S prehrano do mladostnega videza kože z nasveti strokovnjakinje

Nataša Godler Trilardermadiagnostika
07.08.2019, 7:56
0
Ali s prehrano res lahko vplivamo na staranje? Ali, bolje rečeno, na pomlajevanje in čvrstost kože? Celo na globino gub? Na sijočo, svežo polt, polno energije? Vsekakor! Ekstrinzično ali prezgodnje vidno staranje je posledica našega življenjskega sloga. Spanje, stres, predelana hrana in aditivi v hrani, kava, cigareti, alkohol in izpostavljanje soncu, ključno vplivajo na naše počutje, zdravje in izgled. Prehrana je eden štirih ključnih stebrov pomlajevalnega življenjskega sloga.

NAŠ ŽIVLJENJSKI STIL IN NEGA EKSTREMNO VPLIVATA NA NAŠ IZGLED IN POČUTJE

Vnetja in oksidacija potekajo v telesu 24/7 in bistveno vplivajo na staranje, zato je protivnetna prehrana in podpora prehranskih dodatkov, ključna za dolgoživost, vitalnost, dobro počutje in mladosten izgled. Koža je naš največji organ in zelo pomemben organ, je bariera med nami in okolico. Loči našo notranjost od zunanjosti in nas tako ščiti. Je naš plašč za celo življenje. Da lahko opravlja svojo funkcijo, pa mora biti zdrava. Le zdrava in ustrezno negovana koža je lahko sijočega videza.

Lepa, sijoča in gladka koža ni le rezultat nege. Je odraz številnih procesov, ki potekajo v našem telesu vsako sekundo našega življenja, saj je del sistema.

Nataša Godler Trilar, dermadiagnostika
Nataša Godler Trilar, dermadiagnostikaFOTO: osebni arhiv

Tako lahko na koži opazimo razliko po noči kvalitetnega spanca, dnevu preživetem v naravi, ravno tako pa se na izgledu kože odražajo stres, slabo počutje, bolezen in nezdrav način življenja. Staranje je v bistvu preprosto. Poenostavljeno bi lahko rekla, da do staranja pride, ko procesi razgradnje prevladajo procese izgradnje. In iz tega vidika je tudi pomlajevanje preprosto. Če bomo toliko povečali izgradnjo, da bomo ‘povozili’ razgradnjo, se bomo vidno pomlajevali. In to se ne samo vidi navzven, temveč se tudi čuti na boljšemu počutju in višjemu nivoju energije.

Kako se tega lotiti?

Staranje je normalen fiziološki proces, ki smo ga deležni vsi. Procese staranja uvrščamo v dve skupini: intrinzičnoinekstrinzično staranje. Intrinzično ali fiziološko, kronološko staranje je normalen proces, ki smo ga deležni vsi. Na intrizično (gensko pogojeno) staranje ne moremo vplivati. Popolnoma druga zgodba pa je ekstrinzično staranje, ki je v bistvu odraz našega življenjskega sloga. Je posledica izpostavljanja zunanjim škodljivim dejavnikom. Prehrana, spanje, stres, hormoni, gibanje in pravilna nega v vseh življenjskih obdobjih. In dobra novica je, da je ekstrinzično staranje v naših rokah.

PREBERI ŠE
Zakaj moramo v poletnem času še toliko bolj paziti na kožo?

NA PREZGODNJE VIDNO STARANJE LAHKO BISTVENO VPLIVATE SAMI

Z zdravo, uravnoteženo protivnetno prehrano in s prehranskimi dopolnili, lahko učinkovito zmanjšamo stopnjo vnetja in posledice delovanja škodljivih prostih radikalov v telesu. Sama delam in živim po4 stebrih pomlajevanja, za katere na podlagi mojih izkušenj in znanja, menim, da so nujni za dosego rezultatov. In povem vam, da zanesljivo delujejo. Kombinacija antiinflamatorne (protivnetne, anti-age) prehrane, prehranskih dopolnil, ustrezno izbrane terapije glede na tip kože in le temu pridružena stanja (zelo pomembno!) in pravilna nega doma, so ključ do sijočega izgleda in počutja.

KAJ JE ANTI-AGE ALI ANTIINFLAMATORNA PREHRANA?

Protivnetna prehrana, kot že samo ime pove, zmanjšuje stopnjo vnetja v našem telesu, zmanjšuje pa tudi posledice delovanja škodljivih prostih radikalov. Vpliv prostih radikalov lahko zmanjšamo s povečanjem količine antioksidantov v prehrani in s prehranskimi dopolnili. Najpogosteje zasledimo resveratrol, astaxanthin, Q10, picnogenol in nekatere druge. Vnetni procesi in oksidacija močno vplivajo na staranje, saj ga pospešujejo. To si boste najlažje predstavljali na primeru diabetesa. Sladkorni bolniki imajo v telesu veliko večjo stopnjo vnetja, zato se starajo hitreje.

V protivnetni dieti se izogibamo vseh živil, ki v našem telesu povzročajo in povečujejo vnetja. Kava, predelana živila, konzerve, suhomesnati izdelki, izdelki iz bele moke, slabe maščobe, sladkor, ocvrta in dimljena hrana. Priporočam vam 1 tedenski test, po katerem se boste zanesljivo počutili več kot odlično in si zaželeli še!

PREBERI ŠE
Ali zdravo sončenje res obstaja?

Z zdravo, uravnoteženo protivnetno prehrano in s prehranskimi dopolnili, lahko učinkovito zmanjšamo stopnjo vnetja in posledice delovanja škodljivih prostih radikalov v telesu.
Z zdravo, uravnoteženo protivnetno prehrano in s prehranskimi dopolnili, lahko učinkovito zmanjšamo stopnjo vnetja in posledice delovanja škodljivih prostih radikalov v telesu.FOTO: Dreamstime

Kaj boste dosegli?

Zmanjšali boste nivo vnetja v telesu, zadrževanje vode, rezultat pa bo višji nivo energije in sijoča koža.

Na kratko:

- Vnetje je staranje.

- Nihanje inzulina je staranje.

- Sladkor in enostavni ogljikovi hidrati povzročajo vnetja in posledično staranje.

- Za regeneracijo vsake celice naše telo potrebuje aminokisline in esencialne maščobne kisline. Zato je uživanje kvalitetnih beljakovin in maščob zelo pomembno.

- Kava sproži izločanje kortizola, stresnega hormona, ki nas stara in poveča nalaganje maščob.

PRIPOROČILA V ANTI-AGE PREHRANI

Protivnetna prehrana, ki je bogata z antioksidanti in visoko kvalitetnimi proteini v kombinaciji s prehranskimi dodatki in pravilno nego, vas bo negovala od znotraj navzven in obratno. In rezulate boste opazili zelo hitro, tako na počutju, kot na izgledu.

Kako se lotiiti protivnetnega režima?

1. Vedno v obroku zaužijte najprej proteine. Na ta način boste zmanjšali nihanje sladkorja v krvi. Kvalitetni proteini bi morali biti prisotni v vsakem obroku!

2. Bodite pozorni na način priprave hrane. Dušena in kuhana hrana je bolj zdrava od pečene.

3. Črtajte sladkor in enostavne ogljikove hidrate, ki povečujejo vnetja iz vaše kuhinje.Tako boste omejili nihanje sladkorja, vnetja in glikacijo oziroma okvaro kolagena.

4. Uživajte čimveč sveže, naravne in nepredelane hrane in jo pripravljajte sami.

5. Vključite v vsakodnevno prehrano veliko rib, jajc, kakovostnega mesa. Vsaka naša celica potrebuje beljakovine za regeneracijo.

PREBERI ŠE
Kako varen je v resnici microneedling?

V protivnetni dieti se izogibamo vseh živil, ki v našem telesu povzročajo in povečujejo vnetja.
V protivnetni dieti se izogibamo vseh živil, ki v našem telesu povzročajo in povečujejo vnetja.FOTO: Dreamstime

6. Dodajte v prehrano veliko zdravih maščob. Hladno stiskana olja, avokado, olive oreščki in mastne ribe so odličen vir esencialnih maščobnih kislin, ki jih potrebuje prav vsaka naša celica. Olivno olje ima zaradi svoje sestave častno mesto v protivnetni dieti, zato ga uživajte kar se da radodarno. Hladno stiskanih olj ne uporabljajte za pripravo hrane ali za peko. Dodajte jih že pripravljenim jedem.

7. Uživajte veliko zelenjave in malo manj sadja. Zelena listnata zelenjava, brokoli, špinača in blitva naj bodo na vašem meniju dnevno. Sadja ne uživajte v popoldanskem času in izbirajte sadje z manjšo vsebnostjo sladkorja. Odlična izbira je jagodičevje (jagode, maline, borovnice …).

