Zadovoljna.si
Hujšanje - 2

Dieta

Kaj je Dukanova dieta in zakaj je tako priljubljena?

Zadovoljna.si
17. 07. 2022 05.00
3

S prihodom novega leta se številni odločijo za dieto, s pomočjo katere bi do poletja izklesali svoje telo in se znebili odvečnih kilogramov. V poplavi diet pa se je včasih težko odločiti, katera je najboljša. Ena najpriljubljenejših v zadnjih letih je zagotovo Dukanova dieta, na katero prisegajo zvezdnice, kot sta Jennifer Lopez in Gisele Bundchen, z njeno pomočjo pa naj bi po nosečnosti hujšala tudi Kate Middleton.

Kaj je Dukanova dieta?

Dukanova dieta, ki ji sledi že kar 1,5 milijona Francozinj, je sestavljena iz štirih faz, skupne vsem pa so beljakovine. V vsaki fazi so ključni beljakovinski dnevi, od Atkinsonove pa se razlikuje po tem, da se je treba izogibati maslu in olju. Iznašel jo je francoski nutricionist dr. Pierre Dukan, ki je bil prepričan, da ni mogoče zdravo shujšati, če v telo vnašamo maščobe. Na začetku je izguba kilogramov hitra, nato pa sledi obdobje počasne izgube teže, ki spodbuja metabolizem in preprečuje, da bi se kilogrami znova vrnili. 

Pri prvi fazi gre za beljakovinski napad, kje telo pripravljate na hujšanje z uživanjem izključno beljakovin. Faza traja od 7 do 10 dni, v njenem času pa lahko uživate le beljakovine in nemastne mlečne izdelke. Na vašem krožniku se lahko znajdejo tudi nemastna govedina, teletina, perutnina in ribe ter različna morska hrana, jajca, pusti siri, skuta in posneto mleko. Vsa hrana mora biti pripravljena brez maščob, začinite pa jo lahko z začimbami, kot so česen, čebula, kis, sojina omaka, limonina lupina in različna umetna sladila, ki bodo pomagala izboljšati njen okus. Najbolj pa je pomembno, da vsak dan popijete vsaj liter in pol vode.

Jajčna dieta: katera živila so dovoljena in kakšni so učinki
Preberi še
Jajčna dieta: katera živila so dovoljena in kakšni so učinki
Koliko časa bo druga faza trajala, je odvisno od vsakega posameznika, nikar pa ne pozabite niti na redno telesno aktivnost. 
Koliko časa bo druga faza trajala, je odvisno od vsakega posameznika, nikar pa ne pozabite niti na redno telesno aktivnost. FOTO: iStock

Druga stopnja, ki traja en mesec, temelji na izgubljanju teže, pri čemer je vnos ogljikovih hidratov strogo prepovedan, dovoljeno pa je vsak drugi dan beljakovinam dodajati nekaj surove ali kuhane zelenjave. Mnogi se odločijo za ritem 7/2, kar pomeni, da imajo dva dneva, ki sta samo proteinska, ostali pa so kombinacija proteinov in zelenjave. Ko izbirate zelenjavo, pazite, da ta ne vsebuje škroba, če ste lačni, pa lahko povečate količino ovsenih kosmičev. Koliko časa bo druga faza trajala, je odvisno od vsakega posameznika, nikar pa ne pozabite niti na redno telesno aktivnost. 

Stabilizacija teže je cilj tretje stopnje, kjer se beljakovinam postopoma dodajajo ogljikovi hidrati, enkrat tedensko pa si lahko privoščite tudi obrok po želji. Gre za po mnenju mnogih najtežjo fazo, predvsem zaradi tega, ker se med njo izgubljeni kilogrami radi vrnejo. Na vašem krožniku naj prevladujejo proteini in zelenjava, ki pa jim lahko počasi dodajate tudi druga živila (polnozrnat kruh, nekatere vrste sadja, sir, ..), dvakrat na teden pa si lahko privoščite tudi testenine ali riž. A nikar ne pozabite, držati se je treba določenih količin in enkrat na teden še vedno imeti samo proteinski dan, obvezna pa je tudi redna telesna aktivnost (vsaj pol ure na dan). Trajanje tretje faze je odvisno od števila kilogramov, ki ste jih izgubili med drugo fazo. Kaj to pomeni? Če ste izgubili 5 kilogramov, mora tretja faza trajati 50 dni (1 kg šteje 10 dni).  

