Veste, kje vse se skriva sladkor?

Mag. Nadiža Pleškoprehranska coachinja
08.04.2019, 7:14
Kako zaužiti čim manj enostavnih sladkorjev in obdržati čim bolj enakomerno raven glukoze v krvi? Tako da pazimo predvsem na tiste skrite enostavne sladkorje v živilih, na katere sem opozarjala že v članku o sladkorju.

Mag. Nadiža Pleško, prehranska coachinja
Mag. Nadiža Pleško, prehranska coachinjaFOTO: Aljoša Rebolj

Vsi vemo, da se sladkor najpogosteje dodaja slaščicam, malo manj pa, da ga izdatno dodajajo tudi omakam, namazom in drugim predpripravljenim živilom, prigrizkom, mlečnim izdelkom, pijačam, konzervirani zelenjavi in sadju, žitnim izdelkom in še in še bi lahko naštevala. Ali vas skrbi, kako se odvaditi te slastne navade in okusa po sladkem? Morda bo že zavedanje, da se z zmanjševanjem sladkih živil v prehrani tudi okus počasi navaja na manj sladko hrano, vsaj malo pomagalo.

Sladkor je pogosto dodan predvsem predelanim živilom, z namenom sladkanja in izboljšave okusa, izenačevanja slanega okusa, dodaja se tudi kot konzervans in še kot regulator za druge morebitne tehnološke lastnosti, kot na primer pri izdelkih z manj maščob (se odvzeto maščobo nadomesti s sladkorjem).

Torej če je med prvimi tremi sestavinami na določenim izdelku zapisana sestavina sladkor, je to že znak za alarm in vprašanje, ali mi ta izdelek res koristi in me podpre pri mojih nadaljnjih opravilih. Glejte deklaracije na izdelkih. Le tako boste lahko zase izbrali optimalno prehrano.

Enostavni sladkorji ne pomenijo le navadnega, belega sladkorja. Med enostavne sladkorje, ki jih je tudi čim bolje omejiti, spadajo še bela moka in izdelki iz nje. Dodatna težava pekovskih izdelkov pa se pokaže še v tem, da so ti skoraj vedno v kombinaciji s sladkorjem in še neko obliko nekakovostne maščobe. To potem res predstavlja pravo visoko energetsko bombo, osiromašeno vlaknin in skoraj brez koristnih hranil. In po takšni hrani smo navadno utrujeni in brez prave energije.

Velikokrat dobim vprašanje tudi glede našega krompirja. In tukaj bi prav tako opozorila na dejstvo, da kuhan krompir, po možnosti domač, brez pesticidov in zaužit z lupino nima nobene zveze z vsem nam dobro poznanim pomfrijem. Tako naj tudi tukaj velja zavedanje glede kakovosti, pridelave in končne predelave, pa bo vse ok.

PREBERI ŠE
Ogljikovi hidrati: kaj, kdaj, koliko?

Da ne pozabim še na naše sokove in druge sladkane pijače, ki jih popijemo čez dan. Tudi tu se skriva ogromno sladkorja. Raje si privoščite svežo limonado ali pa si skuhajte blagi kompot iz jabolk in kakšne suhe slive in ga nato še dodatno zalivajte z vodo, če vam gre sama voda težko po grlu.

In še čisto za konec. Če pogosto jeste zunaj, naj vam bo mar, kako so jed pripravili v restavraciji. Prijazno vprašanje vedno dobi tudi prijazen odgovor. In ker je hrana enako energija, je pomembno, kdo in na kakšen način nam jo pripravlja.

Pa dober tek,

Vaša Nadiža

NAGRADNA IGRA: Prijave na Sparovo plesno tekmovanje S PLESOM DO ZVEZD so zaključene! Izmed vseh, ki se bodo uvrstili v finale tekmovanja, bo na koncu strokovna komisija pod vodstvom Katarine Venturini izbrala zmagovalca, zmagovalni par ali skupino, ki prejme glavno nagrado - plesno delavnico v Londonu, in sicer v Pineapple Dance Studios. Glasujte TUKAJ in pomagajte svojim favoritom do finala!

Sladkor se skriva tudi v sokovih.
Sladkor se skriva tudi v sokovih.FOTO: Dreamstime