Zadovoljna.si
nakupovanje obačil

Moda

Zakaj kupujemo oblačila, ki jih nikoli ne oblečemo?

J.V.
15. 06. 2020 06.00
2

Ali obstaja ženska, ki v svoji omari nima niti enega kosa oblačila, ki ga je kupila in nikoli oblekla? Vse to počnemo – kupujemo oblačila, ki jih nikoli ne oblečemo. Razlogov, zakaj to počnemo, je več, eden izmed najbolj pogostih je nepremišljenost ali pa pač zato, ker nam je bil modni kos tisti trenutek všeč. Tako se omara počasi polni z oblačili, na katerih po nekaj mesecih od nakupa še vedno visi etiketa. Vsake toliko časa ga potegnemo iz omare, a ga ravno tako hitro tudi pospravimo, ker se v njem ne počutimo in nismo videti dobro. Zavreči se nam ga zdi škoda, saj je oblačilo povsem novo in smo zanj plačale in še vedno si lažemo, da ga bomo morda nekoč oblekle, čeprav vemo, da to ni res. Vzemite si trenutek in pomislite, koliko zgrešenih nakupov je v vaši omari, nato pa seštejte denar, ki ste ga za to zapravile in pomislite, koliko ur ste za ta denar delale. Vas že boli glava?

Ameriška psihologinja Kit Yarrow, specializirana za psihologijo konzumerizma, ki je pravi fenomen, je razkrila tri najbolj pogoste razloge, zakaj to počnemo, ki vam bodo pomagali pri tem, da bo takšnih nakupov v prihodnosti manj.

Ignoriramo napako

Najbolj pogosta razlaga, zakaj smo kupile modni kos, ki potem visi v naši omari, je, da smo se pri nakupu uštele. Tipičen scenarij je ponavadi takšen, da nam je bil modni kos zaradi nečesa zelo všeč, pa naj bo to zaradi barve ali kroja, ima pa tudi eno napako, nekaj zaradi česar razmišljamo o tem, ali bi ga kupile ali ne. A ker je bil na razprodaji, ga na koncu seveda vseeno kupimo. "Na primer, ko sem delala intervju z nakupovalko Karen, je zeleno svileno bluzo, ki jo je kupila, opisala kot zelo mehko na dotik. To je dobra lastnost. Tista ne najboljša lastnost pa je, da se bluza ni ujemala z nobenim oblačilom v njeni omari in ji je bila malce tesna. A bila je na razprodaji in to je zapečatilo posel. Karen je bila odločena, da jo bo poskusila vključiti med oblačila, ki jih nosi, a se to ni izšlo in bluze nikoli ni oblekla," pojasnjuje psihologinja. Drugi primer je ženska, ki je kupila salonarje znamke Prada, ki jih ima v omari že eno leto, a jih še ni obula. "Pradine so! Moj edini par. Bile so znižane 75 %! Čakam na pravo priložnost, da jih bom lahko obula in mi ne bo treba veliko hoditi."

nakupovanje obačil
nakupovanje obačil FOTO: Thinkstock

Kupujemo zaradi fantazije, ne realnosti

Drugi najbolj pogost razlog za zgrešene nakupe je podoben prvemu, le da temelji na napačnem dojemanju nas samih. To napačno dojemanje ali samozavajanje nam dovoli, da psihološko racionaliziramo nakup izdelkov, ki bi se nam sicer zdeli neprimerni in smešni. "Ko nakupujemo, si predstavljamo sebe v prihodnosti. To je tudi razlog, zakaj toliko ljudi rado nakupuje. Nakupovanje spodbudi našo domišljijo. Medtem ko razmišljamo o nakupu različnih izdelkov, si predstavljamo, kako se bodo na nas odzvali drugi, kako se bomo v teh oblačilih počutili in tako naprej. Problem je, da si ljudje pogosto predstavljajo življenjski stil, ki ne obstaja – v fantaziji so bolj vitki, hodijo kampirat, na počitnice in glamurozna tropska križarjenja ali pa se udeležujejo razkošnih in svečanih dogodkov," pojasnjuje Yarrowa. V to kategorijo najbolj pogosto spadajo premajhna oblačila. Saj veste, kavbojke, obleke ali kopalke, ki ste jih kupile, da jih boste nosile, ko izgubite tistih nekaj odvečnih kilogramov, a do danes še vedno niso izginili.

Oblačilo nam je preveč všeč!

Morda se to nekaterim sliši čudno, a obstajajo ženske, ki jim je modni kos enostavno preveč všeč, da bi ga nosile. Gre za fenomen, ki se pojavlja predvsem pri tistih, ki so bili v otroštvu za določene stvari prikrajšani. "Na primer, Diane ima belo bombažno obleko, za katero pravi, da je popolna v vseh pogledih – v njej je videti vitka, obleka je udobna in ji paše. A je kljub temu še nikoli ni oblekla. Ena polita kapljica in obleka bo uničena. Diane pravi, da jo hrani za posebno priložnost, za nekje, kjer jo bodo cenili in kjer se bo želela počutiti kot milijon dolarjev."

KOMENTARJI (2)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 375