Četrta in hkrati zadnja stopnja traja vse življenje. Pomembno je, da vztrajate pri zmerni in raznoliki prehrani, en dan v tednu pa se morajo nujno na vašem jedilniku znajti izključno beljakovine.

Kaj je mikrobiomska dieta?
Preberi še
Kaj je mikrobiomska dieta?
Po desetih dneh pretežno beljakovinske diete, ki bo odpravila odvečne kilograme, sledi dodajanje zelenjave.
Po desetih dneh pretežno beljakovinske diete, ki bo odpravila odvečne kilograme, sledi dodajanje zelenjave.FOTO: Thinkstock

Najpomembnejši je beljakovinski dan

"Zdravniki običajno mislijo, da je njihovo delo ob izgubi teže pacienta opravljeno, čeprav se dobro zavedajo, da se bodo kilogrami zagotovo vrnili. Nisem si mogel predstavljati, kako bi lahko ljudi prepričal o dieti do konca življenja, saj hrana ponuja preveč užitkov." Iz tega razloga se je pozneje odločil postaviti osnovna pravila bazičnega prehranjevanja. Po hitri izgubi teže zato svetuje, da se ljudje ne odpovejo običajni hrani, temveč jo začnejo uživajo v manjših, bolj zmernih količinah in sestavijo več dnevnih obrokov, kar preprečuje črpanje hranilnih zalog. Poleg opisanega načina uveljavlja še beljakovinski dan, ki ga je poimenoval kar "beljakovinski četrtek", ki se ponovi vsak teden znova.

Po desetih dneh pretežno beljakovinske diete, ki bo odpravila odvečne kilograme, sledi dodajanje zelenjave. Na teden naj bi tako izgubili dober kilogram. Obrok naj se začne s solato ali juho in nadaljuje z ribo ali mesom z dodatkom zelenjavne priloge. Prehrana naj ostane enaka, dokler ne dosežete želene teže. Nato se jedilnik lahko okrepi s postopnim dodajanjem testenin, škroba, sadja, sladkorja in ostalih živil. Obroki naj še vedno ostanejo majhni in smiselno razporejeni, določiti pa je treba še beljakovinski dan, ki bo popravil morebitne pregrehe.

Dukanovo skrivnostno živilo – ovseni kosmiči

Ovseni kosmiči se lahko uživajo v majhnih porcijah, kot je kuhinjska žlica. Vsebujejo visoko raven topnih vlaknin, ki vzdržujejo občutek sitosti, imajo dober vpliv na srce in lajšajo presnovo. Ob prebavi za seboj potegnejo tudi molekule maščobe, sladkorjev in toksinov, še preden se ti absorbirajo v krvni obtok.

Živila, ki bi jih morale jesti ženske po 40. letu
Preberi še
Živila, ki bi jih morale jesti ženske po 40. letu

KOMENTARJI (3)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV

Piškotki

To spletno mesto uporablja piškotke. S piškotki zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo, enostavnejši pregled vsebin, analizo uporabe, oglasne sisteme in funkcionalnosti. S klikom na »Strinjam se« dovoljuješ vse namene obdelave. Posamezne namene pa lahko izbiraš in urejaš s klikom na »Nastavitve piškotkov«. Več o piškotkih lahko prebereš tukaj.

Omogoči uporabo piškotkov za ogled video vsebin, za boljše delovanje in napredno oglaševanje in si ob pregledu vsebin zagotovi optimalno uporabniško izkušnjo. S klikom na »Strinjam se« dovoljuješ vse namene obdelave. Posamezne namene pa lahko izbiraš in urejaš s klikom na »Nastavitve piškotkov«. Več o piškotkih lahko prebereš tukaj.


ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 324