Kaj narediti, če ste pojedli preveč krofov?

J.B.
02.03.2019, 9:02
0
Bliža se pustni čas in z njim tradicionalne ocvrte slaščice: miške, flancati in seveda krofi. Prav slednjih v pustnem času pojemo največ. Medtem ko nutricionisti priporočajo, da na dan pojemo le okoli 100 kalorij nezdrave hrane, te količine v pustnem času krepko presežemo. Če bi se namreč želeli držati teh priporočil, bi lahko pojedli le četrtino krofa. In kaj narediti, če nas zaradi pretiravanja muči napihnjenost?

Prebavne težave
Prebavne težaveFOTO: iStock

Odrasla oseba z enim 80-gramskim krofom zadovolji približno petino dnevnih potreb po energiji in maščobah ter slabo tretjino še varne dnevne količine sladkorja in že 40 % dnevne potrebe po soli. Kar veliko, kajne? Seveda to, da se tu in tam pregrešimo, ne pomeni konca sveta in si lahko v pustnem času brez slabe vesti privoščimo kakšen krof. Težava pa nastane, ko s pustnimi dobrotami pretiravamo in nas zaradi nezdrave prehrane muči napihnjenost.

Ingver
IngverFOTO: Profimedia

1. DOMAČ ČAJ

Ingver je vsestransko naravno zdravilo in ima mnogo zdravilnih učinkov, pomaga pa tudi pri prebavi, saj naj bi sproščal mišice prebavnega trakta, kar olajša vašo napihnjenost. Ingver je antioksidant in deluje protivnetno, v pomoč je tudi pri slabosti. Ingverjev čaj je tako zagotovo prava izbira, ko vas mučijo bolečine v trebuhu, napihnjenost ali slabost.

Nikakor pa ne boste zgrešili, če si boste pripravili čaj iz kamilice, mete, koromača, peteršilja ali komarčka, ki prav tako blagodejno vplivajo na želodec.

2. VEČ ZELENJAVE

V prehrano vnesite več zelenjave. Spomladanski šparglji so odlična izbira, saj vsebujejo vodotopne vlaknine, ki odigrajo pomembno vlogo pri zdravem črevesju. Avokado, česen in kumare prav tako blagodejno vplivajo na našo prebavo. Kumare so odlično živilo, ki pomaga odvajati odvečno vodo iz telesa, a jih jejte neolupljene, saj je ravno lupina tista, ki dobro vpliva na prebavo in do neke mere celo pospešuje njeno delovanje.

Šparglji
ŠpargljiFOTO: iStock

A ne pozabite: Hitreje kot jeste, več kisika vnesete v telo in bolj ste napihnjeni. Zato jejte počasi in z zaprtimi usti. Ob tem pa bodite pozorni, da zdrava hrana, ki je povečini bogata z vlakninami, lahko prav tako črevesju povzroči napenjanje. Zato lahko določena zelenjava (brokoli, cvetača, zelje, stročji fižol in ostale stročnice), črevesju povzročijo pravo zmešnjavo. To ne pomeni, da je ne smete jesti, le s pravo mero.

3. KEFIR

Fermentirani pridelki kravjega, kozjega ali ovčjega mleka preprečujejo napihnjenost in neprijetne pline. So naravna pomoč pri prebavi, saj jo pospešujejo, zmanjšujejo bolečine v trebuhu ter odpravljajo težave z zaprtjem.

Kefir ima kar 3-krat več zdravih bakterij kot jogurt, zato ga je še toliko bolj priporočljivo piti, če želimo urediti našo prebavo. Kefir vsebuje probiotične bakterije in kvasovke, ki jih naše črevesje potrebuje za svoje delovanje. Tako uravnava floro v našem črevesju, naše črevesje pa bolje deluje in strupi se izločajo.

4. GIBANJE

Ob tem ne gre pozabiti, da je eno najboljših orožij v boju z napihnjenostjo gibanje. Odpravite se na sprehod, v naravo, gibajte se in vaša prebava bo zagotovo boljša, počutili se boste lažje in manj napihnjene. Gibanje je pomembno predvsem po jedi, ker poživljen krvni obtok izboljša naravno delovanje črevesja.

Pa ne samo, kadar se pregrešite in pojeste preveč pustnih dobrot – gibajte se vsak dan.

Dejavnosti v gozdu
Dejavnosti v gozduFOTO: Thinkstock

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. S klikom na gumb Spletno oko prijavite komentar, za katerega menite, da vsebuje sovražni govor.