Zadovoljna.si
Visoka moda ima vse več nosljivih kreacij.

Novice

Moda govori 'jezik recesije'

Savina Hrs
10. 03. 2009 19.45
0

Na tednu mode v Parizu so na ogled postavili nove linije prestižnih oblačil znanih modnih oblikovalcev. Spet se nam lahko svetijo oči in cedijo sline po kreacijah od Johna Gilliana in Karla Lagerfelda pa tja do Stelle McCartney in Vivienne Westwood. Recesija in zaton razkošja pa se odražata tudi v visoki modi.

Subtilna erotika in decentna eleganca
Subtilna erotika in decentna elegancaFOTO: Reuters

Soočanje s kriznimi časi in zatonom razkošja se odražata tudi na področju visoke mode. Videz oblačil se ne spogleduje več toliko s salonskimi zabavami imenitnežev, temveč kreacije postajajo vse bolj nosljive in prodajne. Slavna hči še slavnejšega očeta Stella McCartney se je novinarjem na vprašanja glede recesije sicer posmehnila: "Kakšna kriza?", vendar tudi njena kolekcija govori "nov jezik".

Večina kreacij, ki so jih modni oblikovalci te dni predstavili v francoski prestolnici, od do kolen segajočih kril pa do oblek, ki subtilno zapeljujejo všitimi čipkastimi krpicami, je takšnih, da bi jih mnogi obiskovalci revij preprosto kupili in z veseljem nadeli – za razliko od mikrokrilc in topov preteklih sezon.

Navdušeni oče je sedel v prvi vrsti.
Navdušeni oče je sedel v prvi vrsti. FOTO: Reuters

Modna gurujka Stella McCartney je po predstavitvi svoje linije dejala: "Ženski želim dati nekaj, v čemer jo bodo opazili," obenem pa noče, da bi bile pretirano vpadljive. Njen oče, nekdanji Beatle Paul McCartney, ki si je vidno ponosen ogledal revijo, je bil prevzet. Ocenil jo je kot imenitno, zrelo in šik, najbolj pa so ga navdušili visoko segajoči usnjeni škornji.


Pri Gucciju, lastnikih blagovne znamke Stella McCartney, so naklonjeni njenim smernicam, ki se kažejo v oblačilih in modnih dodatkih, kot so ploske torbice brez ročaja, saj recesija kupce sili, da se pošteno ustavijo pri točkah: cena, kakovost in dizajn. Veliko ameriških kupcev, ki navadno obiščejo modne prireditve, kot sta pariška in milanska, so se tokrat vzdržali obiska in so nakupe raje opravili on-line ali po telefonu. Tudi Rusov ni bilo toliko na spregled, kar pa glede na ocene ruskih ekonomistov glede tamkajšnjega gospodarskega položaja, ne preseneča. Tudi pri prisotnih kupcih je bila previdnost kar opazna.

Očitno je, da se mnogi zavedajo, kako zelo drži trditev 'Nisem tako bogat, da bi poceni kupoval.'. Oblačila izbirajo premišljeno – kar se tiče kakovosti in tudi količine.

Visoka moda ima vse več nosljivih kreacij.
Visoka moda ima vse več nosljivih kreacij.FOTO: Reuters
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 658