Sodnik Victor Marreno je svojo odločitev, ki jo je obrazložil na trideset strani dolgem poročilu, utemeljil s strahom pred monopolom. Če bi rdečo barvo podplata dovolil uporabljati zgolj enemu proizvajalcu, bi na trgu zavladal monopol, medtem ko je omejevanje konkurence na kakršen koli način strogo prepovedano. Poudaril je, da bo francoski modni mogotec Louboutin sodišču težko dokazal in ga prepričal, da je rdeč podplat zgolj njegov, ne glede na to, da mu je prinesel svetovno razpoznavnost, saj ne predstavlja novega izuma.
Sojenje se bo nadaljevalo
Louboutinov odvetnik Harley Lewin je bil nad odločitvijo sodišča ogorčen. Poudaril je, da se ne strinja z napisanim zagovorom sodnika Marrena, ki je prepričan, da izbrana barva podplata ne more pripadati zgolj eni blagovni znamki. Oglasili so se tudi pri modni hiši YSL, kjer je odvetnik David Bernstein z navdušenjem pozdravil razsodbo sodišča na Manhattnu. Sojenje se bo na sodišču nadaljevalo 17. avgusta.
Spomnimo – v začetku aprila je Christian Louboutin vložil tožbo zoper modno hišo Yves Saint Laurent. Modni oblikovalec je v dopisu, ki ga je predložil sodišču na Manhattnu, zapisal, da je ogorčen nad posnemanjem značilnega rdečega podplata, ki ga je leta 2008 registriral kot zaščitni znak. Francoski oblikovalec, ki je prvo linijo ženskih čevljev ustvaril leta 1991, leto kasneje pa je razvil idejo o danes množično razpoznavnem rdečem podplatu, je v tožbi prav tako izrazil željo, da se prodaja konkurenčnih salonarjev modne hiše Yves Saint Lauren ustavi vsaj v newyorški veleblagovnici, v kateri se nahajata butika obeh omenjenih blagovnih znamk.
Zgolj naključje?
Pri pariški modni hiši YSL so se za rdeč podplat odločili zaradi drugačnega namena, ne zaradi razpoznavnosti. Serijo visokih pet so v celoti krasile rdeča, modra, vijoličasta in zelena barva. Rdeči salonarji so bili tako sestavljeni iz rdeče osnove in rdečega podplata, zeleni iz zelene osnove in prav tako zelenega podplata, medtem ko se je Louboutinova ideja rodila po naključju. Inspiracijo za rdeč podplat, ki je danes postal razpoznaven po vsem svetu, je oblikovalec dobil pri svoji zaposleni, ki si je v delavnici lakirala nohte z rdečim lakom. "Leta 1992 sem dizajn rdečega podplata vključil v celotno kolekcijo obutve. To se je zgodilo popolnoma slučajno, ko sem začutil, da čevlju manjka energije, zato sem rdeč lak nanesel preko celotnega podplata. Moja 'napaka' je bila izvrstno sprejeta, zato sem jo ohranil." Prvotna ideja je bila pobarvati vse podplate, vendar z različnimi barvami, kar pa je kasneje opustil, saj je bila "rdeča kolekcija" v trenutku razprodana.
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV