C, ki ju najdemo v tem sočnem in osvežilnem sadežu, pa jo uvrščata med super zdrava živila.
Znano je, da lubenica poteši žejo, vitamina A in C, ki ju najdemo v tem sočnem in osvežilnem sadežu, pa jo uvrščata med super zdrava živila.FOTO: Thinkstock