8. Dodajte na svoj krožnik stročnice. Namesto krompirja, riža in testenin si pripravite prilogo iz rdeče ali zelene leče. Počutili se boste veliko bolje in vaš nivo energije bo višji.

9. Pijte vodo in nesladkane zeliščne čaje, opustite vse pijače z dodanim sladkorjem sladkane in gazirane napitke.

10. Kava povzroča vnetje v telesu, zato priporočam, da jo počasi opustite in nadomestite z zelenim čajem. Kofein poviša nivo kortizola in inzulina, ki pospešujeta staranje in kopičenje je maščobe. Zeleni čaj vsebuje polyphenole, antioksidante, ki upočasnjujeno staranje in pospešujejo metabolizem. Čaj vseh čajev, ki ima tudi izredne antioksidantne lastnosti, je matcha zeleni čaj.

11. Prehranski dodatki so po mojem mnenju dandanes obvezni, kot osebna higiena, preprosto nujni. Priporočajo jih praktično vsa uveljavljena imena v anti-age medicini. Omega 3,6 in 9, C vitamin, antioksidanti (Resveratrol, Q10), D3 in hidrokolagen, so so obvezna oprema. Osnovni paket, ki ga nadgrajujemo ...

Le zdrava in ustrezno negovana koža je lahko sijočega videza.
Le zdrava in ustrezno negovana koža je lahko sijočega videza.FOTO: Dreamstime

ZA LAŽJO PREDSTAVO

Klasičen zajtrk, ki vas v bistvu stara, saj močno dvigne nivo inzulina v krvi: pomarančni sok, žitarice s sadjem, rogljiček, posneto mleko in kava. Zakaj? Zajtrk vsebuje ogromno sladkorja, ki poveča vnetne procese in okvarja proteinske strukture v našem telesu. Ne vsebuje kvalitetnih beljakovin in maščob, ki jih potrebujemo.

Dober zajtrk bi vseboval kvaliteten vir proteinov, kot so jajca, puranja prsa in losos, svežo zelenjavo, vir dobrih maščob (avokado, nekaj oreščkov, žlica olivnega olja), malo sadja, lahko ovsena kaša. Vendar ne že pripravljena ali samo zmešana z mlekom, temveč jo pripravimo sami in je počasi kuhana. Ovsena kaša ima zelo močne protivnetne lastnosti in je zelo zdrava.

Najbolj razširjen protein v telesu je kolagen.

Predstavlja kar neverjetnih 30 % vseh telesnih beljakovin in kar 70 % volumna naše kože. Pri pregledu mi pogosto poveste, da se vam je koža z leti stanjšala. Vendar je to posledica razgradnje dragocenih kolagenskih vlaken, posledično pa tanjša koža. Na razgradnjo kolagenskih vlaken vpliva pomanjkanje gradnikov le teh (aminokisline in vitamin C) in izpostavljanje soncu. UVA žarki naredijo ogromno škodo na kolagenskih vlaknih, saj jih razgrajujejo. Ker so stene kapilar prav tako iz kolagena, vplivajo tidi na razvoj eritema, ki v nadaljevanju spet razgrajuje dragoceni kolagen.

Za regeneracijo mišic, živčevja in vseh notranjih organov, je uživanje virov aminokislin zelo pomembno. Zato je danes toliko govora o prehranskih dodatkih, ki vsebujejo kolagenske peptide in so odličen vir gradnikov za sintezo kolagena. Na tem mestu moram poudariti, da je eden prevladujočih mehanizemov ekstrinzičnega staranja, fotostaranje. Vpliv UV sevanja. Zato je za ohranjanje zdrave in lepe kože, izredno pomembno, da se zaščitite pred vplivom UV žarkov.  Sončni žarki razgrajujejo vaš dragoceni kolagen in s tem močno pospešujejo prezgodnje staranje kože. So direktna nevarnost za vaše zdravje, saj povzročajo spremembe genskega materiala in prekancerogene spremembe.

Poudarila bi še, da je izredno pomembna kontrola stresa (meditacija, vizualizacija, gibanje v naravi, pozitivne misli), spanje in gibanje. Skratka, staranje je v veliki meri v vaših rokah. Negujte se z ljubeznijo, kvaliteto in spoštovanjem in obrestovalo se vam bo.

PREBERI ŠE
Ste vedele, da vse to vpliva na staranje kože?