Zadovoljna.si
Vitamin D

Dieta

Kako poskrbeti za zadostno količino vitamina D v zimskem času?

Zadovoljna.si
23. 01. 2024 05.00
0

Vitamin D, znan tudi kot sončni vitamin, igra ključno vlogo pri vzdrževanju zdravja kosti, imunskega sistema in splošnega dobrega počutja. V zimskem času, ko je manj sončne svetlobe, je pomembno razumeti, kako lahko pridobimo ta vitamin iz različnih virov.

Vitamin D je pomemben za normalno rast kosti, zob, delovanje mišic in imunskega sistema. Pomanjkanje vitamina D v telesu se kaže s pojavom osteomalacije pri odraslih in rahitisa pri otrocih, pojavijo se bolečine v kosteh in mišicah. 

Poznamo ga tudi pod imenom sončni vitamin, saj ga človeško telo proizvaja, ko je izpostavljeno sončni svetlobi. Ta oblika vitamina je pravzaprav vitamin D3, sicer pa poznamo tudi vitamin D2, a naj bi bil vitamin D3 veliko bolj učinkovit.

Vitamin D: zakaj je pomemben, kakšen mora biti dnevni vnos in kje ga najdemo?
Preberi še
Vitamin D: zakaj je pomemben, kakšen mora biti dnevni vnos in kje ga najdemo?

Ali Slovenci zaužjemo dovolj vitamina D?

V oddaji 24UR Inšpektor so opozorili na dejstvo, da v zimskem času, tudi na zelo lep sončen dan, naše telo vitamina D ne more ustvarjati, saj moč Sonca pozimi v Sloveniji ni dovolj visoka. Na sintezo vitamina D sicer vpliva več različnih dejavnikov. Vse od geografske lege in letnega časa pa do tipa kože (npr. ljudje s svetlo poltjo lažje tvorijo vitamin D). 

Zakaj je vitamin D pomemben?

Vitamin D je ključen za absorpcijo kalcija, ki je bistven za zdrave kosti in zobe. Poleg tega igra pomembno vlogo pri delovanju imunskega sistema, zmanjševanju vnetij, regulaciji razpoloženja ter lahko vpliva na preprečevanje različnih bolezni, kot so osteoporoza, srčno-žilne bolezni, diabetes in rak.

Poznate biotin? Pomanjkanje lahko povzroči izpadanje las
Preberi še
Poznate biotin? Pomanjkanje lahko povzroči izpadanje las

Kako zagotoviti zadosten vnos vitamina D?

Sonce je najboljši vir vitamina D. Izpostavljanje kože neposredni sončni svetlobi za 10 do 30 minut med 10. in 15. uro vsaj trikrat na teden lahko pomaga pri tvorbi tega vitamina v telesu.

Vitamin D lahko najdemo tudi v nekaterih živilih, če pa težko zadostite potrebam po vitaminu D s hrano ali sončno svetlobo, pa lahko posežete tudi po prehranskih dodatkih. Pred uporabo dopolnil se je sicer priporočljivo posvetovati z zdravnikom, da se določi optimalen odmerek glede na posameznikove potrebe.

Sonce je najboljši vir vitamina D, najdemo pa ga tudi v nekaterih živilih.
Sonce je najboljši vir vitamina D, najdemo pa ga tudi v nekaterih živilih. FOTO: AdobeStock

Viri vitamina D v prehrani

Živila, ki vsebujejo največ vitamina D, so običajno bogata z maščobami in beljakovinami ter so odličen način za pridobivanje tega ključnega vitamina.

Ribe

Mastne ribe, kot so losos, skuša, sled in tune, so odličen vir vitamina D. Redno uživanje teh rib lahko prispeva k zadostni oskrbi z vitaminom D.

Jajca

Rumenjaki v jajcih so prav tako dober vir vitamina D, čeprav v manjših količinah.

Hranilna sestava jajc in vplivi na zdravje
Preberi še
Hranilna sestava jajc in vplivi na zdravje

Mlečni izdelki

Nekateri mlečni izdelki, kot so mleko, jogurt, sir, vsebujejo dodan vitamin D.

Gobe

Nekatere vrste gob vsebujejo nekoliko vitamina D, zlasti tiste, ki so bile veliko izpostavljene soncu. Posebej gojene gobe, ki so obogatene s tem vitaminom, so lahko še boljše za oskrbo z vitaminom D.

Jetra

Jetra so odličen vir vitamina D, zlasti telečja jetra. Čeprav jetra niso tako priljubljena kot ribe, pa vseeno vsebujejo pomembne količine tega vitamina.

Sonce je najboljši vir vitamina D, najdemo pa ga tudi v nekaterih živilih.
Sonce je najboljši vir vitamina D, najdemo pa ga tudi v nekaterih živilih.FOTO: AdobeStock

Pomanjkanje vitamina D v zimskem času

Zimska sezona s krajšimi dnevi in manjšo izpostavljenostjo sončni svetlobi lahko vodi v pomanjkanje vitamina D. Zato je pomembno iskati alternative za pridobivanje tega vitamina, bodisi z uživanjem živil, obogatenih z vitaminom D, ali s premišljenim izpostavljanjem soncu v sončnejših urah.

Koža tvori vitamin D pod vplivom ultravijoličnih B (UVB) žarkov. V zimskih mesecih je manjša intenziteta teh žarkov, kar lahko oteži tvorbo vitamina D v telesu. Zato je izpostavljanje soncu v sončnih urah ključnega pomena za sintezo tega vitamina.

Znaki, ki kažejo na to, da vam primanjkuje vitamina C
Preberi še
Znaki, ki kažejo na to, da vam primanjkuje vitamina C

Poudarek na raznoliki prehrani, ki vključuje živila z vitaminom D, in zavestno izpostavljanje soncu v sončnih urah lahko pomagata vzdrževati ustrezno raven tega pomembnega vitamina v telesu tudi v zimskem času.

Mailing

Zadovoljna fit

Si že prijavljen na vse naše e-novice?
Sonce je najboljši vir vitamina D, pomagate pa si lahko tudi z nekaterimi prehranskimi dodatki.
Sonce je najboljši vir vitamina D, pomagate pa si lahko tudi z nekaterimi prehranskimi dodatki. FOTO: Dreamestime
Sezonska živila, ki bi jih morale jesti pozimi
Preberi še
Sezonska živila, ki bi jih morale jesti pozimi
Trije razlogi, zakaj jesti ingver pozimi
Preberi še
Trije razlogi, zakaj jesti ingver pozimi

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV

Piškotki

To spletno mesto uporablja piškotke. S piškotki zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo, enostavnejši pregled vsebin, analizo uporabe, oglasne sisteme in funkcionalnosti. S klikom na »Strinjam se« dovoljuješ vse namene obdelave. Posamezne namene pa lahko izbiraš in urejaš s klikom na »Nastavitve piškotkov«. Več o piškotkih lahko prebereš tukaj.

Omogoči uporabo piškotkov za ogled video vsebin, za boljše delovanje in napredno oglaševanje in si ob pregledu vsebin zagotovi optimalno uporabniško izkušnjo. S klikom na »Strinjam se« dovoljuješ vse namene obdelave. Posamezne namene pa lahko izbiraš in urejaš s klikom na »Nastavitve piškotkov«. Več o piškotkih lahko prebereš tukaj.


ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 314