4 napake, ki upočasnijo vaš metabolizem

J.V.
06.06.2019, 13:42
0
Metabolizem je sistem telesa, ki kalorije pretvarja v energijo. Na delovanje metabolizma vplivajo številni dejavniki, vključno z dednostjo, spolom in starostjo. Upočasnitev metabolizma oziroma presnove vodi v kopičenje kalorij, ko pride do upočasnitve se namreč kalorije začnejo kopičiti in pretvarjati v maščobne obloge.

Za dobro delujoč metabolizem so ključnega pomena zdrave dnevne navade in zdrava prehrana. Le tako ga boste namreč lahko pospešile oziroma preprečile nabiranje odvečnih kilogramov. Marsikdo skozi dan naredi številne napake, ki to preprečujejo in upočasnijo njegovo delovanje. V nadaljevanju razkrivamo nekaj najpogostejših.

Po takšnem zajtrku je krvni sladkor previsok.
Po takšnem zajtrku je krvni sladkor previsok.FOTO: iStock

Preveč sladkorja za zajtrk

Vsi vemo, da je zajtrk najpomembnejši obrok dneva, a ga zaradi pomanjkanja časa in številnih obveznosti, prevečkrat preskočimo. In to ima velik vpliv na naše telo oziroma na metabolizem. »Naš metabolizem se med spanjem upočasni, «pravi Fry in dodaja, da ga je zato zjutraj treba pospešiti. Vendar to ne pomeni, da zjutraj na poti ven zagrabite krof in ga na hitro pojete med potjo v službo. In to je ena največjih napak, kar jih lahko naredite.

PREBERI ŠE
S krono dieto lahko izgubite 5 kg na mesec

Rafiniran sladkor in ogljikovi hidrati z visokim glikemičnim indeksom so živila, zaradi katerih nivo sladkorja v krvi močno naraste. Po takšnem zajtrku je krvni sladkor previsok, namesto, da bi telesu zagotovili hranila, ki jih potrebuje, pa ste ga napadle s sladkorjem. Trebušna slinavka mora nivo hitro znižati, višek sladkorja pa se pretvori v maščobo. Ker vam je cuker padel, kot radi rečemo, se vas loti dopoldanska utrujenost, zaspanost in pomanjkanje volje do dela. Pogosto pa začutite tudi veliko željo po nečem sladkem in spet posežete po živilih, ki imajo visok glikemični indeks (pekovski izdelki, sladkarije, piškoti, sladke pijače ...). In se spet znajdete na začetku. 

Rafinirani ogljikovi hidrati se zelo razlikujejo od ogljikovih hidratov polnozrnatih žit, sadja in zelenjave.
Rafinirani ogljikovi hidrati se zelo razlikujejo od ogljikovih hidratov polnozrnatih žit, sadja in zelenjave.FOTO: iStock

PREBERI ŠE
Ogljikovi hidrati: kaj, kdaj, koliko?

Uživate preveč rafiniranih ogljikovih hidratov

Rafinirani ogljikovi hidrati se zelo razlikujejo od ogljikovih hidratov polnozrnatih žit, sadja in zelenjave. Ne posegajte po rafiniranih ogljikovih hidratih, kot sta bela moka in sladkor. »To je hitro prebavljivo, kar pomeni, da vaše telo porabi manj energije, da jih razgradi. Polnozrnata živila, ki vsebujejo več vlaken, upočasnjujejo prebavo in poskrbijo, da bo vaše telo težje razgradilo hranila,«pojasnjuje Fry. Preprosto, polnozrnata živila, sadje in zelenjava pospešijo vaš metabolizem, medtem ko ga rafinirani ogljikovi hidrati in sladkorji upočasnijo. Tako se hiterje spet čutile lakoto, kar bo povzročilo, da boste kasneje zaužile več praznih kalorij, kar bo privedlo do povečanja telesne mase.

Če dnevno ne boste zaužile dovolj manjših obrokov, bo enak učinek, kot če bi pojedle preveč.
Če dnevno ne boste zaužile dovolj manjših obrokov, bo enak učinek, kot če bi pojedle preveč.FOTO: Thinkstock

Ne jeste dovolj

Da pospešite delovanje metabolizma in izgubite težo potrebujete kalorije, kar pomeni, da če dnevno ne boste zaužile dovolj manjših obrokov, bo enak učinek, kot če bi pojedle preveč. Tudi to bo namreč upočasnilo delovanje presnove. Vaše telo potrebuje kalorije za pridobivanje energije in če jih ni dovolj, da bi napajale vaše telo, vaš metabolizem nima druge izbire, kot da se ustavi. Da bi to preprečile, poskusite jesti majhne in zdrave obroke skozi ves dan, da bo vaša energija stabilna, kar bo pospešilo vašo presnovo.

PREBERI ŠE
Konec dilem o beljakovinah

Spijete preveč alkohola

Ena kozarček vina vam ne bo škodil, če si alkohol privoščite vsak večer v tednu, pa to lahko vpliva na delovanje vašega metabolizma. Ko je alkohol v vašem sistemu, to ovira hitrost kurjenja maščobe v telesu, saj izgoreva manj maščob in upočasni se presnova. Če poskušate spodbuditi vaš metabolizem, se držite vode in če si že privoščite alkoholno pijačo, izberite rdeče vino.

Za prikaz vsebine je potrebno omogočite piškotke družbenih omrežij. Omogoči piškotke

 

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. S klikom na gumb Spletno oko prijavite komentar, za katerega menite, da vsebuje sovražni govor.