Zadovoljna.si
ženska je solato

Šport in zdravje

Nad kilograme z negativnimi kalorijami!

N.J./M.K.
28. 10. 2013 08.30
1

Bi radi veliko jedli in pri tem hujšali? Čeprav je slišati nemogoče, je povsem izvedljivo. Pomembno je le, da uživate čim več živil, za prebavo katerih organizem porabi več energije, kot jo dobi z zaužitjem. Govora je o nizkokaloričnih živilih, ki vsebujejo tako imenovane negativne kalorije – živilih, ki so polna vode in vlaknin, obenem pa nam dajejo dolgotrajen občutek sitosti.

O negativnih kalorijah kroži mnogo govoric. Dejstvo je, da živila, ki bi imelo negativno energijsko vrednost, ni, se je pa ta izraz prijel za izdelke, pri uživanju katerih telo porabi več energije za prebavo, kakor je dobi. Ker imajo ta živila tako nizko energijsko vrednost in vsebujejo veliko vode ter vlaknin, ki dajejo občutek sitosti, jih je mogoče uživati v večjih količinah, pri tem pa se ne boste redili.

Zelena

120 gramov zelene vsebuje zgolj 80 kilodžulov (19 kalorij), kar je veliko manj, kot jih boste porabili za pripravo, žvečenje, prebavljanje in iztrebljanje tega živila. Prav zaradi tega zelena spada med predstavnike negativnih kalorij. Pojeste je lahko, kolikor vam poželi srce, a tudi če ne vsebuje veliko energijske vrednosti, velja za odlično zdravilo v boju proti vnetjem, vsebuje pa tudi aktivno sestavino apigenin, ki naj bi zmanjševala tveganje za nastanek raka na jajčnikih.

Negativne kalorije vsebuje hrana, za prebavo katere organizem porabi več energije kot jo z zaužitjem dobi.
Negativne kalorije vsebuje hrana, za prebavo katere organizem porabi več energije kot jo z zaužitjem dobi.FOTO:
Zelena solata in čebula

Zelena solata je praktično voda, ujeta v zelenjavna vlakna, oblikovana v lističe solate. Skodelica navadne zelene solate vsebuje približno 33 kilodžulov (8 kalorij), zato je lahko pojeste, kolikor želite, pa ne boste pridobili niti grama maščobe. Seveda pa je kalorična vrednost pripravljene solate odvisna predvsem od tega, kako jo boste pripravili in katere dodatke boste pri tem uporabili. Polivke, ki vsebujejo veliko olja, soli, po možnosti tudi majoneze in celo sladkor, prav gotovo nimajo negativnih kalorij! Podobno kot za solato velja tudi za čebulo. Skodelica te zelenjave namreč vsebuje vsega 268 kilodžulov (64 kalorij), poleg nizke energijske vrednosti pa se lahko pohvali tudi z zdravilnimi učinki, saj se z njo lahko borimo proti raku in krepimo imunski sistem.

Čebula se poleg nizke energijske vrednosti lahko pohvali tudi z zdravilnimi učinki, saj se z njo lahko borimo proti raku in krepimo imunski sistem.
Čebula se poleg nizke energijske vrednosti lahko pohvali tudi z zdravilnimi učinki, saj se z njo lahko borimo proti raku in krepimo imunski sistem.FOTO: Profimedia

Rezanci iz morskih alg

Rezanci običajno ne veljajo za hrano, ki bi jo morali uživati, če želimo shujšati, saj so običajno narejeni iz visokokaloričnih žitaric. Ogromno kalorij vsebujejo tudi bolj zdrave testenine, narejene iz pire ali rjavega riža. So pa neprimerljivo manj kalorični rezanci iz morskih alg oziroma tako imenovani stekleni rezanci, ki vsebujejo zgolj 25 kilodžulov (6 kalorij) na porcijo. Narejeni so iz morskih alg, so odlični dodatek juham, ponudimo pa jih lahko tudi kot samostojno jed v obliki testenin skupaj z brokolijem ali zeljem.

Kisle kumarice

Kumare v večini tvori voda, 120 gramov te zelenjave pa vsebuje zgolj 67 kilodžulov (16 kalorij), zato jih štejemo med živila z negativnimi kalorijami. Kisle seveda vsebujejo več kalorij, kar je posledica sladkorja, ki je dodan posameznemu kozarcu vloženih kumaric. Če so vložene zgolj v kisu, vodi in začimbah, jim to ne bo dodalo veliko energijske vrednosti, zato bodite pozorni na podatke na embalaži. Pri uživanju kislih kumaric pa morate poleg sladkorja paziti tudi na to, če so jim med predelavo dodali kakšne aditive, kot so na primer barvila in druge kemikalije. Tem se poskušajte izogniti ne glede na to, ali hujšate ali se želite zgolj zdravo prehranjevati.

Grenivka

Grenivka načeloma ni živilo z negativnimi kalorijami, vendar pa je zelo koristna zaradi drugih lastnosti. Vsebuje namreč naringenin, antioksidant, ki izvira iz njenega grenkega okusa in v jetrih povzroči hitrejšo razgradnjo maščob. Privoščite si naravni sok iz grenivke ali pa jo zaužijte kot sveže sadje.

  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 478