Top vadba za ženske po 40. letu

J.V.
12.09.2018, 5:52
0
Z leti začne naše telo izgubljati minerale in vitamine, ker proizvaja vedno manj kolegana nastajajo gubice, koža je vedno manj elastična in prožna. Šibkejše in manj odporne proti poškodbam postanejo tudi naše kosti, počasi začnemo izgubljati moč in da bi preprečile različne bolezni, mora biti telesna aktivnost reden del našega življenja. O tem, katera vrsta vadbe je najboljša za ženske po 40. letu smo se pogovarjali z osebnim trenerjem Danielom Jelovičem, ki vsem svetuje, da se čimprej lotite treninga z utežmi oziroma lastne teže.

Seveda pa ni pomembna le pravilna vadba, ampak tudi prehrana.
Seveda pa ni pomembna le pravilna vadba, ampak tudi prehrana.FOTO: Thinkstock

"Trening z utežmi je pomemben za preventivo poškodb in mišično razmerje v telesu. Gibanje oziroma kardio pa ohranja naš kardiovaskularni sistem (srce) zdrav in poskočen." To je strokovno in osebno mnenje osebnega trenerja Daniela Jeloviča o tem, zakaj bi morale ženske po 40. letu trenirati. "Nekatere izgledajo pri štiridesetih bolje kot nekatere pri rosnih dvajsetih. Razlog je, da skrbijo za svoje telo. Trenirajo, gibajo se ter pazijo na prehrano. Kardio ima svoje mesto in čas, pomemben je predvsem za naše srce, saj ga ohranja poskočnega. Zato mora biti neka kardio aktivnost del treninga. Seks ne šteje. Za mišično razmerje v telesu, ženstvene krivine in preventivo poškodb, je zelo pomemben trening z utežmi,"svetuje Daniel.

PREBERI ŠE
Tudi po 40. letu ste lahko fit, če 2-krat na teden delate TO!

Osebni trener Daniel Jelovič.
Osebni trener Daniel Jelovič.FOTO: osebni arhiv

Ob tem ima verjetno marsikatera pomisleke, predvsem zaradi mita, da bomo z dvigovanjem uteži dobile mišice, kot jih imajo moški. A to je mit, ki ne drži. "Zagotavljam vam, da bodo uteži preoblikovale telo v še bolj ženstveno postavo. Hkrati gradijo tudi mišično razmerje v telesu, ki zavaruje sklepe, vezi, hrbtenico in vse kar sodi zraven za zdravo ter brez bolečinsko gibanje. Gibanje oziroma trening pomladi, pospeši metabolizem, kuri odvečne kilograme, gradi mišično maso oziroma ženstvene obline, in seveda tudi do neke mere zakrije celulit." Z dvigovanjem težkih uteži, boste pokurile več kalorij med vadbo obenem pa pospešile bazalni metabolični indeks (BMR), za katerega velja, višji je, boljše je. To so namreč kalorije, ki jih telo porabi za to, da ohranja vse pomembne življenjske funkcije, ko popolnoma mirujemo. 

Vadbo je potrebno pilagoditi v primeru prejšnjih poškodb in se posvetiti podrobnostim. "Šibko jedro, gluteus in ledveni del so velikokrat povod različnih poškodb. Za piko na i se te dame odločijo obiskovat vodene vadbe, ki so v večini primerov brez pravega nadzora. Težko je namreč nadzirati vseh dvajset ljudi na vadbi. Zato si za začetek priskrbite osebnega trenerja, da vam ta pokaže osnove ali vsaj trening v semi privat skupini, kjer je nadzor večji kot v vodeni skupini desetih."

Po 40. letu je metabolizem počasnejši in z uživanjem predelane prehrane in posedanjem na kavču, ga boste le še dodatno upočasnile.
Po 40. letu je metabolizem počasnejši in z uživanjem predelane prehrane in posedanjem na kavču, ga boste le še dodatno upočasnile.FOTO: Thinkstock

PREBERI ŠE
Za lepo telo v roke vzemite kettlbell

Seveda pa ni pomembna le pravilna vadba, ampak tudi prehrana. Po 40. letu je metabolizem počasnejši in z uživanjem predelane prehrane in posedanjem na kavču, ga boste le še dodatno upočasnile. "Ne se bati ogljikovih hidratov, zaradi tega se ne boste redile. Razlog debelosti sta kalorični presežek in predelana hrana. Beljakovine vam bodo pomagale pri gradnji in regeneraciji mišic, zdrave maščobe pa so pomembne za absorpcijo nekaterih vitaminov in mineralov, obenem pa nam dajejo tudi energijo. Par kozarcev vode na dan pa zakrije celulit čez dan."

"Moj nasvet za vas, drage dame. Čim prej se lotite treninga z utežmi oziroma lastne teže. Osvojite pravilno tehniko, trenirajte celo telo in ne samo riti ter nog. Ustvarite si čas za trening, uživajte v procesu in pripravite se na boljše počutje ter bolj kakovostno življenje. Nasvet za punce v dvajsetih pa … Pojdite trenirat, saj nočete, da vaše mame izgledajo boljše od vas, kajne?"je za konec še dodal Daniel. 

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. S klikom na gumb Spletno oko prijavite komentar, za katerega menite, da vsebuje sovražni govor.