Zadovoljna.si
Hujšanje

Dieta

To so najboljše diete leta 2021

J.V.
15. 03. 2021 08.17
0

Leto 2021 bo za marsikoga prvo leto, ko bo bolj pomembno počutje kot pa videz. Leto, ko se bomo za določeno dieto odločili zato, ker bo izboljšala tako fizično kot mentalno počutje, in ne samo zato, ker bi do poletja radi na vsak način izgubili 5 kilogramov. Na srečo je kar nekaj prehranjevalnih načrtov, ki vplivajo na obe področji in jih priporočajo tudi prehranski strokovnjaki. Predvsem pa gre za diete, ki ne izločajo nobene skupine hranil, ki jih vaše telo nujno potrebuje, in se namesto tega raje osredotočajo na manjše stvari, ki jih vključite v svojo dnevno rutino in bodo postale del vašega življenjskega stila na dolgi rok.

Potrebnega je kar nekaj dela in vztrajnosti, da bolj zdrava rutina postane del vašega življenja, še posebej če se je želite držati vse leto in ne le tistih nekaj mesecev pred poletjem.

V nadaljevanju razkrivamo nekaj pomembnih dejavnikov, ki bi jim morali dati prednost pri vsaki dieti, če želite, da bo ta uspešna. 

- Telesu zagotovite dovolj energije in poskrbite za sebi primeren kalorični vnos.

- Izogibajte se sladkorju.

- Izogibajte se prekomernemu uživanju soli.

- Spijte dovolj vode.

- Poskrbite za telesno aktivnost.

Ženska hujša
Ženska hujšaFOTO: Dreamstime

 

5 najboljših diet za leto 2021

MEDITERANSKA DIETA

Osnove mediteranske diete so zdrava in naravna hrana, redna telesna vadba in aktivnost. Ko se odločimo za to dieto, moramo s svojega jedilnika črtati vso 'umetno' hrano: vse, kar vsebuje umetna barvila, arome in konzervanse. Občasno si seveda lahko privoščimo kakšno poslastico in poskusimo izbran, zdrav obrok. Večina diet nas bolj pogosto kot ne spravlja v slabo voljo, kar je eden od razlogov, da jih po določenem času opustimo. Pri tej dieti pa se to zgodi le redko. Prehranjevanje po mediteransko daje prednost nekaterim živilom, ki jih moramo uživati v pravilnem razmerju. Pomembno je, da imamo dva glavna obroka in dva manjša, ob tem pa se moramo še redno gibati. Na jedilniku kraljujejo sadje, zelenjava, ogljikovi hidrati, ribe in oljčno olje.

Mediteranska dieta izbrana za najboljšo dieto leta 2019
Preberi še
Mediteranska dieta izbrana za najboljšo dieto leta 2019
Zdrava prehrana
Zdrava prehranaFOTO: Dreamstime

DASH DIETA

Dieta, ki se je na prvo mesto lestvice najboljši diet na svetu uvrstila kar nekaj let zapored, pravi hit pa bo tudi letos. Dash dieta velja za izjemno učinkovito shujševalno dieto, ki močno koristi tudi zdravju. Sprva je bila namenjena zniževanju povišanega pritiska, vendar je zaradi svoje učinkovitosti pri zmanjševanju teže postala izjemno priljubljena tudi med tistimi, ki se borijo z odvečnimi kilogrami. S tovrstno dieto naj bi spremenili celoten življenjski slog ter se osredotočili na uživanje pustega mesa in proteinov, hrano z nizko vsebnostjo maščob ter natrija, na velike količine svežega sadja in zelenjave ter na uživanje polnovrednih žitaric. Največ zaslug za znižanje krvnega tlaka imajo vlaknine, kalcij, kalij in magnezij, ki jih je v tej prehrani v izobilju, raven maščob in holesterola v krvi pa s tovrstno prehrano lahko zmanjšate za kar 9 odstotkov.

K izgubi teže zagotovo pripomore tudi to, da jedilnik dash ne vsebuje industrijskih prigrizkov, sladkarij in gaziranih pijač. Narekuje uživanje živil iz integralnih žitaric, ki so pri dieti glavni vir ogljikovih hidratov. Poudarja tudi pomen uživanja velikih količin sadja in zelenjave, vir proteinov pa naj bo pusto meso ali ribe. Zmerne količine maščob v telo lahko vnesete z oreščki in olivnim oljem. 

