Zato bi morali za zajtrk pojesti dve jajci!

J.V.
12.10.2018, 14:08
3
Če ne veste, kaj bi si zjutraj na hitro pripravili za zajtrk, so jajca odlična izbira. Strokovnjaki priporočajo, da pojeste dve, ne glede na to, ali so kuhana, na oko ali umešana, jajca naj bi dokazano izboljšala razpoloženje. To pa ni edini razlog ...

Že z enim jajcem boste namreč telesu zagotovili 35 % dnevne potrebe po vitaminu D.
Že z enim jajcem boste namreč telesu zagotovili 35 % dnevne potrebe po vitaminu D.FOTO: Thinkstock

Če smo včasih verjeli, da je uživanje jajc v večjih količinah škodljivo, so številne raziskave v preteklih letih dokazale, da to ne drži. Jajca so namreč zelo pomemben vir beljakovin, esencialnih aminokislin, vitaminov in mineralov, zato si lahko brez pomislekov privoščite dve jajci na dan. Že z enim jajcem boste namreč telesu zagotovili 35 % dnevne potrebe po vitaminu D, če boste v obrok vključili tudi losos in sir, pa se boste brez težav izognili popoldanskemu pomanjkanju koncentracije in razpoloženja. Vitamin D namreč dokazano vpliva na razpoloženje in pomaga proti utrujenosti. 

Kako trdo skuhati jajce?

Poleg vitamina D in A, različnih B-vitaminov so jajca tudi bogat vir holina, vitaminu podobna snov, ki vpliva na delovanje jeter in presnovo maščob. Celotno jajce je sestavlja tudi okoli 76 % vode, zaradi česar jajce nima zelo visoke energijske vrednosti (133 kcal/100 g). Jajčni beljak je pretežno vodna raztopina beljakovin z visoko biološko vrednostjo in dobro izkoriščenostjo, ogljikovih hidratov in mineralov, medtem ko ima jajčni rumenjak skoraj 50 % suhe snovi, ki jo sestavljajo predvsem maščobe (65 %) in beljakovine (33 %). Od mineralov jajca vsebujejo predvsem fosfor ter nekaj cinka in železa.

Poleg vitamina D in A, različnih B-vitaminov so jajca tudi bogat vir holina.
Poleg vitamina D in A, različnih B-vitaminov so jajca tudi bogat vir holina.FOTO: iStock

Z enim jajce boste telesu zagotovili tudi 22 % priporočljivega dnevnega vnosa selena, hranila, ki je zelo pomemben za ohranjanje močnega imunskega sistema in uravnavanja delovanja hormon ščitnice. V enem jajcu je tudi 15 % dnevnega vnosa vitamina B2 oziroma riboflavina, ki hrano spreminja v energijo.

PREBERI ŠE
Toliko jajc lahko pojeste na teden!

Pomagajo pa tudi pri hujšanju, saj so bogat vit proteinov. Če si boste za zajtrk privoščili dve kuhani jajci, lahko izgubite 65 % kilogramov več, kot bi jih s hujšanjem izgubili drugače.

 

KOMENTARJI (3)

Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. S klikom na gumb Spletno oko prijavite komentar, za katerega menite, da vsebuje sovražni govor.

jamesblake
13.10.2018, 9:59:56
1 6
-5
s tem, da je ravno toliko raziskav v strokovni literaturi, ki potrjujejo prastaro medicino, ki pravi, da prekomerno uživanje jajc znatno prispeva k povišanju maščob v krvi. če bo nekdo jedel dve jajci na dan brez česarkoli drugega bo umrl od anoreksije, če bo jedel dva pol-kilska krompirja brez vsega ga čaka enaka usoda, pa pol kile rženega kruha, ali dva korenčka (odvisno kaj religiki mislijo, tisti denimo, ki tripajo na paleo so prepričani, da je paleo čloevk jedel španske klobasice pa brokoli in ohrov, jedel pa je v resnici kruh, žitarice, takratno sadje, korenine,.. in mrhovino ter ribe). vse je torej v kombinaciji, ki jo pojemo in koliko vržemo vase. eno jajce večini ne bo škodilo, tistim s previsokim holesterolom je dosti dve na teden,..ampak, kot povedano, vse je odvisno koliko je zraven sira, putra, rdečega mesa, klobas, salam,..
Fruitycat
12.10.2018, 14:17:25
5 51
-46
Noben ne rabi jest ne jajc, ne mesa in ne mlečnih izdelkov. Poleg tega, da nam to ne pripada in ni naše, da s tem podpiramo izkoriščanje živali, je slabo za naše zdravje saj imajo jajca veliko holesterola, je živinoreja tudi eden glavnih razlogov za okoljsko krizo, ki se nam obeta.
Maxx365
12.10.2018, 15:14:57
30 5
+25
To je zastarelo in zavajajoče razmišljanje, dejstvo je, da je jajce eno najbolj popolnih hranil na svetu in prav z užitkom si jih privoščim večkrat na teden.