30 hitrih nasvetov prehranske strokovnjakinje za izgubo odvečnih kilogramov

Alja Dimiccertificirana ...
16.05.2019, 7:24
0
Poletje se bliža z veliko hitrostjo in če ste tudi vi med tistimi, ki se borijo z odvečnimi kilogrami, se držite teh preprostih korakov, s katerimi boste odvečne maščobe veliko hitreje in dolgoročneje izgubili. Predvsem pa se zavedajte, da je najpomembnejša dolgoročna izguba kilogramov, zato naj vaše na novo osvojene tehnike postanejo vaše vsakdanje navade in vaš način življenja. Le na tak način boste izgubljene kilograme tudi obdržali ter se v svojem telesu bolje počutili.

En teden si zapisujte vse, kaj boste pojedli in popili. Opazili boste, da je na vašem spisku veliko polnil, ki jih pojeste mimogrede, pa sploh niste pozorni nanje. Prigrizek sem in tja, malo med kuhanjem, ostanek za otrokom in pest arašidov niso zanemarljive številke. Že samo z opustitvijo teh prigrizkov boste vsak dan lahko zaužili do kar 300 kalorij oziroma 1.256 kilodžulov manj.

Pijete kavo z mlekom, v katero stresete še sladkor? Odstranite sladkor in mleko, s čimer boste zaužili tudi do 150 kalorij oziroma 0.62802 kJ manj dnevno, že če popijete samo eno takšno kavo.

PREBERI ŠE
Voda s kumaro, limono in meto: navdušeni boste!

Piše Alja Dimic, certificirana prehranska terapevtka.
Piše Alja Dimic, certificirana prehranska terapevtka.FOTO: osebni arhiv

Že zjutraj na tešče popijte velik kozarec tople vode z limono ter tako spodbudite delovanje presnove. Jaz dodam še zeolit, vulkanski mineral, ki nase veže strupe, presežke maščob in sladkorjev ter težke kovine in jih odnese iz telesa, kar je sploh pri hujšanju zelo blagodejno, saj se ne nalagajo v našem telesu v obliki dodatnih maščob.

Pojejte zdrav in hranljiv zajtrk, saj boste tako preprečili popoldansko oz. večerno prenajedanje.

Namesto kruha izberite proseno ali ajdovo kašo oz. ovsene kosmiče, ki jih prelijte z veganskim ali navadnim jogurtom.

Odlična izbira za zajtrk so vmešana jajca z zelenjavo, brez kruha.

Za dopoldansko malico izberite en sadež ali oreščke.

Dopoldan popijte najmanj 1 liter ne hladne vode, lahko ji dodate limono.

Vsako uro, tudi v službi, se razmigajte in hodite vsaj 5 minut, morda po stopnicah, ali se na hitro razgibajte.

Že zjutraj na tešče popijte velik kozarec tople vode z limono.
Že zjutraj na tešče popijte velik kozarec tople vode z limono.FOTO: Thinkstock

Če v službo hodite z avtomobilom, se organizirajte in pojdite po službi vsaj 3-krat na teden na hitro hojo nekam v naravo za vsaj 45 minut. Hoja naj bo hitra in zraven se zadihajte.

Zelo priporočam kolesarjenje v službo. Če se vozite z avtobusom, pa pojdite nekaj postaj peš.

Konec tedna se odpravite na bližnji hrib. Obvezno je, da ste zadihani in da vadba ne traja manj kot 40 minut.

PREBERI ŠE
Brezplačna e-knjiga: Recepti za zdrave napitke

Za kosilo si vzemite čas. Če ga nosite sabo, je to najboljša izbira, saj točno veste, kaj boste pojedli. Priporočam izbiro med kvinojo, ajdo ali proseno kašo z zelenjavo, zelenjavnimi polpeti s stročnicami ali solato. Če kosite zunaj, vedno izbirajte mono jedi, ne izbirajte smetanovih omak, lazanj in testenin. Raje naročite solato, ribo ali meso z žara ali popečeno zelenjavo.

Zapomnite si nekaj – žitarice jejte samo enkrat na dan, najkasneje do 16. ure. Če žita jeste za zajtrk, jih kasneje ne jejte več, če jih jeste za kosilo, pa se jim izognite pri zajtrku.

PREBERI ŠE
16:8 - dieta, ki je navdušila svet!

V telesu spodbudite avtofagijo oziroma obnovo in regeneracijo celic ter vsaj 3-krat na teden uživajte v hranjenju samo 8 ur, 16 ur pa ne jejte. Če bo vaša večerja ob 18. uri, lahko naslednje jutro jeste šele ob 10. uri. Na tak način boste dali telesu možnost, da bo samo iz sebe odpravilo vse strupene presnovnike in ostanke hrane.

Tudi popoldan popijte vsaj 1 liter vode.

Kadar se boste vmes kaj pregrešili (sladkarije, maščobe …), popijte žličko zeolita z vročo vodo, da hitreje odplaknete strupe iz telesa.

V trgovini preprosto ne kupujte zapakiranih in vnaprej pripravljenih izdelkov, kupujte samo enostavne sestavine, iz katerih sami skuhajte obrok. Na tak način boste vsak dan prihranili do kar 400 odvečnih kalorij oziroma 1.6747 kilodžulov, ki jih sicer pojeste, ne da bi vedeli.

Ne kupujte izdelkov brez maščob, ker vsebujejo veliko sladkorjev ali umetnih sladil, ki so včasih še slabša izbira.

PREBERI ŠE
'Zdrava' živila, ki bi se jih morali izogibati. To je razlog, zakaj!

Gibajte se.
Gibajte se.FOTO: Thinkstock

Ne pijte alkohola, saj tako nevede zaužijete veliko kalorij, za katere sploh ne mislite, da se bodo kje poznale.

Za popoldansko malico si pripravite solato ali pojejte pest oreščkov, odsvetujem uživanje sadja in žitaric, ki dvigujejo krvni sladkor in kortizol, ki oba zaklepata in kopičita maščobe ter preprečujeta uspešno hujšanje.

Zmanjšajte sedenje za televizijo za vsaj eno uro na dan in se raje odpravite ven na sprehod. Počutili se boste veliko bolje, prav tako boste tako dnevno izgubili tudi do 300 kalorij oziroma 1.256 kilodžulov več.

PREBERI ŠE
Mediteranska dieta izbrana za najboljšo dieto leta 2019

Pojdite spat pred 23. uro, saj je spanje zelo pomembno za regeneracijo in obnovo celic, prav tako je melatonin najpomembnejši antioksidant oziroma hormon, ki krepi delovanje imunskega sistema. Med spanjem se izloči največ rastnega hormona, ki nas prav tako obnavlja in pomaga hujšati.

Ne jejte do sitega, ampak pojejte samo malo oziroma jejte počasi, saj boste tako najhitreje vedeli, kdaj imate dovolj.

Na krožnik si naložite malo manj kot sicer in na ta račun prihranite kar nekaj odvečnih kalorij.

Prednost pred vso drugo hrano dajte zelenjavi, za solate ne izbirajte polivk in omak, zabelite jih z oljem in limono ali domačim kisom.

PREBERI ŠE
Napitek za hujšanje, ki bi ga morali spiti vsako jutro

Če kosite zunaj, vedno izbirajte mono jedi, ne izbirajte smetanovih omak, lazanj in testenin.
Če kosite zunaj, vedno izbirajte mono jedi, ne izbirajte smetanovih omak, lazanj in testenin.FOTO: iStock

Jejte vsaj 2 do 3 ure pred spanjem. Posledično boste bolje spali, bolj se boste spočili in zjutraj boste imeli več energije.

90 % hrane jejte doma in se izognite restavracijam, saj boste na ta račun pojedli manj kalorij, za katere sploh ne veste, da jih pojeste, če jeste zunaj.

Uživajte v zelenjavi, ki vsebuje veliko vode in vlaknin, saj vas bo za kar nekaj časa navdala z občutkom sitosti. Bučke, buče, špinača, brokoli, cvetača in stročnice so odlična izbira za pripravo obrokov. Svetujem vam, da si izbrano zelenjavo že predhodno narežete in lahko tudi shranite v zamrzovalnik, za dneve, ko ne boste imeli veliko časa in bi vas lahko popadla volčja lakota.

Takoj po večerji si umijte zobe, saj naj bi mentol našim možganom dajal občutek, da smo za tisti dan prenehali s prehranjevanjem.

PREBERI ŠE
Resnica o kolagenu in kaj spodbuja njegov nastanek

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. S klikom na gumb Spletno oko prijavite komentar, za katerega menite, da vsebuje sovražni govor.