Zadovoljna.si
Rahlo prezrele banane pa so verjetno boljša izbira za vse, ki imajo težave s prebavo.

Dieta

Zakaj je dobro pojesti banano pred vsakim treningom?

N. Č.
22. 10. 2023 05.00
0

Banane izstopajo kot eden najbolj priljubljenih prigrizkov pred vadbo. So uporabne in okusne, bogate z ogljikovimi hidrati in lahko prebavljive. Več o tem, zakaj jo je dobro pojesti pred vsakim treningom, si lahko preberete v nadaljevanju.

Banane so izjemno hranljive in zaradi pomembnih hranil, kot je kalij, zagotavljajo številne dodatne koristi za vadbo. Tako kot drugo sadje so tudi banane dober vir ogljikovih hidratov, saj ena velika banana vsebuje približno 27 gramov ogljikovih hidratov. 

Ogljikovi hidrati se bodisi razgradijo v glukozo (sladkor) bodisi pretvorijo v glikogen, ki je glavni vir energije za telo. Če nameravate pred treningom pojesti banano, izberite zrelo, saj imajo nezrele banane visoko vsebnost škroba, ki je težko prebavljiv in lahko povzroči napenjanje, zrele banane pa imajo visok delež hitrih sladkorjev, ki vam bodo dali energijo.

Katera banana je boljša za prebavo – zrela ali nezrela?
Preberi še
Katera banana je boljša za prebavo – zrela ali nezrela?

Prehranska vrednost banan

Banane so znane po tem, da so dober vir bistvenih hranilnih snovi, vključno z vitamini, minerali in prehranskimi vlakninami. Spodaj je nekaj ključnih hranil, ki jih najdemo v eni srednje veliki banani (približno 118 gramov).

Prehranska vrednost
Kalorije: 105
Ogljikovi hidrati: 27 gramov
Vlaknine: 3 grame
Beljakovine: 1 gram
Vitamin C: 14 odstotkov priporočenega dnevnega vnosa 
Vitamin B6: 20 odstotkov priporočenega dnevnega vnosa 
Kalij: 12 odstotkov priporočenega dnevnega vnosa 
Magnezij: 8 odstotkov priporočenega dnevnega vnosa

Banane in ogljikovi hidrati 

Uživanje ogljikovih hidratov lahko poveča zaloge glikogena, ki je oblika glukoze, shranjene v mišicah in jetrih, ki se uporablja za energijo med vadbo. Uživanje ogljikovih hidratov pred vadbo je zelo koristno sploh pri daljših treningih, kot sta kolesarjenje ali tek, saj lahko podaljša čas, ki ga ima telo za porabo zalog glikogena, in izboljša zmogljivost. 

6 razlogov, zakaj bi morali vsak dan jesti banane
Preberi še
6 razlogov, zakaj bi morali vsak dan jesti banane

Študija, v katero je bilo vključenih 11 ljudi, je pokazala, da uživanje ogljikovih hidratov 15 minut pred tekom poveča vzdržljivost in eksplozivnost za skoraj 13 odstotkov. Glede na to, da imajo relativno veliko ogljikovih hidratov, banane morda niso idealne kot prigrizek pred vadbo za tiste, ki so na dieti z nizko vsebnostjo ogljikovih hidratov ali ketogeni dieti.

Banane so polne ogljikovih hidratov, ki lahko povečajo naše zaloge glikogena.
Banane so polne ogljikovih hidratov, ki lahko povečajo naše zaloge glikogena.FOTO: Adobe Stock

Banane in vlaknine

Poleg tega, da zagotavljajo dober vir ogljikovih hidratov v vsaki porciji, so nekateri ogljikovi hidrati v bananah tudi vlaknine. Vlaknine lahko pomagajo upočasniti absorpcijo sladkorja v krvni obtok in celicam zagotovijo enakomeren pretok glukoze, ki bo zagotovil dodaten vir energije med treningom.

Slovenski nutricionist razkriva resnico o prehranskih vlakninah
Preberi še
Slovenski nutricionist razkriva resnico o prehranskih vlakninah

Enostavno prebavljive

Zrele banane so bogate z enostavnimi ogljikovimi hidrati in imajo malo maščob, zaradi česar so lažje prebavljive kot mnoga druga živila. Pravzaprav banane pogosto priporočajo tistim, ki imajo prebavne težave, kot so slabost, bruhanje ali driska. 

Ravno zaradi tega so lahko banane dobra izbira za prigrizek pred vadbo, saj lahko telesu zagotovijo dolgotrajno energijo, ne da bi povzročale želodčne težave.

Banane so enostavno prebavljive.
Banane so enostavno prebavljive.FOTO: Thinkstock

Banane in kalij

Banane so tudi odličen vir kalija in zagotavljajo približno 10 do 14 odstotkov priporočene dnevne vrednosti vnosa v samo eni veliki banani. 

Kalij je pomemben mineral, ki uravnava raven krvnega tlaka, vzdržuje delovanje živcev in nadzoruje ravnovesje tekočin. Prav tako pomaga vzdrževati zdravje in krčenje mišic. Pravzaprav lahko nizke ravni kalija povzročijo mišične krče, za katere so značilne nenadne, boleče mišične kontrakcije. Ker se kalij izloča z znojem, je pomembno, da tisti, ki so fizično aktivni, uživajo veliko hrane in pijače, bogate s kalijem, da obnovijo svoje elektrolite. 

Mislite, da z bananami rešite vse? Motite se!
Preberi še
Mislite, da z bananami rešite vse? Motite se!

Študija, ki je bila izvedena na 230 ženskah, je pokazala, da so mišični krči pogostejši, če uživajo manjše količine kalija. Uživanje banane pred vadbo lahko torej pomaga zadovoljiti vaše potrebe po kaliju za povečanje mišične zmogljivosti in preprečevanje krčev.

Kalij pomaga pri preprečevanju mišičnih krčev.
Kalij pomaga pri preprečevanju mišičnih krčev.FOTO: Shutterstock

Zakaj bi morali uživati banane pred vsakim treningom?

Omenili smo že, da so banane bogate s kalijem, pomembnim mineralom, ki lahko podpira krčenje mišic, poleg kalija pa so banane bogate s hranili, kot so ogljikovi hidrati, ki so pomembni za vadbo in rast mišic. Prav tako so lahko prebavljive in lahko upočasnijo absorpcijo sladkorja v krvni obtok, zaradi česar so odličen prigrizek pred vsako vadbo. 

Uživajte v bananah ali jih poskusite združiti z dobrim virom beljakovin, kot sta jogurt ali arašidovo maslo, za enostaven in okusen prigrizek pred vadbo!

Mailing

Zadovoljna fit

Si že prijavljen na vse naše e-novice?
Uživajte v bananah ali jih poskusite združiti z dobrim virom beljakovin, kot sta jogurt ali arašidovo maslo, za enostaven in okusen prigrizek pred vadbo!
Uživajte v bananah ali jih poskusite združiti z dobrim virom beljakovin, kot sta jogurt ali arašidovo maslo, za enostaven in okusen prigrizek pred vadbo!FOTO: iStock
Kaj se zgodi v telesu, če pojeste tri banane na dan?
Preberi še
Kaj se zgodi v telesu, če pojeste tri banane na dan?
4 razlogi, zakaj je dobro jesti bananin kruh
Preberi še
4 razlogi, zakaj je dobro jesti bananin kruh

Vir: miss7zdrava.24sata.hr

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 493