4 dejavniki, ki jih morate upoštevati, če hujšate

J.V.
04.07.2019, 8:41
0
Nasvetov in inforamcij o tem, kako se loititi hujšanja, je na spletu malo morje, a treba se je zavedati, da niso vse pravilne in resnične. Zato smo se obrnili na osebnega trenerja Daniela Jeloviča, ki izpostavlja 4 dejavniki, ki so ključnega pomena za izgubo odvečnih kilogramov in bi se jih moral držati vsak.

"Pomembno je, da porabite več, kot pojeste. Ni pomembno samo to, da izgubljate kalorije, ampak je pomembno tudi to, na kakšen način jih izgubljate." 
"Pomembno je, da porabite več, kot pojeste. Ni pomembno samo to, da izgubljate kalorije, ampak je pomembno tudi to, na kakšen način jih izgubljate." FOTO: Dreamstime

1. Energijski vnos

"Ko gre za spremembo telesne teže, je vse odvisno od energijskega ravnovesja. Od tega koliko pojeste in koliko pokurite. Pomembno pa ni samo, koliko kalorij pojeste, ampak tudi kakšno hrano jeste (pravo razmerje med beljakovinami, ogljikovimi hidrati in maščobami),"svetuje Daniel Jelovič. Če hočete izgubiti telesno težo in ostati na tem, ne stradajte. Diete ne delujejo na dolgi rok, so kratke in hitre in trajajo le kakšen teden ali mesec, vendar pa se pogosto zgodi, da se znova zatečemo k starim prehranjevalnim navadam, ko z dieto prekinemo. Tako pa se spet zredimo. Da bi ostale na želeni teži, se ne odpovejte hrani, temveč dietam. Poučite se o zdravi prehrani in spremenite način prehranjevanja. Ne jejte zdravo, ker bi morale, temveč zato, ker to same hočete. Še preden se zavemo, se začnemo držati zdravega prehranjevanja, ne da bi o tem sploh razmišljali.

PREBERI ŠE
Trener Daniel Jelovič razkriva: Ali lahko jemo hrano z žara, če hujšamo?

Osebni trener Daniel Jelovič
Osebni trener Daniel Jelovič

2. Aktivnost

"Pomembno je, da porabite več, kot pojeste. Ni pomembno samo to, da izgubljate kalorije, ampak je pomembno tudi to, na kakšen način jih izgubljate." Trenirajte 3- do 4-krat na teden. To je trening z utežmi ali na začetku z lastno težo. "Dvignite svojo dnevno aktivnost. Če potrebujete za to cilj, naredite 10 tisoč korakov vsak dan. Uredite si prehrano, uživajte neprocesirano hrano, postavite si kalorično omejitev. Uživajte beljakovine, maščobe in hidrate. Če nimate težav z glutenom in ogljikovimi hidrati, jih jejte. Uživajte! Proces je in traja. Spremenite življenjski slog in vse bo lažje."

PREBERI ŠE
Daniel Jelovič: Vaje z utežmi oblikujejo telo v še bolj ženstveno postavo

3. Regeneracija

Takrat so namreč mišice poškodovane, celotno telo pa izčrpano, zato je za popolno regeneracijo nujna ustrezna kombinacija pravih živil. Vsak, ki se je kadar koli ukvarjal s športom, se dobro zaveda, da je prehrana ključnega pomena tako pri izgubi teže in pridobivanju mišične mase kot pri izboljšanju moči in vzdržljivosti in navsezadnje za zdravje in dobro počutje. "Po treningu je ključnega pomena regeneracija. In ravno zato si morate po treningu privoščiti vnos ustreznih hranil za telo in dovolj počitka, da se lahko mišice v tem času obnovijo."

Za vse, ki se s športom ukvarjajo rekreativno, je pomembno, da je razmerje med hranili naslednje: 50 odstotkov ogljikovih hidratov, 30 odstotkov beljakovin in 20 odstotkov maščob. Rahla odstopanja so odvisna od želja, ciljev in potreb posameznika. Poleg razmerja med posameznimi hranili je pomemben tudi vir, iz katerega določena hranila zaužijemo. Vsi ogljikovi hidrati namreč niso enaki, kar velja tudi za beljakovine in maščobe. Hrana mora vsekakor nadomestiti izgubljeno energijo, poleg glavnih treh skupin živil pa so nujno potrebni tudi vitamini in minerali ter zadostna količina tekočine.

4. Konstantnost

"Konstantnost je ena izmed ključnih stvari oziroma je ključna vrlina, ki jo moramo obvladati. Ravno zaradi pomanjkanja konstantnosti nekateri hujšate 3-krat na leto."

PREBERI ŠE
Nasveti osebne trenerke: Zakaj izgubimo motivacijo in kako jo dobiti nazaj?

"Ko gre za spremembo telesne teže, je vse odvisno od energijskega ravnovesja."
"Ko gre za spremembo telesne teže, je vse odvisno od energijskega ravnovesja."FOTO: Thinkstock

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. S klikom na gumb Spletno oko prijavite komentar, za katerega menite, da vsebuje sovražni govor.