8 vsakodnevnih navad srečnih ljudi

J.V./A.K.
10.05.2019, 7:54
0
V današnjem svetu, kjer vsi ves čas hlepimo po še več in srečo pogojujemo z materialnimi stvarmi ter zunanjimi dejavniki, kot so ljudje, ki nas obkrožajo, je zelo malo takšnih, ki lahko rečejo, da so srečni zdaj. Ta trenutek. Ki se zavedajo, da srečna ni nekaj, kar bi se lahko pridobilo v nečem zunanjem. Da srečo lahko najdeš le znotraj sebe.

 

Najprej je treba razčistiti, kaj sploh je to – sreča. Nekomu je sreča to, da je zdrav, drugemu to, da ima ob sebi ljudi, ki jih ima rad. In čeprav smo vsi običajno glasni, da je vse, kar potrebujemo, le ljubezen in ne denar, se vsakdo v trenutku, ko ostane brez denarja, zave, da je brez te dobrine prekleto težko. Ne pravimo, da je vse v denarju, a tudi raziskovalci, ki so sodelovali pri raziskavi, se strinjajo, da za občutek sreče potrebujemo tudi denar. 

Zavedati pa se moramo tudi tega, da medtem ko nas večji življenjski dogodki, kot so poroka, napredovanje v službi, nakup novega avtomobila in drugih materialnih dobrin, za trenutek osrečijo, je ta občutek minljiv. Študija, ki so jo opravili na univerzi Northwerstern, je merila stopnje sreče pri navadnih ljudeh v primerjavi s tistimi, ki so leto pred tem zadeli na loteriji. Raziskovalci so ugotovili, da so bile stopnje sreče pri vseh zelo podobne, piše Forbes. Psihologi pravijo, da srečo ali ustvariš ali pa je ne. Da bi sreča trajala, jo morate vzdrževati z določenimi življenjskimi navadami.

PREBERI ŠE
Iskreno pismo najboljši prijateljici: Ker preprost hvala ni dovolj!

Z gibanjem se poveča tudi nivo dopamina in endorfinov, hormonov dobrega počutja.
Z gibanjem se poveča tudi nivo dopamina in endorfinov, hormonov dobrega počutja.FOTO: Profimedia

Telovadite

Sreča je v veliki meri povezana s hormoni, predvsem s hormonom serotoninom, ki mu zaradi tega številni pravijo kar hormon sreče. Kadar pride do njegovega pomanjkanja, se pojavijo občutki depresije, tesnobe in anksioznosti, medtem ko smo, kadar ga je dovolj, zadovoljni in srečni. Na njegov nastanek lahko vplivamo z redno telesno aktivnostjo, ki je po mnenju strokovnjakov najpomembnejši dejavnik za srečno življenje. Z gibanjem se povečata tudi nivo dopamina in endorfinov, hormonov dobrega počutja. Številne raziskave so pokazale, da že dvajset minut telesne aktivnost na dan izboljša razpoloženje in počutje. 

Vzemite si čas zase

V današnjem hitrem tempu se premalokrat ustavimo in si vzamemo čas zase. Kdaj ste si zadnjič vzeli eno uro in počeli nekaj, kar vas osrečuje? Pa naj bo to sedenje v tišini, sprehod v naravi, masaža ali kava s prijateljico? Če želite biti srečnejši, morate poskrbeti za svojo dušo in telo. Srečni ljudje se vsega tega zavedajo in znajo ceniti male stvari v življenju, kot so prijazen pogovor z natakarico, ki vam prinese kavo, nasmeh tujca na ulici, prijazna soseda na avtobusu, lep in sončen dan, cvetenje rož ... Na koncu vsakega dne pa se vprašajte, zakaj je bil dan dober. Ker ste bili iskreni, ker ste cenili malenkost in ker vam srečo prinašajo tudi majhni trenutki. 

PREBERI ŠE
7 stvari, ki jih samozavestni ljudje nikoli ne bi naredili

Kar se je zgodilo, se je zgodilo, poti nazaj ni.
Kar se je zgodilo, se je zgodilo, poti nazaj ni.FOTO: Dreamstime

Bodite pozitivni

Vsak od nas se je že soočal z nečim, kar ga je podrlo, mu vzelo motivacijo ter ga zbilo na tla. Čas gre, mi sami pa se moramo odločiti, ali bomo živeli za preteklost ali sedanjost. Ko se enkrat zavemo, kaj imamo, če smo hvaležni za to, kar nam življenje ponuja, smo zelo težko slabe volje. Če se pred nami pojavi ovira, jo s pozitivo veliko lažje premagamo kot z mišljenjem: "Oh, tega ne bom nikoli premagala, to je zame pretežko." Prevečkrat vztrajamo zaradi spominov in želja, ne pa zaradi trenutne sreče. Začnite dan tako, da se vsako jutro vprašate, ali ste srečni. Vprašajte se, kaj lahko tisti dan naredite, da vas bo osrečilo, da se boste počutili žive.

Živite v sedanjosti

Kar se je zgodilo, se je zgodilo, poti nazaj ni. Je pa zagotovo pot naprej, na vas pa je, da jo najdete. Če vidite, da so vsebine preteklosti premočne, da bi vam dovolile naprej, potem se z njimi ukvarjajte, jih predelajte in se jih osvobodite. Če se vam zdi, da ste to že naredili, pa se enostavno posvetite pozitivnim in prijetnim stvarem v življenju. Ljudem, ki v vas znajo najti najboljše, aktivnostim, ki vas izpolnjujejo … Življenje je zelo lepo, če se ga naučimo videti takšnega. Saj veste, vse je stvar naše perspektive.

PREBERI ŠE
Ostanite samske, dokler ne ...

Verjemite vase

Sprejmite svojo preteklost in ne pustite, da pretekla dejanja definirajo vašo prihodnost. Bodite hvaležni za to, da ste močni in da ste kljub slabi in boleči izkušnji iz nje odnesli nekaj dobrega. Slabe izkušnje preteklosti so vedno povezane z določeno stopnjo bolečine in trpljenja. A če verjamete vase in skušate izoblikovati pozitiven pogled na prihodnost, boste preteklost veliko lažje predelali in pustili za seboj. Z vero vase in izoblikovano vizijo življenja boste ustvarili okoli sebe pozitivno vibracijo, ki vodi k boljšemu počutju, to pa k pozitivnim čustvom. Vse to vam bo pomagalo zasenčiti lekcije preteklosti, ki vam morda še vedno sledijo.

Sprejmite svojo preteklost in ne pustite, da pretekla dejanja definirajo vašo prihodnost.
Sprejmite svojo preteklost in ne pustite, da pretekla dejanja definirajo vašo prihodnost.FOTO: iStock

Delajte na sreči

Sreča se ne zgodi sama od sebe in na njej je treba delati. Vsak dan. Nihče se ne zbudi srečen vsak dan in tudi najsrečnejši ljudje niso nobena izjema. Zavedajo se, da so slabi dnevi nekaj povsem normalnega, da je zelo lahko zapasti nazaj v rutino in izgubiti nadzor nad čustvi in da ni vedno lahko biti pozitiven. Zato srečni ljudje ves čas razmišljajo o svojih občutkih in razpoloženjih ter vsako odločitev sklenejo na podlagi tega, ali jih bo osrečila. 

PREBERI ŠE
Kako vemo ali smo sprejele pravo odločitev?

Ne skrivajte svojih čustev

Dejstvo je, da vse tisto, kar v sebi zanikamo in potlačimo (žalost, jezo, razočaranje, občutke nemoči, obupa) ne izgine samo od sebe, pač pa ostane globoko v nas. Morda se potlačenih vsebin niti ne zavedamo, se pa te lahko izražajo v povsem drugačnih oblikah – razvijemo fobije, postanemo tesnobni ali zagrenjeni in podobno. Na dolgi rok (to so lahko dolga leta skrivanja resničnih občutij) pa ob sprožilnem dejavniku vse tisto, kar smo dolgo časa tlačili, vznikne na dan. In to v precej intenzivni obliki. Pa s tem ne mislimo besa, ampak težje čustvene motnje, depresije, v nekaterih primerih tudi psihoze. Ali pa se potlačena čustva izrazijo skozi somatske bolezni: alergije, kronične bolečine, rak, različna vnetja ... Zato je nujno potrebno, da vsa čustvena stanja znamo prepoznati in jih izraziti, ko se pojavijo. Če ste jezni, to povejte. »Jezna sem, prav znorela bi, ker mi to dela.« Če ste žalostni, to izrazite: »Žalostna sem, že dva dni jočem.« Če ste veseli, to pokažite: »Srečna sem in ponosna na ta uspeh.«

Obkrožite se s pravimi ljudmi.
Obkrožite se s pravimi ljudmi.FOTO: Pixabay

Ne bodite materialistični

Srečo pogosto iščemo v stvareh, kot so vikend na morju, drag avto in omara, polna novih oblačil. A gre za občutek sreče, ki je minljiv. Kolikokrat ste si že kupili novo oblačilo, da bi se bolje počutili, dve uri kasneje pa ugotovili, da je občutek že minil? Najsrečnejši ljudje dokazujejo, da je to ena najpogostejših napak, ki jih delamo pri iskanju sreče. Ta je namreč v nas samih in številnih drugih stvareh, ki jih denar ne more kupiti. V nasmehu neznanca, objemu ljubljene osebe, iskrenih prijateljstvih ali pa v nečem tako preprostem, kot je branje dobre knjige. Dejstvo je, da materializem in sreča ne gresta z roko v roki in da se je bolje osredotočiti na izkušnje, prijateljstva ter stvari, ki nas veselijo in osrečujejo. 

PREBERI ŠE
Kaj narediti, če vas je prevaral?