Kateri sladkor nam najmanj škodi?

Mag. Nadiža Pleškoprehranska coachinja
18.03.2019, 7:38
Beli sladkor, rjavi sladkor, trsni sladkor, agavin sirup, glukozni sirup, fruktozno-koruzni sirup in še bi lahko naštevala. Sama sem na svoj seznam zapisala že več kot 50 različnih imen, pod katerimi se skriva sladkor. Kaj naj izberemo, da bo škode najmanj?

Datlji so zakon!
Datlji so zakon!

Ples je šport, ki zahteva veliko energije, ravno tako mišice potrebujejo ustrezna hranila. Zato smo se odločili, da bomo v sklopu projekta S plesom do zvezd velik poudarek dali uravnoteženi prehrani. Poleg številnih zanimivosti, ki jih pripravljamo za vas, smo k sodelovanju povabili priznano prehransko coachinjo mag. Nadižo Pleško, ki bo za vas tedensko pripravljala članke na temo uravnotežene prehrane. Tokrat se je posvetila sladkorju. 

NAGRADNA IGRA: 

Prijave na Sparovo plesno tekmovanje S PLESOM DO ZVEZD so zaključene! Izmed vseh, ki se bodo uvrstili v finale tekmovanja, bo na koncu strokovna komisija pod vodstvom Katarine Venturini izbrala zmagovalca, zmagovalni par ali skupino, ki prejme glavno nagrado - plesno delavnico v Londonu, in sicer v Pineapple Dance Studios. Glasujte TUKAJ in pomagajte svojim favoritom do finala!

Mag. Nadiža Pleško, prehranska coachinja, bo za vas vsak teden pripravljala članke na temo uravnotežene prehrane.
Mag. Nadiža Pleško, prehranska coachinja, bo za vas vsak teden pripravljala članke na temo uravnotežene prehrane.FOTO: osebni arhiv

Piše: mag. Nadiža Pleško, prehranska coachinja:

Ja, to je vprašanje, ki ga dobivam skoraj na dnevni bazi. In moj odgovor se vedno glasi, da si je življenje še najbolje sladkati z drugimi aktivnostmi (na primer s plesom), kot pa s sladkorjem in sladkarijami.

Strankam vedno poskusim razložiti, da ni toliko težava, da v svoji kuhinji tu in tam uporabijo vsem nam dobro poznani beli, namizni sladkor, temveč je težava v tem, da se sedaj sladkor dodaja skoraj k vsem jedem in tudi velikemu številu izdelkov. Tudi tja, kamor morda ne bi nikoli pomislili. Tak primer so na primer različne že pripravljene paradižnikove omake, razna živila iz pločevink (koruza, grah). Sladkor dodajajo k jedem tako zaradi okusa, kot tudi zaradi podaljševanja obstojnosti, saj deluje tudi kot konzervans.

Ogromno dodanega sladkorja je tudi v vseh gaziranih pijačah, sokovih, sadnih jogurtih in tudi v različnih mešanicah kosmičev, ki jih imamo lahko za zajtrk.

Dobro je, da se tega zavedamo. Da smo pozorni pri nakupovanju. Da preberemo deklaracije izdelkov, ki jih kupujemo. Vas spodbujam, da pregledate vaše izdelke in preberete koliko je dodanega sladkorja v njem. Spodbudno bo že, če sladkor ali katerokoli drugo ime zanj ni navedeno na enem izmed prvih treh mest, zapisanih med sestavinami, zadaj na izdelku.

Posladkate se lahko tudi z datlji.
Posladkate se lahko tudi z datlji.

In kako si jaz sladkam življenje?

Najraje kar s svežim sezonskim sadjem. Jabolka in banana pa sta moja absolutna zmagovalca in ju imam vedno pri roki. Tako priročna za vse situacije. Tudi pri peki sladkor večinoma nadomestim kar z njima.

Vas izzovem, da preizkusite moj recept za narastek iz jabolk in prosene kaše, ki ga najdete TUKAJ!. Jabolka poskrbijo tudi za sočnost in ne samo za sladek okus.

Cimet, klinčki in naravna vanilija tudi poskrbijo za slajši okus in še več arome vaših jedi.

Za presne sladice, ki jih tudi obožujem in se velikokrat znajdejo na mojem krožniku so odlični namočeni suhi datlji (pazite le, da so brez dodanih sladkorjev in niso preliti ali namočeni v kakšnem sirupu, ko jih kupite).

Vaša Nadiža