Med obiskovalci smo ujeli kar nekaj znanih obrazov
V začetnih minutah dogodka smo ujeli nekaj znanih obrazov, ki so že nestrpno čakali na modne presežke večera. Senka Umek, žena slavnega DJ Umeka in ustvarjalka trajnostne znamke AMALU, ki je prav danes odprla svojo pop-up trgovino, nam je z nasmehom povedala: "V bistvu pričakujem še en krasen, modno obarvan popoldan. Upam, da bo kdo, ki včeraj ni bil tukaj, danes odkril Amalu in naš kotiček. Pa nove hude outfite, včeraj jih je bilo nekaj res posebnih."
Voditeljica in igralka Ula Furlan je v svojem značilnem slogu povedala: "Najbolj se veselim Timoteja Bistena - on mi je zapisan v dušo. Rada nosim njegove stvari, komaj čakam, da vidim, kaj pripravlja. Maja Štamol me je, kot vedno, pobožala s svojo mehkobo, Alenka Godec na pisti pa je nekaj tako čudovitega." Med obiskovalci je bila tudi Katarina Benček, ki nam je povedala: "Veselim se sladkih srečanj in malce ekstravagantnosti. Tukaj vidiš kose, ki jih ne moreš nositi vsak dan in prav zato je ta večer nekaj posebnega."
Tudi podjetnica in nekdanja pevka Hajdi Korošec Jazbinšek je komaj čakala začetek: "Ogromno kreativnosti in domišljije bo. Slovenski dizajnerji in, seveda, čevlji! Mass, Maja Štamol, vsi. Mislim, da bomo videli veliko dobrega." Nekateri od njih so nam tudi pokazali svoj videz večera in povedali, kaj jih je navdihnilo.
Večer je odprla simfonija plaščev in prijateljstva
Večer je odprla Maja Štamol, modna oblikovalka, ki že več kot dve desetletji gradi prepoznaven, zrel in ženstven slog. Tokrat je s kolekcijo Coat Symphony izbrala en sam kos (plašč), a mu vdahnila vse tone elegance, ki jih zmore.
Na pisti so se izmenjevali brezčasni kroji, mehke volne, obogatene z drobnimi detajli. Maja je v preprostosti našla razkošje, v natančnosti čustvo. Njena moda je dihala umirjeno, a z močnim podtonom samozavesti. Najlepši trenutek večera? Ko se je po modni pisti sprehodila Alenka Godec, prijateljica in muza Maje Štamol. V dolg, sivo-srebrni plašč zavita pevka je izžarevala ravno tisto, kar Maja govori skozi svoje kreacije: toplino, samozavest in spokojno lepoto. "Z Majo se poznava dolgo, vedno znova me preseneti," je povedala po reviji. "Njeni plašči so večni: lahko jih oblečem danes, čez petnajst let, pa bodo še vedno moji."


Maja je po reviji priznala, da je bil proces ustvarjanja letos še posebej oseben: "Vedno se sprašujem, ali je odločitev za kolekcijo racionalna ali emocionalna. Letos je bila čista emocija. Ženske so mi govorile, da ne najdejo lepih plaščev, zato sem se odločila, da jih naredim: samo plašče, nič drugega." Z nasmehom je dodala, da je kolekcijo pomagala dokončati tudi hči Žani, ki se šola za modno oblikovalko. "To je bil najin projekt. Manekenke so hvaležne za udobne pete, jaz pa, da smo zdržali tempo. Zdaj, ko je konec, bom šele lahko realno ocenila, kaj smo naredili."
V njenem tonu je bilo čutiti iskrenost. V kolekciji pa preplet izkušenj, tradicije in sodobnosti. Udobne čevlje je znova ustvarila v sodelovanju s Kopitarno Sevnica, ličila pa so dopolnjevala balzami in serumi lokalnih ustvarjalk. Maja ostaja ambasadorka tega, kar bi lahko imenovali slovenska realnost z dušo: zavezanost kakovosti, lokalnosti in čustvu, ki ga ne moreš izšiti z ravno šivanko.
Patricia Pie je obiskovalcem podarila svoje srce
Za Majo je na pisto stopila Patricia Pie, znamka, ki jo vodi Barbara Franjić. Tokrat je presenetila s kolekcijo Symphonia, črno-belo zgodbo s srebrnim leskom, ki je razkrivala povsem drugo, bolj osebno plat oblikovalke. Na tkaninah so se bleščali 3D cvetovi, kristali in čipke, na obrazu manekenk pa mir - kot bi nosile skrivnost. Patricia Pie je zgradila most med vsakdanjo eleganco in visoko modo.
Po reviji je oblikovalka povedala, da je to ena njenih najbolj osebnih kolekcij doslej: "To, kar sem si zamislila, sem pokazala: malo drugačno mene. Glavna zgodba je srce, ki ga imam tukaj, tudi na grafiki. V bistvu sem vam dala svoje srce, tako izgledam, ko ustvarjam." Dodala je še, da je Symphonia poklon poklicu, ki počasi izumira: "Želela sem pokazati, kaj vse lahko ustvarimo v našem ateljeju. Mogoče gledalci zgodbe niso razumeli do konca, ampak čutili pa so. To sem želela, ustvariti vzdušje." Med svojimi favoriti je izpostavila črtast komplet s kravato: "To je moj stil: malo dandy, malo ženstven. Nekaj, kar lahko nosiš vsak dan."
Na modni pisti je pokazala, da trajnost ne pomeni odrekanja estetiki. Njeni kosi so bili luksuzni, a premišljeni: narejeni iz materialov, kot so lotusova vlakna in tkanine iz pomarančnih olupkov.


Barve, teksture in ritem jeseni
V nadaljevanju je Renata Bedene publiko odpeljala v svet toplih tekstur in barv narave s kolekcijo Herbarium. Na pisti so se razlivali odtenki mahovne zelene, prašno rožnate in vinsko rdeče. Silhuete so bile mehke, plastne, skoraj kot topla odeja. Vsaka obleka je bila spomin, list herbarija, ki ohranja trenutek cvetenja.
Nato je PRINCIP for Akinoracelin predstavil kolekcijo Light in the Heart, navdihnjeno z morjem in svetlobo. Barve indiga in zlata, tkanine, barvane z morsko vodo iz Ankarana, so dobesedno nosile sled morja. Kolekcija je bila skoraj meditativna: most med notranjim in zunanjim svetom.
Timotej Bistan je nadaljeval s svojo vizijo prepleta ekstravagance in urbane preprostosti. Njegove kreacije so kazale, da lahko udobje postane estetski izziv, ne kompromis. V ospredju so bile čiste linije, kontrasti in pametno plastenje: moderna ženska, ki živi hitro, a z mislijo na estetiko.
Potem je svoj trenutek doživel MASS, ki je na pisto poslal čevlje in torbice jeseni–zime 2025/26. Bordo, temno rjava, leopardji vzorci in retro superge so bili odgovor na urbano realnost - kombinacija udobja, tradicije in trendov.
NATASAHRUPIC je s svojo konceptualno kolekcijo Po vseh točkah povabila v svet medprostorov, med vidnim, čutnim in slišnim. Njene kreacije so bile kot vizualni dialog, igra med formami in materiali, ki so vabili gledalca k lastni interpretaciji.
Moda kot misel in sporočilo
Ena najbolj čustvenih točk večera pa je bila kolekcija Simone Kogovšek, Rdeča nit. Njene kreacije so govorile o bolečini, upanju in ljubezni kot dejanju poguma. To, da moda lahko govori, je bilo čutiti v vsakem kosu. Militarni odtenki so se nežno stapljali z lahkotnostjo metuljev, simbolom svobode in preobrazbe. Dvorana je utihnila; aplavz je bil dolg, iskren, spoštljiv.

Ko je bilo čas za Heineken Select revijo, so obiskovalci spoznali, da trajnost ni več modna muha, ampak je estetika prihodnosti. Mladi oblikovalci ECO natečaja From Waste to Beauty so presenetili z domiselnostjo, vrhunec pa je predstavljala kreacija Benedetti Life iz Heinekenovih pločevink. Dve obleki, narejeni iz odpadnih kovinskih kosov, sta zasijali v reflektorjih kot dokaz, da luksuz in trajnost nista nasprotji.
Pozno zvečer, ko se je na pisti predstavil še Lan Krebs s svojimi inovativnimi jersey strukturami, je bilo čutiti utrujenost, a tudi navdušenje. Njegovo raziskovanje pletenja in manipulacije materialov je modno pisto spremenilo v laboratorij teksture. Vsak kos je bil kot raziskava – brez sprednje ali zadnje strani, namenjen igri in interpretaciji.
Ko smo zapuščali dvorano, so bile luči že ugasnjene, a pogovori niso potihnili. V zraku je ostala tista posebna mešanica utrujenosti, adrenalina in navdiha. Ljubljanski teden mode je brez dvoma razmislek o tem, kdo smo, kako se izražamo in kako lahko lepota spremeni pogled na svet.

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV