V poletnem času gležnji trpijo

zadovoljna.si
08.08.2019, 7:45
2
Vroči dnevi poleg prekomernega potenja prinesejo še eno neprijetnost, s katero se predstavnice nežnejšega spola borijo bolj ali manj uspešno. Verjetno je že marsikatera izkusila, kako je, ko zaradi vročine in na primer dolgotrajnega stanja na nogah gležnji prav grdo zatečejo in noge postanejo neprijetno težke. A lahko si pomagate, da zmanjšate neprijeten občutek težkih nog.

S poletjem pridejo tudi prijetna druženja na piknikih, na bazenu in na plaži, a ko pritisne vročina, se naše telo nanjo odzove na svoj način. V najbolj vročih dneh leta mnogi trpijo zaradi zadrževanja vode v telesu, kar pomeni, da telo zateka. Gravitacija dela svoje in tako zatekanje najbolj prizadene prav stopala, gležnje in spodnji del nog. Zaradi vročine se namreč krvne žile razširijo, še najbolj medtem ko dlje časa sedimo ali pa stojimo. Rezultat tega je, da se tekočine nabirajo v nogah. Običajno gre le za začasno tegobo, ki pa jo lahko olajšamo z nekaj ukrepi.

Preprečite zatekanje!

Seveda je prvi ukrep ta, da se, če je le mogoče, izogibate vročini. Če se vaše telo ne bo segrevalo, se žile ne bodo širile in tako se tekočine ne bodo nabirale v nogah. Izogibajte se dolgotrajnemu sedenju ali stanju, privoščite si kratke sprehode med službo – če ne gre drugače, pojdite na stranišče. Mirovanje vašim gležnjem nikakor ne bo koristilo. Med dolgimi vožnjami z avtom, vlakom ali letalom prav tako ne pozabite na to, da čim pogosteje vstanete in naredite nekaj korakov, če pa to ni mogoče, si pomagajte z enostavnimi vajami. Med te spada vrtenje stopal v gležnjih, pregibanje gležnjev, krčenje meč. Ob tem ne pozabite, da vam slani prigrizki ne bodo delali usluge – sol namreč pripomore k zadrževanju vode v telesu. Torej se držite pravila, da uživate čim manj soli.

Z nežnim masiranjem od spodaj navzgor boste svojim nogam naredili veliko uslugo.
Z nežnim masiranjem od spodaj navzgor boste svojim nogam naredili veliko uslugo.FOTO: iStockphoto

Kadar gležnji vseeno otečejo

Včasih pa preventiva ne deluje, tako da si morate blažiti neprijeten občutek težkih nog. Ulezite se tako, da so vaše noge dvignjene, če je le mogoče tako, da so vaša stopala nad srcem. Takšen počitek naj traja kakšne pol ure, saj bodo le tako tekočine odtekle iz vaših nog. Kadar pridete domov z oteklimi gležnji, se raje ne spravite za štedilnik, ampak si privoščite kratek sprehod, med katerim bodo vaše mišice poskrbele za to, da bodo potisnile tekočine iz nog. Seveda ne bo škodilo, če boste svoje noge nežno masirali od stopal proti kolenom in s tem s svojimi rokami spodbudili proces odtekanja tekočin. Pomagale bodo tudi mrzle-vroče kopeli. Naravnim procesom boste tudi pomagali s kremami in geli, ki ožijo žile, ter s posebnimi kompresijskimi nogavicami, ki potiskajo tekočine navzgor.

Lahko gre za resen problem

Zatekanje stopal ni sicer nič neobičajnega. A včasih je ta tegoba povezana z resnejšimi težavami. Kadar vam zatekajo noge, ob tem pa imate vročina, redkeje urinirate ali pa ste že imeli težave z ledvicami, to lahko pomeni, da gre za resnejšo težavo. Prav tako morajo biti na nenadno in močno zatekanje nog posebej pozorne nosečnice.

Kadar lahko, noge ohladite ter jih dvignite nad srce.
Kadar lahko, noge ohladite ter jih dvignite nad srce.FOTO: iStockphoto