Kaj se zgodi s telesom, če vsak dan jeste avokado?

J.V.
21.02.2019, 7:58
0
Avokado je eden najbolj priljubljenih sadežev in za to obstaja več razlogov. Poleg tega, da z njim lahko na enostaven način nadgradite še tako preprost obrok, vsebuje tudi veliko zdravih maščob. Kremast sadež je bogat tudi z vitamini in antioksidanti, strokovnjaki pa so prepričani, da ima avokado ugoden vpliv tako na zdravje kot lepoto.

Morda vas bo presenetilo, da ima avokado več kalija kot banane.
Morda vas bo presenetilo, da ima avokado več kalija kot banane.FOTO: iStock

Izboljša zdravje srca

Jabolko na dan odžene zdravnika stran, avokado na dan pa odžene kardiologa stran. "Zdrave maščobe pomagajo ohranjati zdravo srce in zmanjšujejo tveganje za možgansko kap, srčno kap in druge bolezni srca in ožilja," pravi Sandra J. Arevalo.

"Visoka vsebnost maščob pomaga pri zmanjševanju večjih nihanj sladkorja v krvi, ko ga zaužijemo z drugimi živili,"se strinja Maureen Eyerman, dietetik in certificirani pedagog za diabetes v državi San Luis Obispo. "Nenasičene maščobe, ki jih najdemo v avokadu, zmanjšujejo slabe ravni holesterola, hkrati pa povečujejo njegove dobre ravni. Morda vas bo presenetilo, da ima avokado več kalija kot banane. Kalij pomaga pri zniževanju krvnega tlaka in preprečevanju kapi. Folat, vitamin B, ki ga najdemo v avokadu, pa prav tako preprečuje možganske kapi in zmanjšuje tveganje nekaterih napak v možganih in hrbtenici."

Ideja za recept:dodajte 1⁄2 avokada v vaš najljubši smoothie.

ZELENI SMOOTHIE Z METO

Domače maske za obraz

Avokado vsebuje koristne hranilne snovi, ki vam bodo pomagale pri odpravljanju številnih težav. Tudi tistih s kožo. Naravna olja v avokadu lahko globoko prodrejo v kožo, jo nahranijo, zmehčajo in hidrirajo, pojasnjuje Eyerman:»Hidratantne lastnosti lahko zmanjšajo drobne linije in gube, pomagajo ohraniti gladko kožo in izboljšajo imunost kože pred stresom in drugimi okoljskimi dejavniki.« Zlasti antioksidanti, kot so vitamini E in C, ščitijo celice pred poškodbami zaradi prostih radikalov, kar je ena najboljših metod proti staranju, opozarja kalifornijska nutricionistka Jessica Gust. Avokado vsebuje tudi lutein in karotenoid, ki pospešuje elastičnost kože, medtem ko oleinska kislina in klorofil zmanjšujeta rdečico in vnetje.

PREBERI ŠE
4 ideje za zdrav, okusen in hiter zajtrk

Avokado vsebuje koristne hranilne snovi, ki vam bodo pomagale pri odpravljanju številnih težav.
Avokado vsebuje koristne hranilne snovi, ki vam bodo pomagale pri odpravljanju številnih težav.FOTO: iStock

Ideja za recept:Eyerman predlaga, da polovico pretlačenega avokada zmešate z jogurtom in organskim medom ter ustvarite vlažilno masko za obraz. Zmes nanesite na očiščeno kožo in jo pustite delovati od 15 do 20 minut, preden jo sperete z mlačno vodo. Neobvezno: dodajte oves, da odstranite odmrle kožne celice. 

Zmanjša stres

Ste imele naporen dan v službi? Namesto da bi si privoščile odmor za kavo, si raje privoščite avokado. "Avokado je bogat z magnezijem, ki velja za antistresno hranilo,"praviElise Museles."Magnezij vam bo pomagal sprostiti napetost in tudi bolje spati. In ko ste sproščeni in spočiti, je bolj verjetno, da boste imeli tudi pozitiven pogled na življenje!"

Ideja za recept:Newyorški prehranski strokovnjak in gostitelj podcastov priporoča dodatek avokada k solati.

PREBERI ŠE
Keto dieta: 3 preproste ideje za zajtrk, kosilo in večerjo

Naj bo avokado vaš dnevni vir multivitaminov.
Naj bo avokado vaš dnevni vir multivitaminov.FOTO: iStock

Ohranja zdrave lase in nohte

Naj bo avokado vaš dnevni vir multivitaminov. Sadež namreč vsebuje veliko biotina, ki pomaga pri ohranjnju sijočih las in močnih nohtov. Poleg tega vitamina B in E ščitita lase pred izsušitvijo in poškodbami, nadzorujeta izpadanje las in popravljajta poškodbe lasišča.

Ideja za recept:Ste že kdaj kupili preveč avokadov, ki vam jih ni uspelo pravočasno pojesti? Naslednjič jih spremenite v hranilno masko za lase. Razmislite pa tudi o uporabi avokadovega olja, ki bo lasem povrnil sijaj in jih navlažil. 

Pomaga pri izgubi odvečnih kilogramov

Vlaknine, ki jih najdemo v avokadu, pripomorejo k daljšemu občutku sitosti. Po mnenju Adite Yrizarry-Lang, holističnega trenerja, so vlaknine, ko gre za hujšanje, velik plus: pomagajo očistiti naš sistem in hraniti naše dobre bakterije, ki nam pomagajo pri prebavi. Poleg tega oleinska kislina, primarna mononenasičena maščoba v avokadu, aktivira del možganov, zaradi česar se počutite siti, zmanjša lakoto in preprečuje prenajedanje. Študije kažejo, da zmanjšuje obseg pasu in prispeva k nižjemu ITM-ju in telesni teži. 

Ideja za recept:Za zajtrk si privoščite polnozrnat toast z avokadom. 

KREMA IZ AVOKADA 

PREBERI ŠE
To so živila, ki bi jih morali dnevno zaužiti vsaj 30 gramov

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. S klikom na gumb Spletno oko prijavite komentar, za katerega menite, da vsebuje sovražni govor.