Ana Drev, ena najbolj prepoznavnih slovenskih alpskih smučark, je kljub poškodbam in izzivom med več kot desetletno kariero pridobila edinstven vpogled v potrebe športnikov in ljubiteljev zimskih aktivnosti, kar jo je navdihnilo za podjetniško pot. Skupaj s partnerjem je razvila vrhunske termovke, ki združujejo funkcionalnost, estetiko in trajnost, ter leta 2017 ustanovila blagovno znamko Snow Monkey, poimenovano po japonskih snežnih opicah, simbolu topline in vzdržljivosti. Danes je podjetje uspešno na domačem in mednarodnem trgu, Ana pa poudarja, da so disciplina, vztrajnost in mentalna odpornost, ki jih je razvila kot športnica, ključne tudi v podjetništvu.

Ko je pripovedovala o prehojeni poti, ni bilo težko začutiti, da je del nje še vedno zasidran visoko v gorah, med snežnimi pobočji, kjer se je naučila osnove: brez vztrajnosti ne prideš daleč, ne na snegu in ne v poslu. Prav zato njen prehod v podjetništvo deluje kot organsko nadaljevanje tistega, kar je živela dolga leta.

"Po koncu kariere sem s seboj vzela predvsem tisto, kar je bilo lepo"
V pogovoru je Ana izpostavila, da jo osebne vrednote in življenjski slog oblikujejo v tem, kar je danes: "Moj moto v življenju je živeti preprosto. Res je, da sem pogosto zasedena, a vseeno v prostem času živim čim bolj normalno in aktivno življenje. Zelo rada ostajam aktivna, saj je šport pomemben del mojega življenja, in v njem zelo uživam." Ta preprostost je nit, ki povezuje njeno preteklost in sedanjost. Je vrednota, ki je spremljala vsako njeno odločitev, tudi tisto, da ustvari blagovno znamko, ki spodbuja trajnost in zavestno rabo izdelkov.
Za Ano šport ni bil le poklic. Bil je življenjski slog, ki je vključeval povezanost z naravo, disciplino in iskanje perfekcionizma. Kot pravi, so ji ti elementi ostali tudi po koncu tekmovalne kariere: "Mislim, da sem si po koncu kariere s seboj vzela predvsem tisto, kar je bilo lepo. Povezanost z naravo mi je res ostala. Smučanje in šport v naravi te vedno peljeta v neokrnjene gore, in to je nekaj, kar še zdaj pogrešam. Obdržala sem tudi svoj perfekcionizem, ki me je gnal naprej v športu. Poleg tega so mi ostali odnosi z ekipo tekmovalk: to prijateljstvo in povezanost sta še danes del mojega življenja."

Del športa so seveda tudi porazi in poškodbe, zanjo pomembni učitelji, ki so ji dali potrpežljivost in vztrajnost: "Pri smučanju sem vedno čutila, da če ne zmagaš, doživiš poraz. Vedno si premagan od nekoga drugega. Veliko je neuspehov in trenutkov, ko ti življenje obrne načrte čez noč. Poškoduješ se in tvoj načrt za sezono v trenutku pade v vodo. Tisti trenutek je zelo boleč in težko prebaviti, saj si delal celo leto za nekaj, kar se zgodi v sekundi. Pomembna je podpora okolice, tekmovalk in ljudi, ki razumejo, skozi kaj greš. Vsi v ekipi smo skupaj prestajali te vzpone in padce, proces uspeha in neuspeha. Šport me je naučil potrpežljivosti. Po naravi nisem bila zelo potrpežljiva. Želela sem vse takoj, a v športu si prisiljen iti skozi dolge, počasne procese. In prav ta potrpežljivost je nekaj, kar mi je šport res dal."

Pri pogovoru z njo smo res spoznali, kdo je Ana izven smučarskih prog in kako zelo ji pomeni preprost, aktiven življenjski slog. Dotaknili smo se lekcij iz športa, trenutkov uspeha in težkih poškodb ter tega, kako so jo te izkušnje oblikovale.
Samozavest, naivnost in pogum so bile prve stopničke do Snow Monkey
Prehod iz profesionalnega športa v podjetništvo ni bil samoumeven. Ana nam je z veseljem zaupala, kako se je rodila ideja za Snow Monkey: "Takrat sem spremljala zelo dobrega smučarja, Teda Ligetyja, olimpijskega prvaka. On je ustvaril svojo blagovno znamko smučarskih očal in čelad. Bil je le eno leto starejši od mene, a ko je osvojil olimpijsko zlato, je takoj začel s svojo blagovno znamko. Takrat se mi je to zdelo izjemno in sem si mislila, da bi tudi jaz rada nekaj podobnega ustvarila. Ko pogledam nazaj, lahko rečem, da sem že imela nekaj želje in zanimanja v sebi, in da sem potem počasi začela razmišljati, kako bi to uresničila. Tako se je vse postopoma začelo dogajati."

Ana priznava, da je bila na začetku zelo samozavestna, a tudi naivna glede zahtev podjetništva: "Zdaj, ko gledam nazaj, se mi zdi, da je bil to zelo pogumen korak, saj sem podcenjevala pomen marketinga. Nisem vedela, koliko dela je v ozadju. Koliko promocije in truda je potrebno, da produkt uspe, tudi če je dober. Vedno sem to primerjala s športom: mislila sem, da če si dober, ti bo uspelo. V poslu pa je drugače. Lahko imaš odličen produkt, a če ga ne znaš uspešno promovirati, ne bo uspešen." Njena iskrenost razkriva realnost, ki jo doživi veliko športnikov po koncu kariere: nenadoma postanejo začetniki v povsem novem svetu. A Ana je ta preskok naredila s tisto kombinacijo poguma in mladostne radovednosti.