Tisti, ki boste sledili dash prehrani, boste v svoje telo vnesli veliko likopena, to je snov, ki ščiti pred rakom prostate, največ pa jo vsebuje paradižnik. Vaše zdravje bodo varovali tudi karotenoidi in flavnoidi, ki jih najdete v sadju, zelenjavi, čaju, rdečem vinu ter v snoveh iz polnovrednih žitaric. Hujšanje bo učinkovito predvsem zaradi tega, ker z dash dieto v telo vnesete veliko sadja in zelenjave, ki ne vsebujejo veliko kalorij, želodec pa vseeno dodobra zapolnijo.

VOLUMETRIJSKA DIETA

Po svojih pravilih je volumetrijska dieta podobna fleksiterijanski. Zasnovala jo je profesorica in nutricistka z Univerze v Pensilvaniji, Barbara Rolls, ki je kar dvajset let preučevala, kako občutek zapolnjenosti v želodcu vpliva na lakoto in posledično debelost posameznika. Barbara je diplomirana nutricistka in doktorica znanosti, ki je v svoji karieri objavila več kot 170 znanstvenih del s področja prehranskih navad. Svoje študije, zaključke in misli je zapisala v treh knjižnih uspešnicah The Volumetrics Weight-Control Plan (2005), The Volumetrics Eating plan (2007) in The Ultimate Volumetrics Diet (2013).

Z volumetrijsko dieto na zdrav način nad kilograme
Preberi še
Z volumetrijsko dieto na zdrav način nad kilograme

Hrana, ki jo boste lahko uživali:

- Sveže sadje (nepredelane sorte)

- Sveža in zamrznjena zelenjava

- Polnozrnata žita, vključno z rjavim rižem, ajdo, kvinojo in ječmenom

- Fižol in stročnice

- Puste ribe

- Perutnina in meso z nizko vsebnostjo maščob, kot je piščanec brez kože

- Veliko vode

Tehtnica
TehtnicaFOTO: iStock

FLEKSITARIJANSKA DIETA

Beseda fleksitarijanstvo je pravzaprav izpeljanka iz dveh besed – fleksibilnost in vegetarijanstvo. Torej gre za princip prehranjevanja, pri katerem se posameznik večino časa drži vegetarijanskih pravil, občasno pa poseže po mesni dobroti, kot so ribe in pršut. Osnova fleksitarijanske diete so živila rastlinskega izvora, torej žita, zelenjava, sadje, oreščki, dovoljeni so mlečni proizvodi in jajca, v manjših količinah pa se na jedilniku znajde tudi meso. Dieta je razdeljena na tri glavne obroke in dve malici. Priporočen dnevni vnos pa je okrog 1500 kcal (6280.2 kJ), ki ga lahko sčasoma zmanjšate tudi na 1200 kcal (5024.16 kJ). Vsekakor pa se je treba tudi dodatno gibati in poskrbeti za zadostne količine popite vode.

Kdo so fleksitarijanci?
Preberi še
Kdo so fleksitarijanci?

NORDIJSKA DIETA

Nordijska dieta temelji na hrani, ki je bogata s proteini, antioksidanti in omega 3 maščobnimi kislinami. To pomeni, da njen jedilnik vsebuje veliko rib, nemastno rdeče mesto, korenasto zelenjavo in ržen kruh. Od prav tako priljubljene mediteranske diete se med drugim razlikuje tudi po tem, da nordijska ne vsebuje testenin in olivnega olja, številni strokovnjaki pa se strinjajo, da je zaradi tega celo boljša od mediteranske. Namesto olivnega olja se pri nordijski dieti uporablja repično olje, ki je vsebuje veliko E-vitamina in več omega 3 kislin. Nordijska dieta pa ni le dieta, ampak nov način prehranjevanja, ki mu je dobro slediti vse življenje. Pomagala vam ne bo le pri izgubi odvečnih kilogramov, ampak bo imela tudi blagodejen učinek na vaše zdravje.

Bi rade shujšale? Potem je to dieta za vas!
Preberi še
Bi rade shujšale? Potem je to dieta za vas!

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 493