Ketonska dieta: kako učinkuje in kaj lahko jeste

M.Š.J.
14.01.2019, 7:55
0
Novo leto prinaša nove zaobljube. Je med njimi tudi dieta in izguba kilogramov? Če je, niste edine. Veliko žensk se januarja oziroma na začetku novega leta odloča za nove prehranjevalne navade. Obstaja več diet in detox programov za uspešno izgubo maščob, pridobljenih v zimskih prazničnih mesecih. Novodobni hit pa je predvsem ketonska dieta, ki se v fitnesih v pogovorih pojavlja zelo pogosto.

Dieta učinkuje zaradi tega, ker prisili telo, da gorijo maščobe in ne ogljikove hidrate.
Dieta učinkuje zaradi tega, ker prisili telo, da gorijo maščobe in ne ogljikove hidrate.FOTO: Profimedia

Kaj sploh je ta dieta?

Ketonska dieta je dieta z zelo nizkimi vsebnostmi ogljikovih hidratov, kar pomaga, da se maščoba topi hitreje in učinkovitejše. Mnogi ljudje so že doživeli številne dokazane koristi pri izgubi teže, zdravju in učinkovitosti. 

Kako ketonska dieta učinkuje?

Dieta učinkuje zaradi tega, ker prisili telo, da pokuri maščobe in ne ogljikove hidrate. Običajno se ogljikovi hidrati v hrani pretvorijo v glukozo, ki se potem prenaša po telesu in je še posebej pomembna pri oskrbovanju možganskih funkcij. Če je v prehrani malo ogljikovih hidratov, jetra pretvorijo maščobe v maščobne kisline in ketonska telesa. Ta potem prehajajo v možgane in nadomestijo glukozo kot vir energije. 

PREBERI ŠE
14-dnevna dieta UKC: izgubite 3 kg na teden

Kaj jesti in česa ne?

Meso. Mesni izdelki imajo malo vsebnost ogljikovih hidratov in so zato keto prijazni. Priporočljivo je jesti organsko meso. A pozor, ketonska dieta nima poudarka na beljakovinah, temveč le na maščobi, kar pomeni, da je treba vseeno paziti na količino vnesenega mesa. Presežek beljakovin se lahko pretvori v glukozo, zaradi česar je težje priti v ketozo. 

Sadje in zelenjava. Vsi sadeži so bogati z ogljikovimi hidrati, ampak lahko jeste nekatere vrste sadja v manjših količinah, npr. jagode. Zelenjava (bogata z ogljikovimi hidrati) je omejena na listnato zelenjavo (kot na primer špinača), cvetačo, brokoli, brstični ohrovt, šparglje, papriko, čebulo, česen, gobe, kumare, zeleno ter brokoli. Kot zanimivost – skodelica sesekljanega brokolija ima približno šest ogljikovih hidratov. 

PREBERI ŠE
Keto dieta: 3 preproste ideje za zajtrk, kosilo in večerjo

Pogosto uživanje oreščkov ima pozitivne učinke na splošno zdravje.
Pogosto uživanje oreščkov ima pozitivne učinke na splošno zdravje.FOTO: Thinkstock

Oreščki in semena. Oreščki in semena so zdrava hrana z visoko vsebnostjo maščob in nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov. Pogosto uživanje oreščkov ima pozitivne učinke na splošno zdravje, saj zmanjšujejo tveganja za bolezni srca, določenih vrst raka, depresije in drugih kroničnih bolezni. Poleg tega oreščki in semena vsebujejo veliko vlaknin, ki pripomorejo k občutku sitosti in posledično zmanjšajo vnos kalorij v telo.

PREBERI ŠE
Izračunajte, koliko časa potrebujete za izklesan trebuh

Škrob. Za vse, ki obožujete kruh, testenine, riž, krompir ali ovsene kosmiče, bo to slaba novica. Te hrane se je treba pri ketonski dieti vzdržati v čim večji meri, saj vsebuje ogljikove hidrate. Zato si raje privoščite za obrok ustreznejšo alternativo, ki bo v skladu z vašo novo dieto. 

Pomembno se je redno gibati in vzdržati slabih razvad

Za dobro počutje in izgubo kilogramov se bo včasih treba brzdati slabih razvad, kot sta pitje alkohola in uživanje sladkih pregreškov. Namesto tega si raje privoščite kakšen sadni smoothie in sprehod v naravi. Telo vam bo hvaležno.

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. S klikom na gumb Spletno oko prijavite komentar, za katerega menite, da vsebuje sovražni govor.