Pomemben del njenega podjetniškega začetka je bila tudi podpora njenega partnerja, Luke Ajnika, s katerim danes vodi podjetje. Ana je večkrat poudarila, da brez njegovega ekonomskega znanja in vztrajnosti Snow Monkey verjetno ne bi zaživel v takšni obliki, kot je. Spodaj je povedala še več o svoji podjetniški ideji, o tem, kako naivno samozavestno je vstopila v poslovni svet, o prvih šokih in o tem, koliko nevidnega dela stoji za ustanovitvijo lastnega podjetja.
Noben korak njenega podjetja ni prepuščen naključju
Danes številna podjetja uporabljajo trajnost predvsem kot marketinško strategijo. A pri Ani je hitro jasno, da je odnos do trajnosti veliko bolj oseben in pristen. Izhaja iz desetletij izkušenj na snegu, kjer je bila narava njen vsakdan, njeno delovno okolje in pogosto tudi njen največji učitelj. Temelj Snow Monkey je torej trajnost: "Na vse izdelke ponujamo doživljenjsko garancijo, ker želimo, da uporabnik izdelek uporablja več let. Ena steklenička ti omogoča, da se izogneš kupovanju plastenk na bencinskih postajah ali v trgovinah, še posebej pri nas v Sloveniji, kjer imamo pitno vodo na vsakem koraku. Zato se nam zdi naš produkt res trajnosten. Ker ga imaš lahko dolgo in s tem zmanjšuješ uporabo plastike."
Preden Snow Monkey pride na police ali v nahrbtnike uporabnikov, mora vsak izdelek skozi proces testiranja, ki je precej bolj zahteven, kot bi človek pričakoval za "navadne" stekleničke in termo posode. Pri Ani namreč nič ni prepuščeno naključju. Vztrajnost in natančnost, ki ju je razvila v profesionalnem športu, je preprosto preselila v podjetništvo. "Sama sem prvo testiranje flaške naredila na olimpijskih igrah 2018, ko je bilo minus 30. S kolegico sva si rekli: Zdaj pa nalij vroč čaj, pa bova videli, kakšen bo zvečer. To so res enostavni testi – uporabiš termometer za merjenje temperature in preveriš rezultat. In ja, tako preprosto je."

Kaj pa njeno znamko dela drugačno, zakaj toliko poudarja trajnost in kako dejansko testira izdelke v ekstremnih razmerah? Kaj si želi v prihodnosti in kako se bo premišljeno razširila na evropski trg?
Pogled v prihodnost in življenjski nasveti
Ana ostaja prizemljena, kljub uspehu podjetja, in poudarja pomembnost ravnotežja med delom in osebnim življenjem: "Rekla bi, da me izpolnjuje predvsem to, da imam čas za gibanje in da lahko živim aktivno življenje. Šport mi veliko pomeni in mi daje dobro počutje. Poleg posla mi je pomembno, da lahko počnem stvari, ki me veselijo. Vedno sem si želela imeti uravnoteženo življenje, kljub zahtevam posla." Iz njenih besed je čutiti, da ji poslovni uspeh ne pomeni veliko, če v njem izgubi sebe.

Vse v življenju je stvar perspektive, pravi Ana. Na poti, tako v športu kot v poslu, se neizogibno dogajajo stvari, ki jih ne moreš nadzorovati: poškodbe, neuspehi, zamujen trenutek, napačna odločitev. A kot pravi sama, imaš vedno dve možnosti: obupati ali pa se iz tega nekaj naučiti in iti naprej. Prav perspektiva določa razliko med tem, ali te dogodek zlomi ali okrepi. Ana verjame, da uspeh ni rezerviran za tiste, ki nikoli ne padejo, temveč za tiste, ki padec razumejo kot pot naprej. Če vsako oviro vidiš kot del procesa, se ti svet odpre. Postaneš bolj prilagodljiv, bolj potrpežljiv in bolj odprt za rešitve.

Kot nasvet mladim podjetnikom Ana svetuje pogum in preizkušanje novih poti: "Mislim, da me ta izziv nikoli ni prestrašil, bi pa vsakemu svetovala, da poskusi. Veliko stvari sem naredila dobro in veliko slabše, ampak za nič mi ne bi bilo žal. Če nekaj začutiš, da bi nekaj ustvaril, prodal ali poskusil, moraš premagati strah pred negotovostjo in neznanim. V življenju je toliko možnosti in priložnosti, da bi bilo škoda ne poskusiti, če te nekaj res vleče." Še več motivacijskih besed pa v spodnjem videu.
Ana Drev torej verjame, da si je prihodnost najlažje ustvariti tako, da največ časa preživiš tam, kjer se počutiš najbolj živ: v naravi, v gibanju, med ljudmi, ki te navdihujejo. In če je karkoli univerzalnega v njeni zgodbi, je to misel, da se stvari zgodijo, ko si pripravljen začeti, ne ko si popolnoma pripravljen. Kar je tudi največji opomnik za vse, ki si želite stopiti na neko svojo novo pot.

Če želite osvojiti Snow Monkey flaško in lonček, pa vas na našem Instagramu čaka nagradna igra.





























Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV