Zadovoljna.si
Dovolj bo 15 minut vadbe na žogi.

Šport in zdravje

Ne shujšate? Povemo vam, zakaj!

P.V.
17. 02. 2009 19.00
4

So ljudje, ki so ves čas na dieti, pa vendar ne shujšajo niti grama. Strokovnjaki sicer trdijo, da je za uspešno hujšanje dovolj, da manj jemo in več telovadimo. Pa vendar nam prav drobni grehi preprečujejo, da bi dosegli cilj.

S hrano pogosto preganjamo dolgčas.
S hrano pogosto preganjamo dolgčas.FOTO: iStockphoto

Ne morete se odpovedati grizljanju

Spomnite se, kolikokrat vzamete v roke vrečko čipsa ali  kakšen prigrizek, pa čeprav niste lačni. Vzrok je v tem, da se dolgočasite. In če že morate glizljati, raje posezite po zelenjavi, denimo korenju ali kumarici. Nato pa si privoščite še topli napitek, primeren bo čaj, ki vam bo lakoto dokončno pregnal.

V resnici smo žejni ...
V resnici smo žejni ...FOTO: iStockphoto

Velikodušne porcije

Čeprav se prehranjujete na povsem zdrav in pravilen način, učinka ni. Razmislite, ali niso morda vaše porcije prevelike. Strokovnjaki trdijo, da bi primerno količino proteinov (meso, ribe, soja, sir) morali določati na osnovi velikosti svoje dlani, zadostovala bo ena merica (dlan). Zelenjavo in prilogo k proteinom pa odmerite v količini dveh dlani.

Sploh vas ne muči lakota, temveč žeja

Mnogi mislijo, da so lačni, v resnici pa so žejni. Zato se najprej prepričajte, da niste zamenjali lakote in žeje, ter popijte kozarec vode. Če boste še vedno lačni, seveda posezite po hrani.


Najraje jeste pozno zvečer

Po napornem delovnem dnevu si čas za obrok mnogi vzamejo šele zvečer. S tem naredijo veliko škode svoji vitki liniji, saj zaužitih kalorij ne morejo potrošiti in se bodo spremenile v maščobo. Zato se potrudite, da boste zadnji obrok zaužili najmanj tri ure pred spanjem.

Poznate to zgodbo: mamica poje, kar ostane na krožniku.
Poznate to zgodbo: mamica poje, kar ostane na krožniku.FOTO: iStockphoto

Pospravite vse, kar je ostalo na krožnikih domačih

Se spomnite, kako so vas učili starši, vi pa veselo učite svoje otroke: pojej vse, ker ne bomo metali v smeti. Zato preostale grižljaje veselo pospravite vi, kar se dodobra pozna na vaši liniji. Namesto da bi odvečno hrano metali v smeti, raje pripravite manjše obroke, hrano, ki ostane, pa uporabite naslednji dan.

Kaj pa, če so kriva leta?

Po 35. letu se metabolizem upočasni, hormonska slika se spremeni, kar pa se odraža v nabiranju maščobe na določenih delih telesa (v pasu, na bokih, na zadnjici). Strokovnjaki so pred kratkim sicer ugotovili, da nemastni mlečni in sojini izdelki lajšajo borbo proti kilogramom po 35. letu.

Dobra motivacija, kajne?
Dobra motivacija, kajne?FOTO: iStockphoto

Sami v borbi

Če vas med hujšanjem podpirajo prijatelji in družinski člani, ki vam stojijo ob strani predvsem v težkih trenutkih, boste borbo s kilogrami veliko lažje izpeljali. Lahko pa se vključite v skupino, ki hujša, ali pa prepričate prijateljico, naj se vam pridruži.


Ohranite motivacijo

Če cilji, ki ste si jih postavili, niso realni, boste veliko bolj prizadeti, če jih ne boste dosegli, predvsem pa boste veliko hitreje vrgli puško v koruzo. Najprej si zastavite lažje in manj zahtevne cilje, naj bo za začetek vaš cilj shujšati najprej 2 ali 5 kilogramov. Odvisno, koliko odvečnih kilogramov imate.

Ne jeste dovolj

Vaše telo misli, da stradate, zato strogo čuva vse zaloge maščobe za težke dni. Ko spet začnete normalno jesti, telo zmedete in shrani vse, kar ste zaužili. Najboljša rešitev je uravnotežena prehrana, saj boste veliko lažje in hitreje shujšali.

Dovolj bo 15 minut vadbe na žogi.
Dovolj bo 15 minut vadbe na žogi.FOTO: iStockphoto


Stres redi

Zaradi stresa se človek lahko redi na dva načina. Kadar ste zaskrbljeni, jeste več. Druga možnost pa je, da med stresom vaše telo proizvaja več hormona, ki vpliva na shranjevanje maščobe. Najboljša rešitev je redna vadba (pa čeprav le 15 minut na dan), s tem boste premagali stres in porabili odvečne kalorije.

  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

KOMENTARJI (4)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 478