Zadovoljna.si
S sladkorjem ne pretiravajte.

Šport in zdravje

Kako se izogniti sladkorju

Z.S.
08. 07. 2012 12.00
2

Čeprav smo dolgo živeli v prepričanju, da se sladkor skriva zgolj v slaščicah, tortah, sladoledu in v drugih sladkih pregrehah, še zdaleč ni tako. Nahaja se namreč v veliki večini naše vsakodnevne hrane, kot so bel kruh, testenine, sadni sokovi in še bi lahko naštevali. Če se torej želite izogniti vsaj majhnemu odstotku sladkorja in poskrbeti za svoje zdravje, si preberite naslednje nasvete.

S sladkorjem ne pretiravajte.
S sladkorjem ne pretiravajte.FOTO:
Brez dodajanja

Sladkorja nikoli ne dodajajte. Kavo, čaj ali druge napitke poskušajte zaužiti brez dodatnega sladkanja. Če je žlička sladkorja v jutranji kavi postala že vaša navada, jo postopoma zmanjšujte vse do točke, kjer sladkor ne bo potreben. Verjeli ali ne, vaše telo se bo v pol leta privadilo bolj naravnih okusov, zato ne boste občutili potrebe po sladki kavi ali čaju.

'Brez maščobe'

V zadnjem desetletju smo postali podvrženi izdelkom z oznako ’brez maščobe, sladkorja in podobno’. Mišljenje, da sta hrana in pijača z opisano oznako popolnoma nekalorična, je namreč povsem zmotno, zato izdelka ne smemo zaužiti v večji količini kot je v naši navadi. Sladkor in maščoba se namreč lahko pojavljata v povsem drugih oblikah in pod drugačnimi oznakami. Najbolj pristni in neškodljivi so zato običajni izdelki.

Manj sladkorja za zdrav življenski slog.
Manj sladkorja za zdrav življenski slog.FOTO: Thinkstock
Preverite nalepko

Da bi zmanjšali vnos sladkorja, moramo poznati tudi njegove oznake na etiketah in embalažah. Dodani sladkor ima namreč veliko različnih oznak kot fruktoza, koruzni sirup ali sladilo, melasa, trsni sladkor, med, sirup ali koncentrat sadnih sokov. Sestavine so na embalaži zapisane po velikosti – od največje do najmanjše količine, zato se izogibate tistim, ki imajo že na začetku naveden sladkor.

Na nalepki je vedno zapisan tudi skupek ali vsota sladkorja, ki je običajno izražena v gramih. Če grame pomnožimo s številko 4, dobimo približno vsoto čajnih žličk sladkorja, ki so v izdelku. Ameriška organizacija za zdravje srca priporoča, da ženske ne presežemo meje 6 čajnih žličk sladkorja dnevno, moški pa meje 9 žličk.

Stran z umetnimi sladili

Pazite se umetnih sladil, saj povečujejo željo po sladkorju in ogljikovih hidratih. Nekateri strokovnjaki so prav tako prepričani, da so umetna sladila zdravju nevarna in naj bi vplivala na povečanje apetita. Priporočljivo je, da z opisanimi sredstvi za izboljšanje okusa nikakor ne pretiravate.

Tudi umetna sladila niso nedolžna ...
Tudi umetna sladila niso nedolžna ...FOTO: iStockphoto
Pametni prigrizki

Da bi se izognili morebitnim nezdravim prigrizkom, vodite dnevnik prehranjevanja, ki bo služil pregledu zaužite hrane. Na ta način ne boste pozabljali na torto, ki ste jo zaužili v pisarni in na vrečko čipsa, ki ste jo izpraznili med stresnim opravkom. V svoji torbici ali predalu zato vedno hranite vrečko oreščkov ali suhega sadja, še pred obrokom pa obvezno popijte kozarec vode.

Domača kuhinja

Izogibajte se vnaprej pripravljenim omakam in pripravljenim jedem. Veliko bolj zdrava in telesu prijazna je domača hrana, ki jo lahko začinite po svojem okusu in ne bo vsebovala nepotrebnih aditivov. Izognili se boste dodatnim kalorijam, ostanke hrane pa boste lahko znova pogreli in zaužili kasneje.

Vzemite si čas za pripravo domačega obroka.
Vzemite si čas za pripravo domačega obroka.FOTO: iStockphoto
Jeste prave ogljikove hidrate

Večina predelanih ogljikovih hidratov, kot so kruh in testenine, se v telesu hitro pretvorijo v čisto glukozo in posledično preidejo v maščobo. Bel kruh, testenine, riž in pecivo zato zamenjajte s polnozrnatimi živili, saj vsebujejo manj sladkorja, obenem pa bo telo potrebovalo več časa, da opisano hrano prebavi, kar je zdravju koristno.

Proč s sokovi

Ne glede na to, ali se boste odločili za naravni sok ali kombiniran sok ne pozabite, da le ta vsebuje veliko sladkorja. Namesto njih si raje privoščite kozarec vode, ki ste mu dodali nekaj krhljev limone, limete ali pomaranče ali pa se odžejajte s skodelico zeliščnega čaja.

Sadni sokovi vsebujejo velik delež sladkorja.
Sadni sokovi vsebujejo velik delež sladkorja.FOTO: Thinkstock

KOMENTARJI (2)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 368