'American Apparel' se lahko pohvali z 285 trgovinami v 19 državah sveta. Nam najbližje so v Italiji, Avstriji in Nemčiji, najti pa jih je mogoče še v ZDA, Izraelu, Japonskem, Južni Koreji, Nizozemskem, Švici, Kitajskem, Kanadi, Franciji, Švedskem, Španiji, Mehiki, Veliki Britaniji, Irskem, Braziliji in Avstraliji. Družba pa v bližnji prihodnosti razmišlja tudi o širitvi svoje ponudbe v Belgijo, Islandijo in Havaje. Prva in glavna točka podjetja se nahaja v strogem centru Los Angelesa, kjer se na 74.000 kvadratnih metrih razprostirajo različni oddelki proizvodnih hal. Nekaj kilometrov stran se nahaja tudi lastna tovarna barvil za oblačila in tovarna pletenin. Pohvalijo se lahko tudi z dejstvom, da so po ocenah New York Timesa največje podjetje z lastno kolekcijo v Združenih državah in imajo skupno okrog 4.000 zaposlenih.
Amaterski modeli
Med dokazi, kaj loči ameriškega proizvajalca od podobnih modnih oblikovalcev, je tudi dejstvo, da nas z oglasnih plakatov namesto s pomočjo Photoshopa polepšanih modelov in 'prebotoksiranih' estradnikov nagovarjajo vsakdanja dekleta in fantje, ki se morda pred tem nikoli niso preskusili v čem podobnem in predstavljajo enake potrošnike kot mi vsi. Pri takih modelih se pokaže tudi ekonomičnost – za vsega 50 dolarjev na slikanje teh amaterskih modelov podjetje namreč dobi fotografije za celotno kolekcijo. S tem pa se izognejo tudi očitkom o zagovarjanju (umetno ustvarjene) popolnosti. Ključ do uspeha so torej enostavni, a kakovostno izdelani materiali in preprosta oglaševalska kampanja.
Z na svobodi temelječimi motivi ustanovitelj in oblikovalec Dov Charney zagotovo ni pridobil zgolj prijateljev in simpatizerjev, temveč tudi negativne kritike. Mnogi Charneyju namreč očitajo, da so njegovi modeli premladi in premalo oblečeni. Še vedno odmeva tudi novica, da naj bi Kanadčan svoje modele spolno nadlegoval, za kar si je prislužil tudi tožbo na sodišču. Krivi ali ne – 'American Apparel' se je po tem dogodku zavaroval. Tako se morajo vsi modeli, ki podpišejo pogodbo zanj, zavezati, da nikoli in nikakor ne bodo tožili podjetja ali Charneyja osebno. Odzivi na kritike o pomanjkljivo oblečenih modelih so očitno naleteli na gluha ušesa, saj je podjetje samo v letu 2010 (tudi na račun seksi oglaševalskih plakatov) ustvarilo skoraj 100 milijonov evrov dobička, kar je sicer manj kot v letih poprej. Tudi če bi podjetje kakšno leto zapadlo v trenutno tako aktualno krizo, bi se s pridelanim skoraj zagotovo lahko izognili insolventnosti. A tega se jim očitno ni potrebno bati, saj je v prvem polletju 2011 'American Apparel' ponovno posloval bolje kot v enakem obdobju lani.
'American Apparel' v Sloveniji?
Podjetju inovativnosti in gospodarnosti očitno ne manjka, kar dokazuje tudi najnovejši modni hit: Modni bolšji sejem, na katerem so oblačila znižana tudi do 90 odstotkov. Tovrstni sejem se je v preteklosti že zgodil v Montrealu, Torontu, Los Angelesu, Londonu, Amsterdamu in Berlinu ter povsod naletel na burne odzive in ogromen obisk. Marsikje so ljudje vzeli prost dan v službi ali si uredili opravičen dan v šoli, samo da so lahko pravočasno prišli na bolšji sejem in nakupili želene izdelke, za katere morda prej v prosti prodaji niso imeli dovolj denarja ali so se jim zdeli predragi. Najbrž delite z nami mnenje, da bi se česa podobnega v teh težkih časih lahko lotili tudi v Sloveniji. Žal podatka o tem, ali 'American Apparel' namerava svojo ponudbo razširiti tudi v Slovenijo, nimamo, gotovo pa bi bilo lepo že to, da bi se podobnih kampanj lotila modna podjetja, ki so prisotna na našem trgu. A na tako potezo bo očitno treba še počakati.
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV