Zadovoljna.si
Odori - 6

Intervju

25-letna Slovenka ustvarila izdelek, ki ga pri nas še ni bilo in navdušila

Zadovoljna.si
01. 12. 2017 08.50
4

25-letna Nina Slapšak je ustanoviteljica znamke Odori, pod katero ustvarja popolnoma naravne kozmetične izdelke in pralni prašek brez sintetičnih dodatkov. Njeno podjetniško zgodbo lahko spremljamo v oddaji Štartaj, Slovenija!, v intervjuju pa nam je med drugim razkrila tudi, kako se ji je porodila ideja o naravnem pralnem prašku in kakšni so njeni načrti za prihodnost. Glede na njene številne ideje smo prepričani, da je pred magistrico kemije zelo svetla prihodnost in da bodo njeni izdelki navdušili številne Slovence!

Odori - 6
Odori - 6FOTO: Mateja Jordovič Potočnik

Kako bi se predstavila tistim, ki za tvoje izdelke še niso slišali?

Ljubezen do zelišč se je v meni prebudila že v otroških letih, ko sem se skupaj z babico sprehajala po Ljubljanskem barju in spoznavala, kaj vse nam nudi narava. Medtem ko sva skupaj izdelovali različne izvlečke in sirupe za “domačo lekarno”, sem spoznala, da imam še eno strast – kemijo. S sožitjem narave in kemije sem pričela razvijati izdelke glede na potrebe trga in lastne vizije. Vsak izdelek, ki je del moje linije, je zasnovan z namenom izboljšati počutje ob uporabi naravnih izdelkov, ki niso škodljivi za okolje, in seveda tudi za nas same!

Oddaja Štartaj, Slovenija! je na sporedu vsako nedeljo 17.55 na POP TV, kjerkoli in kadarkoli pa si jo lahko ogledate tudi na VOYO!

Kakšni so bili začetki naravnih pralnih praškov Odori, kako se je sama ideja sploh porodila?

To je bil trenutek, ko sem v starem stroju prala perilo in oprane brisače niso imele tako svežega vonja, kot sem si želela. Prav tako se je v stroju nabiral vodni kamen in sem pomislila, zakaj ne bi prala tako, da bo pralni stroj čist, oblačila dišeča in še na naraven način. Raziskovala sem, kako bi lahko prali na naraven način, brez sintetičnih dodatkov, kot so: parfumi, encimi, fosfati, konzervansi, alkohol ... Ali je to že na tržišču? Ne, takšnega izdelka še ni bilo na tržišču. Tako sem začela raziskovati in razvila popolnoma naravni pralni prašek.

Si imela na začetku poslovne poti kakšne težave oziroma kaj ti je predstavljajo največji izziv?

Najtežje zame je vedno plasiranje na trg, saj sem po izobrazbi kemijski inženir. Torej ves marketing in promocija samega izdelka. Menim pa, da je to ključnega pomena in da je v neki točki razvoja podjetja nujno, da najdeš nekoga, ki to obvlada.

Odori - 10
Odori - 10 FOTO: Mateja Jordovič Potočnik

Kakšen nasvet bi dala vsem tistim, ki se podajajo na samostojno podjetniško pot?

Naj bodo neustrašni in naj verjamejo v svojo idejo. Le tako lahko preplezaš vsa polena in prideš na cilj, ki si ga zamisliš na začetku poti.

Kako pomembna je pri tem podpora družine in prijateljev?

Brez podpore in pomoči prijateljev ter družine menim, da bi bilo veliko stvari težjih ali celo nemogočih. Kot pravijo, ima vsak uspešen podjetnik ob sebi dobro ekipo. Pri meni so bili to tako prijatelji, družina, pa tudi moji zaposleni. Resnično sem jim hvaležna za vso pomoč in podporo.

Ima ime znamke Odori kakšen poseben pomen?

Vsi moji izdelki so prepleteni z zeliščnimi vonjavami izvlečkov, ki jih vsebujejo. Odori po latinsko pomeni napeljevanje vonja in opisuje zeliščno čarovnijo mojih izdelkov.

Naravna kozmetika je po svetu v zadnjih letih postala zelo priljubljena, kako pa je pri nas?

Tudi pri nas je vedno več ustvarjalcev naravne kozmetike. Posledično iz zavedanja, kako nepotrebno onesnažujemo okolje in sintetične sestavine vnašamo tudi v nas same. Se pa vse več mladih odloča tudi za samostojno podjetniško pot in naravna kozmetika je ena od možnosti.

Kako se tvoji naravni pralni praški razlikujejo od drugih?

Zaradi naravne sestave ne obremenjuje okolja. Primereni so za tiste, ki so izjemno občutljivi, kot tudi za otroke. Same sestavine mehčajo vodo in tudi perilo, ki ga peremo. Ob pranju zato ne potrebujete mehčalnega sredstva. Njegovo delovanje pa tudi čisti vitalne dele pralnega stroja in ga ohranja brez neprijetnega vonja. Zeliščni izvlečki skupaj z drugimi vsebovanimi sestavinami namreč tudi razkužujejo sam pralni stroj.

- naravna sestava,

- čisti vitalne dele pralnega stroja,

- veganski izdelek,

- ne obremenjuje okolja,

- ne potrebujete mehčalnega sredstva

Večina gospodinj je verjetno skeptična glede tega, ali lahko naravni pralni prašek res učinkovito odstrani madeže.

Trdovratne madeže, kot so trava, borovnice, kri, kava in vino, je treba pred pranjem dodatno tretirati s pralnim praškom. Tiste najtrdovratnejše pa tudi z drugimi sredstvi, kot je to običajno pri vseh pralnih praških. V kolikor bi odstranil le-te, brez dodatnega tretmaja, bi bil preveč agresiven do oblačil. V prihodnje razvijam tudi druga naravna sredstva za odstranjevanje najtrdovratnejših madežev.

Kako pa poteka sam proces izdelave izdelka od ideje do končnega izdelka?

Vedno se mi ideja za nov izdelek porodi, ko iščem rešitev za trenutno težavo. Kot sem omenila, izdelke vedno razvijam za potrebe trga in z nekim ciljem. Nato raziščem tržišče in možnosti za izdelavo naravnega izdelka, ki ga želim zasnovati. V kolikor se mi zdi ideja primerna, začnem s testiranjem in laboratorijskimi analizami. Vedno vmes dodam še kakšno novo zelišče, ki ga moramo gojiti za potrebe novega izdelka. Vmes je še veliko drugih faz od dizajna, vsebine, pakiranja, izbora materialov itd. Na koncu pa moramo izdelek še postaviti na police in plasirati na trg. V kolikor je izdelek zasnovan, narejen in plasiran na tržišče v enem samem podjetju, gre res čez izjemno veliko število faz, preden ga lahko postavimo na police za prodajo.

Odori - 4
Odori - 4FOTO: Mateja Jordovič Potočnik

V tvoji ponudbi so zaenkrat naravni pralni praški, imaš namen ponudbo v prihodnosti še razširiti, dodati tudi druge izdelke?

Sama že nekaj let izdelujem linijo naravne kozmetike, ki je prav tako narejena na osnovi zeliščnih izvlečkov. V prihodnjem letu pa želim poleg naravnega pralnega praška dodati tudi druga naravna čistila za dom.

Zakaj si se odločila za sodelovanje v oddaji Štartaj, Slovenija? Kakšna so tvoja pričakovanja?

Menim, da je to zame in moje podjetje nekaj najboljšega, kar se nam je zgodilo! Sam projekt, sodelujoči in navsezadnje tudi kupci sami nam bodo pomagali, da se bomo učili veščin trženja in promocije, ki so za uspešnega podjetnika izjemno pomembne.

Štartaj, Slovenija!
Štartaj, Slovenija!FOTO:

KOMENTARJI (4)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 399