Se sploh zavedate, kako pomembno je pravilno dihanje?

Mag. Nadiža Pleškoprehranska coachinja
24.04.2019, 9:31
Dragi moji, v kolikor vas vprašam, ali znate dihati, verjamem, da mi boste vsi pritrdili. Morda se sedaj nekaterim zdi celo čudno, da vas to sploh sprašujem.

 

NAGRADNA IGRA: Prijave na Sparovo plesno tekmovanje S PLESOM DO ZVEZD so zaključene! Izmed vseh, ki se bodo uvrstili v finale tekmovanja, bo na koncu strokovna komisija pod vodstvom Katarine Venturini izbrala zmagovalca, zmagovalni par ali skupino, ki prejme glavno nagrado - plesno delavnico v Londonu, in sicer v Pineapple Dance Studios. Glasujte TUKAJ in pomagajte svojim favoritom do finala!

Na delavnicah dobim na to vprašanje večkrat odgovor, da to pa res zna čisto vsak. In prav zato potem svoje vprašanje zastavim malo drugače. Udeležence povprašam, če se kdo spomni kako dihajo dojenčki? V nadaljevanju jih prosim, naj svoje dihanje primerjajo z dihanjem dojenčkov in mi opišejo bistvene razlike. Velika večina hitro ugotovi, da se njihovo dihanje močno razlikuje od dihanja dojenčkov. Predvsem zaznajo, da se njihov vdih konča že v pljučih in da se pri njihovem dihanju bolj premika (če že) ramenski obroč kot trebuh, kot je to opazno pri dojenčkih. In potem postanejo radovedni.

PREBERI ŠE
Slasten domač kruhek po receptu Nadiže Pleško

Mag. Nadiža Pleško, prehranska coachinja
Mag. Nadiža Pleško, prehranska coachinjaFOTO: Aljoša Rebolj

Upam, da sem tudi pri vas sedaj vzbudila željo po vedeti več, željo po tem, da boste morda že od danes dalje bolj pozorni na svoje dihanje in vpeljali tudi kakšen recept, ki bo pripomogel k temu, da boste zopet dihali bolj podobno dojenčkom. Zakaj je to pomembno?

Dihanje je osnova našega življenja in dih je prvo kar storimo, ko pridemo na svet. Naše dihanje je tudi neločljivo povezano z vsem, kar se dogaja tako zunaj, kot tudi znotraj nas. Torej je povezano z našim fizičnim, psihičnim in tudi čustvenim stanjem. Poskušajte se spomniti na svoje dihanje, ko vas je strah. Kakšno je? Ali pa takrat, ko ste na dopustu in ležite na ležalniku in uživate pod borovci?

Navadno je tako, da ko nas je strah, smo izpostavljeni stresu oziroma raznim pritiskom, da pričnemo dihati zelo plitko. To je naraven odziv telesa, nekateri mu rečejo tudi »preživetveni« odziv telesa, ki se pojavi z namenom, da v primeru nevarnosti hitro odreagiramo.

Težava, ki se danes kaže, pa je v tem, da večina ljudi življenje doživlja kot konstanten stres, je pod takšnim ali drugačnim pritiskom in zato smo vsi po vrsti začeli dihati plitko in tekom odraščanja pozabili dihati globoko, se pravi s pomočjo trebušne votline.

Torej, dobro bi bilo večkrat na dan ozavestiti svoj vdih in izdih.

Še posebej, če se vam je zgodila kakšna bolj stresna situacija. Takrat je dobro zavestno umiriti svoj vdih in izdih. Na ta način damo telesu vedeti, da je vse ok, da je nevarnost mimo in s tem že sproti poskrbimo za naše ravnovesje in ne pustimo, da se negativne posledice stresa tekom let prekomerno nakopičijo v nas.

Poznamo veliko različnih tehnik in oblik sproščanja in umirjanja. Vse od različnih dihalnih vaj, kot tudi različnih vrst meditacij. Odličen vpliv ima že vsakodnevni krajši sprehod v naravi. Vsaj 20 do 30 min naj traja. Svojo pozornost pa takrat usmerite na svoje dihanje in dobro predihajte svoje telo. Že po nekaj zaporednih dnevih boste lahko opazili pozitivne učinke bolj zavestnega in kakovostnega dihanja.

Naučite se pravilne tehnike dihanja!
Naučite se pravilne tehnike dihanja!FOTO: Dreamstime

Ti se lahko pokažejo v obliki zmanjšanja apetita, bolj redne prebave, boljšega spanca, kot tudi splošnega boljšega počutja.

Prav iz tega razloga vam danes pripenjam malo drugačen recept, kot ste jih vajeni od mene do sedaj. Današnji recept je recept za bolj kakovostno in zavestno dihanje najdete TUKAJ!

Želim vam krasen teden,

vaša Nadiža