Zadovoljna.si
Klobuki - 4

Moda

Modni dodatek, ki je vedno bolj priljubljen tudi pri nas

J.V.
28. 02. 2017 07.50
1

Sara Zavernik je modna blogerka in oblikovalka trendi in šik klobukov, ki osvajajo slovenske modne navdušenke. Študentka prava nam je zaupala, da njena strast do mode izvira iz otroštva, medtem ko se je ljubezen do klobukov pojavila kakšnih 10 let nazaj, ko si jih še ni upala nositi v javnosti, ampak samo doma. Zdaj pa niso le njen vsakodnevni modni dodatek, ampak je ljubezen do njih razvila v uspešen posel.

Klobuki - 4
Klobuki - 4FOTO: osebni arhiv

Kako bi se na kratko predstavila tistim, ki za tebe do sedaj še niso slišali?

Ljubezen do mode me je vodila v blogerske vode, kjer so klobuki postali moj prepoznavni kos, ki je postal tudi moj posel.

Od kje izvira tvoja strast do mode?

Ohhh ... Strast do mode izvira že iz mojega otroštva, ko sem se vedno želela sama obleči in skombinirati vse. Nekako sem sovražila, če so me moji starši želeli kdaj obleči kar sami.

Kdaj se je rodila tvoja ljubezen do klobukov? Zakaj ravno klobuki?

Ljubezen do klobukov se je povsem razvila kakšni 10 let nazaj (ko si jih nisem upala nositi v javnosti, zgolj doma), zdaj pa je nekako to moj vsakdanjik. Klobuki so vedno bili nek statusni simbol in nekako jih povezujem tudi s svojimi predniki, ob enem pa mi predstavljajo neko lagodje in definitivno te naredijo bolj samozavestnega. Vsak outfit  postane še toliko (meni osebno) boljši s klobukom.

Klobuki - 3
Klobuki - 3 FOTO: osebni arhiv

Klobuki so sicer v preteklosti veljali za bolj moški kot ženski modni dodatek. Zakaj se ti zdi, da se ženske 'bojijo' tega modnega dodatka?

Mislim, da se ga ne bojijo, jaz vse skupaj trenutno doživljam ravno obratno. V bistvu se moški bolj bojijo nositi klobuke, kot pa ženske (v Sloveniji). Če pa dobro pogledamo, v preteklost je tudi Coco Chanel bila tista, ki je ''moške modele'' klobukov predstavila ženskam in jih nosila nadvse ženstveno.

Je morda problem tudi v tem, da ga ne znajo kombinirati? Kakšen nasvet bi jim dala glede tega?

Ja, to je velikokrat kar velik problem. Mislim, da z nobenim klobukom se ne da zgrešiti, samo samozavest mora biti prava. Meni osebno so trenutno res najljubši pisani klobuki, ki jih kombiniram k vsem bolj nude kombinacijam, kot tudi črnim in belim outfitom. Definitivno pa se da vsak klobuk kombinirat k 90% kombinacijam, tako da res ni strahu. Zaupajte svojemu občutku, ki je sigurno pravi. Če se vam je zdel ta klobuk idealen k nekemu outfit, potem je sigurno pravi za vas.

V zadnjem letu so sicer postali bolj priljubljeni, je zaznati več povpraševanja po njih?

Ja, povpraševanja je veliko, ampak žal sem se jaz skoncentrirala na kvaliteto in ne toliko kvantiteto. Na širjenje zavesti in kulture s samimi klobuki, ker nekdo, ki tega ne dojema, si klobuk lahko kupi v priljubljenih trgovinah z oblačili, kjer so večinoma uvoženi s Kitajske in stanejo 25 evrov. Vendar tukaj gre za klobuke, ki gredo skozi 60% manj procesov izdelave, so nekvalitetni in predvsem namenjeni masovni proizvodnji. Žal, meni osebno, takšni klobuki izgledajo grozno, ker opazim res tisoč pomanjkljivosti in napak na njih. Potrebno je znati ceniti kvaliteto in izdelek, ki bo ostal več desetletij, kot pa nekaj kar bomo čez en mesec zavrgli.

Če bi morala s tremi besedami opisati svoje kreacije, bi te tri besede bile?

Drugačne, sofisticirane in kakovostne.

Kje dobiš navdih?

Navdih iščem v sebi, ker klobuke nosim že toliko let, da enostavno vem, kaj si jaz želim in česa na trgu ni.

Študirala si v modni prestolnici Pariz. Kakšne so Parižanke? Ali Slovenke aktivno sledimo svetovnim modnim trendom?

Za vse, ki ne vedo sem tam študirala pravo in ne mode, da bo jasno. Tako da v osnovi nimam nikakršne ''modne'' podlage. Sem pa se počutila zelo domače in tam sem nekako razvila svoj oseben stil in sebe do konca. Parižanke so zelo drugačne, ampak predvsem je za njih značilen minimalizem. Za Slovenke lahko rečem, da v nekih pogledih sledimo trendom, v drugih spet ne. Ne vem niti, koliko je pomembno sledit trendom, kot je bolj pomembno postavljati nove trende, še preden ti dejansko dobijo besedo trend. Slovenke smo predvsem bolj privrženke mode, ki jo ponujajo pri nas najbolj priljubljene trgovine z oblačili, ki tudi vodijo trende. Ni toliko luksuznih kosov in kupovanja 'high fashion' znamk, kot pa dejansko izdelkov masovne proizvodnje.

Klobuki - 2
Klobuki - 2FOTO: osebni arhiv

Se ti zdi, da smo na splošno na modnem področju bolj zadržani?

Ne samo zadržani, ampak mogoče tudi malo preveč kritični do drugačnih, tistih, ki se odločijo stopiti ven iz cone udobja. Sama sem do odhoda v Francijo težko nadela klobuk, ker sem bila kar preveč drugačna in vse oči so bile uprte vame. Nekako sem res rabila to spremembo okolja, da sem lahko zdaj to kar sem in me kakršna koli kritika ne gane.

Vsi imamo kdaj kakšno idejo, a je največkrat ne uresničimo in ostane samo ideja. Kako si se ti lotila njenega uresničevanja? Kaj je bil prvi korak?

Na lanskem fashion weeku tukaj v Ljubljani, sem iskala klobuk, na koncu sem ga kupila pri klobučarju in ga predelala sama. Kritike so bile zelo pozitivne in na koncu sem prišla do ideje, zakaj pa tega ne bi počela še za druge in ne samo zase. Rada imam klobuke, šivat znam, kakovostne klobuke, ki bi bili ob enem modni in drugačni pa je težko dobit. Stopila sem v kontakt s klobučarjem in v roku 3 tednov, sva začela z izdelavo zimske kolekcije. Prvi korak je, da si rečeš, da nimaš kaj za izgubit. Finančno lahko seveda izgubiš, ampak, če ti ne uspe lahko vsaj rečeš, da si poskusil, kar je definitivno boljše, kot pa se celo življenje spraševati kaj bi bilo, če ….

Tako kot vsak mlad in neizkušen podjetnik si se verjetno tudi sama morala spopasti z marsičem. Kaj je bilo do sedaj najtežje?

Vse je težko. Biti podjetnik je borba sam s sabo, s časom, financami, trgom, ... Vedno je nekaj kar ni ok, ampak vedno se moraš opominjat, da to delaš zato, ker imaš to rad, ker je to tvoja strast. Najtežje je bilo začeti, reči si, da zmoreš in samo greš. Zastaviš si cilj in samo greš! Kot je Churchil dejal: ''You will never reach your destination, if you stop and throw stones at every dog that barks.'' Verjeti moraš vase in v svojo idejo, ne potrebuješ drugih, ampak samo sam sebe, da slediš svojim sanjam!

Ko kreiraš, se oziraš na to, kaj bi tudi sama nosila, ali se popolnoma prepustiš navdihu?

V bistvu mi mora čisto vsak klobuk biti všeč, ni pa nujno, da bi vsakega nosila. Je enako kot kosi, ki so božanski na drugi osebi, tebi pa veš, da ne sedejo.

Klobuki - 1
Klobuki - 1 FOTO: osebni arhiv
Koliko morajo ljubiteljice tvojih kreacij odšteti za kos iz zadnje kolekcije (najcenejši in najdražji kos)?

V bistvu bom rekla, da je prvotna kolekcija bila namenjena slovenskemu trgu in so cene klobukov bile od 100 evrov naprej. Vsi ostali klobuki, ki jih delam po naročilu in po želji stranke pa so lahko cene tudi do 800 evrov in več, ker tukaj govorimo potem že o prav posebnem krznu, zlatih dodatkih, svili, …

Si tudi ena izmed modnih blogerk. Kaj je po tvojem mnenju največja skrivnost za uspešno modno bloganje?

Mislim, da je to kombinacija dobrih slik, izvirnih objav, dobrega stila in predvsem drugačnosti.

Kako je tvoja kariera v modi vplivala na tvoj blog in obratno?

V bistvu mi je bila moja podjetniška pot malo olajšana ravno zaradi bloga in prepoznavnosti povezane z njim, saj sem sama sebi naredila največjo reklamo. Blog in klobuki pa sta dva čist druga pojma, ki pa se na blogu pojavljata skupaj. Je pa definitivno težje biti blogerka in še hkrati 'creative mind' za klobuke. Je pa moda povezana z blogom in klobuki, le da sta to dva različna ''poklica'' znotraj iste panoge.

Saro lahko spremljate na njenem modnem blogu The Blond Bliss.

Če bi lahko s katero koli osebo na svetu zamenjala garderobo, koga bi izbrala?

Verjetno kar z Olivio Palermo.

Trendi, ki si se jih to pomlad najbolj razveselila?

Te klasične 't-shirt' majčke z raznimi logoti, ki so res čisto preproste in pa 'slippers' čevlji, ki jih je prinesel Gucci in še vedno ostajajo meni osebno eden boljših kosov za to poletje. Upam, da bom kmalu ponosna lastnica teh kosov.

Kje se vidiš v prihodnosti, boš ostala doma ali te bo pot popeljala v širni svet?

V bistvu je cilj širitev po svetu, mi je pa prioriteta ostati v Sloveniji v smislu sedeža podjetja in proizvodnje, ker želim, da so klobuki narejeni v Sloveniji.

UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 658