Zgodba Subrine se je pričela leta 1958, ko je podjetje Ilirija predstavilo inovacijo na takratnem trgu bivše Jugoslavije: prvi balzam za lase z imenom Subrina. Ta negovalni izdelek je močno spremenil odnos do nege las v takratnem času, saj je bil že takrat znan po tem, da takoj po nanosu regenerira povrhnjico las in s tem omogoča, da ti postanejo mehki, bleščeči in vitalni. Z leti se je sloves Subrine širil, zato je danes upravičeno znamka, ki ponuja pestro paleto izdelkov za nego las za vso družino. Ob tem velja poudariti, da gre za celostne slovenske produkte. »Vse od ideje, prek razvoja pa tja do proizvodnje končnega izdelka nastaja v Sloveniji po najstrožjih merilih kakovosti, učinkovitost izdelkov pa zagotavljamo tudi s testiranjem vseh naših izdelkov, ki ga opravijo frizerji iz Subrina Studia na prostovoljcih,« nam je pojasnila Irena Filipović, predstavnica marketinga pri Iliriji.
Pot našega raziskovanja nastanka izdelkov za lase nas je najprej vodila do Ilirijinega oddelka za razvoj, kjer nastaja Subrina. Še posebej nas je tokrat zanimalo snovanje njihovih izdelkov z najdaljšo tradicijo: balzamov za lase. Ker je tudi pri negovalnih izdelkih za lase potrebno biti v koraku s časom in aktualnimi trendi, so pri Iliriji pred kratkim lansirali novo Subrina linijo šamponov in balzamov za lase, ki so dobili tudi svežo preobleko. »V novih formulacijah Subrine smo upoštevali vse sodobne smernice razvoja in trende v lasni negi. Vgradili smo preverjene kozmetično aktivne učinkovine, ki sodijo med najučinkovitejše v negi las in lasišča. Ustvarili smo lahke in hkrati negovalne formulacije, ki poskrbijo za mehke in sijoče lase«, nam je pojasnila Damjana Stražišar, razvojna inženirka pri Iliriji ter dodala, da so prav poseben poudarek namenili tudi vonjem, ki so jih oblikovali glede na namembnost posamezne linije šamponov in balzamov. Poleg tega so bili pazljivi tudi na sestavo. »V šamponih in balzamih smo izključili mineralna olja, ki lase oblagajo, prav tako smo vse izdelke razvili brez konzervansov parabenov, brez sinteznih barvil in brez konzervansov, ki sproščajo formaldehid«, je poudarila gospa Stražišar.
Razvojna inženirka nam je pokazala potek izdelave balzama od ideje pa vse do končnega produkta, ki se znajde na trgovskih policah. Potek izdelave je vse prej kot enostaven, saj je potrebno upoštevati veliko najrazličnejših parametrov. Ko je balzam za lase enkrat zasnovan, ga iz razvojnega oddelka pošljejo v Subrina Studio, kjer jih njihovi frizerji testirajo na prostovoljcih. Vedno se testirata po dva balzama naenkrat; enega frizer nanese na levo, drugega pa na desno polovico dobro opranih las. Oba izdelka pusti delovati dve minuti, nato pa z razčesavanjem in tipanjem ugotavlja razlike med prameni las na levi in desni polovici lasišča. Če pri tem ni popolnoma prepričan o morebitnih razlikah na dotik, za pomoč pri tipanju poprosi še svoje kolege frizerje. Postopek tipanja nato ponovi še na posušenih in počesanih laseh, vse, kar pri tem ve o izdelkih, ki jih testira, pa je njihova številka – s tem je namreč zagotovljena njegova popolna nepristranskost, rezultat pa lansiranje izdelka najboljše kakovosti.
Rezultate tipanja in razčesavanja las obeh balzamov frizer vnese v poseben obrazec, ki ga nato posreduje razvojnemu oddelku. Tam pregledajo njegova opažanja, opravijo morebitne spremembe ter poskrbijo, da se na trgovskih policah resnično znajdejo preverjeno kakovostni izdelki. Tako balzami kot tudi šamponi morajo biti prilagojeni potrebam vseh vrst las in jim zagotavljati celovito nego. Lase morajo nežno čistiti, jim vračati sijaj in jih krepiti, zato je pomembno, da vsebujejo skrbno izbrane naravne sestavine, ki resnično negujejo lase. Šamponi morajo imeti poleg osnovnega kompleksa negovalnih vsebin tudi posebne aktivne sestavine, ki izboljšujejo izgled in zdravje različnih tipov las in lasišča. Balzami pa predstavljajo piko na i pri celoviti negi las, zato je pomembno, da so negovalni ter kremasti, da prodrejo globoko v lase, jih nahranijo in učvrstijo. Le tako bodo namreč postali gladki in bodo kar sijali od zdravja.