Influencerji so zagotovo posamezniki s smislom za estetiko in stil, vendar so prav tako ljudje, ki so pripravljeni v svoj, do potankosti urejen Instagram profil, vložiti veliko časa in truda. Mnogokrat jim laično očitamo, da so to tisti željni pozornosti, slave…, da so ekshibicionistični in površinski. Kakorkoli že to so strokovnjaki za družbena omrežja, saj poznajo vse trike družbenih medijev. Spoznajo se na online oglaševanje in razumejo psihološki profil svojih sledilcev. So odlični pisci in 'storytellerji'. V svojih objavah ne prodajajo, temveč pripovedujejo zgodbo, saj se dobro zavedajo, da si takšno pravljico želimo živeti tudi sami.
Po krajši raziskovalni akciji sem prišla do enačbe, ki jo uporabljajo najpopularnejši 'Instagramarji'. Formula za privlačen profil je sestavljena iz pravil, ki so morda na prvi pogled preprosta, vendar hkrati zelo zahtevna. Če bi bilo prelahko, bi vsem uspelo! Vsi bi potovali po svetu in služili zgolj s tem, ker ''smo''. Vendar ni tako preprosto. Kljub vsemu se je potrebno vprašati, ali je vredno?
Všeč mi je izjava tuje influencerke, ki pravi takole: ''Ne želim osvojiti celega sveta in pri tem izgubiti same sebe''. Včasih se vprašam, zakaj ljudje nekaj objavijo? Kaj želijo sporočiti? Kaj je v ozadju? Subliminalna sporočila objav namreč z našo podzavestjo plešejo ples sedmih tančic (priznam, tole sem si sposodila od E.L. James). Objavimo nekaj, sporočamo pa nekaj drugega. Naš Instagram profil lahko hitro postne naš lažni jaz. Naše slike lahko odražajo naše neizpolnjene želje, spomine ali pa želje drugih.
Pritisk družbe in medijev je velik, zato ''dovolj dobre slike'' ne zadostujejo. Slike morajo biti popolne! Skodelica kave, mora biti pravilno osvetljena z ravno prav pene. Sladkorček odstranimo, da slučajno ne pokvari celotne kompozicije. Ozadje zameglimo in ta-da, po nekaj poskusih nam uspe. Vendar takšno življenje je naporno. Takšno življenje ni resnično.
Mimogrede v povprečju ''prelistamo'' 100 metrov vsebine družbenih omrežij na dan (Korelc, 2018). Zamislite si, kakšna je ta številka pri influencerjih in se vprašajte – ali je vredno?
... če je vaš odgovor ''da'', vas v nadaljevanju čaka ''mini social media academy''. V tem članku bom izpostavila pomembnost estetske komponente in naštela nekaj pravil in trikov, katerim sledijo tudi največji guruji družbenih medijev.
ESTETSKA KOMPONENTA
Instagram je socialno omrežje, ki temelji na fotografijah, zato morajo biti le-te lepe in čim bolj profesionalne. Gre za vizualni kanal, zato je estetska nota izjemno pomembna. Facebook je dandanes bolj namenjen komunikaciji, skupinam in dogodkom, zato slike nimajo tako velikega pomena.
Človeškemu očesu je najbolj prijetna kompozicija v zlatem rezu. Zlati rez je najboljše možno vodilo vseh, ki poskušajo skladno lepoto ujeti v sliki (Plešec, 2003). Pomembno je tudi, da se odločimo za enoten filter. Instagram omogoča mnogotere filtre, vseeno pa mešanica vseh možnih odtenkov ni najbolj privlačna za oči. Odločite se moramo tudi za prevladujočo barvno shemo, ki bo zaznamovala naš profil. Velikokrat zasledimo nežne belo-roza profile, ki so lepi že samo zaradi usklajenih barv. Nemalo je tudi morsko modrih odtenkov, značilnih predvsem za influencerje popotnike. Usklajenost in konsistentnost nam bo vedno privlačna. Ne pozabimo na inovativnost – po čem smo prepoznavni? Nekateri si omislijo bele okvirčke, nekateri na svoje fotografije dorišejo zanimive linije, spet drugi vsako liho objavo namenijo specifični vsebini... S postavitvijo N x 3 se lahko igrate ter jo naredite razgibano in drugačno.
Miss Lendel - dekliško roza
Rc Foto Official - sestavljeno
Erik Forsgren - 50 odtenkov modre
Personal journal app - igranje s slikami in citati
TIPI INFLUENCERJEV
Instagram profile vplivnežev sem razvrstila v 4 skupine (zagotovo pa jih je več):
a) slavni
b) lepi
c) pravljični
d) koristni
Slavne osebe so influencerji sami po sebi in jim sledimo, ker so pač zanimivi in znani. Lepi influencerji so postali vplivni zaradi svoje lepote oz. ekstravagance. Za svoje fotografije se ne rabijo posebej truditi, saj nam je zanimiva vsaka njihova slika. Primer: Wolfy Cindey. Pravljični so tisti, ki poudarjajo sanjski življenjski stil. Takšne profile krasijo čudovite fotografije pastelnih barv, popolna kompozicija, lepa oblačila, oddaljene tropske destinacije, prelepa družina in puhasti hišni ljubljenček. Takšni posamezniki so v svoj profil vložili ogromno truda. Ti posamezniki niso modeli in manekenke, temveč navadni ljudje, ki živijo sanjsko življenje. Ravno zaradi tega je njihova zgodba toliko bolj privlačna. Ob pogledu na njihov profil se nam oči spočijejo. Ne vemo točno zakaj, vendar vse izgleda skladno in harmonično. Med slednje gotovo spada zelo močan segment mladih mamic (mommy comunity) ter modna industrija. Primer: Miss Lendel. V zadnjo skupino pa spadajo tisti, k ponujajo znanje (izdelke ali storitve zapakirane v tutorial-e in nasvete). Njim sledimo, ker se od njih učimo. Primer: Sarah Angius.
Torej, preprostega recepta za razvozlanje Instagram algoritma ni. Biti influencer pomeni imeti full-time job. Za kvalitetno vsebino gre namreč ogromno časa. Na kratko: influencerja naredi znanje, vztrajnost, smisel za estetiko in pogum.
Vedno pa se lahko učimo iz uspešnih zgodb, katere iz dneva v dan spremljamo tudi sami. Najboljši recept za uspešen Instagram profil so namreč profili, ki navdihujejo tudi tebe. Vprašaj se komu slediš in zakaj.
Klara Vrbnjak
KOMENTARJI (4)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV