Zadovoljna.si
Ljudje smo vedno bolj odvisni od družbenih omrežij.

Novice

Ljudje se težje odpovedo družbenim omrežjem kot kajenju ali pitju

STA
06. 02. 2012 15.54
0

Ljudje se težje uprejo uporabi družbenega omrežja Twitter ali preverjanju elektronske pošte kot kajenju ali pitju alkohola, so pokazali rezultati raziskave, v kateri so znanstveniki univerze v Chicagu ugotavljali, v kolikšni meri se ljudje lahko uprejo svojim željam.

Ljudje smo vedno bolj odvisni od družbenih omrežij.
Ljudje smo vedno bolj odvisni od družbenih omrežij.FOTO: Reuters
Raziskava, v kateri je sodelovalo 205 ljudi v starosti med 18 in 85 let iz nemškega mesta Würtzburg in njegove okolice, je pokazala, da se ljudje lažje uprejo hrepenenju po uporabi družbenih omrežij in drugih medijev kot spanju in spolnosti, kjer naj bi bila potreba močnejša, je na svoji spletni strani objavil britanski časnik The Guardian. Udeleženci raziskave so 14 ur sedem dni zapored sedemkrat prejeli sporočila, na katera so lahko odgovorili, ali so v tistem trenutku ali v zadnjih 30 minutah začutili močno željo, kakšne vrste željo, moč le-te, če je bila ta želja v navzkrižju z drugimi željami in če so se ji uprli ali jo zadovoljili. Znanstveniki so ugotovili, da je tekom dneva moč volje upadala, največkrat pa je samokontrola zatajila pri želji po uporabi medijev. Prav tako so se ljudje težko uprli želji po delu, lažje pa so se odpovedali športu, spolnim potrebam in nakupovanju, kar je po mnenju Wilhelma Hofmanna, vodje raziskave, presenetljivo, če pomislimo na to, kako pomembno mesto imajo v moderni kulturi spolni impulzi in potrebe po zapravljanju denarja. Poleg tega so v raziskavi tudi ugotovili, da je bilo relativno nizko hrepenenje po tobaku, alkoholu in kavi, kar je v nasprotju s "stereotipom, da odvisnike poganjajo naprej neobvladljivo močne želje". Po mnenju Hofmanna se je željam po uporabi medijev težko upreti zaradi njihove dostopnosti in zaradi občutka, da aktivnosti na tem področju "ne stanejo veliko". "Z alkoholom in drogami je več stroškov – dolgoročnih kot tudi denarnih, priložnost pa ni vedno prava. "Čeprav ima vdajanje medijem manj posledic, pa lahko pogosta uporaba ukrade veliko časa," je še dodal Hofmann.
Družbena omrežja so dostopna in ne stanejo veliko.
Družbena omrežja so dostopna in ne stanejo veliko.FOTO: Thinkstock
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 646