Zadovoljna.si
Rdeče meso poskrbi, da vaše telo ne izgublja mišične mase.

Šport in zdravje

Jejte več in tehtajte manj!

T. G.
28. 02. 2010 00.00
0

Diete in stalna odrekanja le redkokoga osrečujejo, sploh pa ko rezultati niso takšni, kot bi pričakovali. Obstajajo pa nekatere jedi, ki pripomorejo k izgubi telesne mase. Predstavljamo vam deset tako imenovanih superjedi, s katerimi boste izgubili težo.

Rdeče meso poskrbi, da vaše telo ne izgublja mišične mase.
Rdeče meso poskrbi, da vaše telo ne izgublja mišične mase.FOTO: iStockphoto
Zrezek: Kdo bi si mislil, da vam goveji zrezek lahko pomaga izgubljati maščobo. Študije so pokazale, da so ženske, ki na svoj jedilnik vključujejo rdeče meso, izgubile več kilogramov kot tiste, ki so zaužile enako količino kalorij, vendar malo mesa. Beljakovina, ki jo vsebuje rdeče meso, prispeva k ohranitvi mišične mase, medtem ko izgubljate kilograme.

Jajca: Naj bodo jajca del vašega jedilnika, saj vam bodo pomagala nadzirati centimetre. Ženske, ki so bile na nizkokalorični dieti in so si za zajtrk privoščile jajce s popečenim kruhom, so izgubile dvakrat toliko teže v primerjavi s tistimi, ki so imele zajtrk, ki je prinesel enako količino kalorij, vendar ni vključeval jajc. Jajca namreč močno nasitijo, tako da niste tako lačni čez dan.

Oves: Med vsemi vrstami hrane je oves tisti, ki da največji občutek sitosti, skodelica ovesa za zajtrk nas bo tudi napolnila z energijo za dnevne izzive. Oves je odličen vir kompleksnih ogljikovih hidratov in njegova dobra stran je ta, da se počasi prebavlja. To pomeni, da ne vpliva veliko na raven krvnega sladkorja. Oves tudi varuje pred boleznimi, poleg tega je tudi poceni.

Jabolko je zelo nasitno, saj vsebuje veliko beljakovin.
Jabolko je zelo nasitno, saj vsebuje veliko beljakovin.FOTO: iStockphoto

Leča: Ko jo bodo preizkusili, jo bodo najraje imeli tisti, ki imajo težave s trebuščkom. Leča namreč pripomore k zmanjšanju trebuha. Vsebuje veliko beljakovin in topnih vlaknih, ti dve sestavini pa urejujeta raven krvnega sladkorja. Uživanje leče preprečuje skokovito izločanje inzulina. Tako telo ne ustvarja odvečne maščobe, ki bi se sicer nabirala v trebušnem predelu.

Jabolka: Ne samo da jabolko na dan prežene zdravnika stran, jabolko na dan odžene tudi odvečne kilograme stran. Raziskava je pokazala, da so osebe, ki so pred obrokom, sestavljenim iz testenin, pojedli jabolko, zaužili manj kalorij kot tisti, ki so si pred kosilom privoščili drugačen prigrizek. Zakaj? Jabolko ima veliko beljakovin, od 4 do 5 gramov na sadež, kar pomeni, da je zelo nasitno. Tako bo želja po drugi hrani manjša. Poleg tega jabolko vsebuje antioksidante, ki preprečujejo presnovni sindrom, zaradi katerega se v predelu trebuha nabira maščoba.

Čili: Dodajte ga k svojim jedem in pospešili boste presnovo. "Čudežna" sestavina čilija je snov capsaicin, ki ima termogenični učinek, kar pomeni, da bo vaše telo 20 minut po tem, ko ste čili zaužili, kurilo dodatne kalorije. Poleg tega je dobra stran pekoče hrane ta, da je ne morete hitro jesti. Tako imajo vaši možgani čas, da se zaznajo vso zaužito hrano in vas še pravi čas obvestijo, da ste že siti.

Jogurt: Prehrambeni strokovnjaki navadni jogurt pogosto označujejo kot popolno hrano. Jogurt je s svojo zmagovito kombinacijo ogljikovih hidratov, beljakovion in maščob nasiten, saj ohranja nivo sladkorja v krvi. Raziskava je pokazala, da so osebe, ki so v svojo nizkokalorično dieto vključile jogurt, izgubile kar 61 odstotkov več maščobe in 81 odstotkov maščobnih oblog okoli pasu kot osebe, ki so imele podobo dieto, ki pa ni vključevala jogurta.

Če uživate polnomastni sir, po vsej verjetnosti ne boste pridobili na teži.
Če uživate polnomastni sir, po vsej verjetnosti ne boste pridobili na teži.FOTO: iStockphoto

Parmezan: Ženske, ki dnevno zaužijejo skodelico polnomastnega mleka ali 6 dekagramov sira, po vsej verjetnosti ne bodo pridobile na teži v nekem daljšem časovnem obdobju. Najbolj je presenetljivo to, da se pri mlečnih izdelkih z nizko stopnjo maščobe ne pokaže isti učinek. Polnomastni mlečni izdelki vsebujejo več kunjugirane linolne kisline, zaradi česar telo najbrž pokuri več maščob.

Avokado: Mnogi ne želijo vključiti avokada v svojo dieto, saj jih prestraši velika količina maščob, ki jih ta sadež vsebuje. Toda prav te maščobe so ključna sestavina avokada, ki pripomore k izgubi teže. Enkrat nenasičene maščobe, ki so pomembna sestavina avokada, pripomorejo k občutku sitosti.

Olivno olje: Tako kot avokado tudi olivno olje vsebuje zdravju koristne maščobe, ki poskrbijo, da niste tako lačni.
 

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 493