Smo se ženske povzpele na enakovredne položaje moškim? Smo prenehale biti objektivizirane? Ali smo še vedno tiste, ki bi morale skrbeti za zabavo in sprostitev moških? Bi morale še vedno držati jezik za zobmi in pustiti prevlado šovinistom?
Na družbenih omrežjih se je namreč pojavila skupina moških, ali naj temu raje rečemo skupina fantov, ki je pozivala člane, da naj v različnih gostinskih lokalih po Sloveniji fotografirajo natakarice, zraven pripišejo ime bara, kraj, v katerem se lokal nahaja in ime natakarice, v kolikor jim to uspe izvedeti. Ženske v skupini niso bile zaželene kot članice, temveč zgolj kot objekti, ki so jih potem ti fantki komentirali in primerjali med seboj. Navodila so bila jasna: ženske je treba fotografirati čim lepše, čim bolj jasno in navesti točna imena barov. "Obraz, spredi, zadi, pa še kje – če se za Avtonet potrudte maksimalno, se dejmo še tukaj," so zapisali, kar odraža njihovo dojemanje žensk kot objektov in njihov odnos do njih. Ženske so v njihovih očeh več kot očitno povsem razčlovečene. Gre zgolj za kos mesa, ki ga je treba razobesiti pred ostale.
»Mi dajemo vsaki ženski priložnost! Če je v obraz grda, ima pa mogoče velike joške! Če nima niti velikih jošk, pa sigurno dobro kuha!« je pisalo v opisu skupine.
Facebook skupina 'Kira dela na smeni' je v javnosti naletela na mnoge negativne odzive in ogorčenja, administrator strani pa se je opravičil z besedami, da ni šlo za nič zlonamernega. Po njegovih besedah naj bi šlo zgolj za "neslano šalo, hec, druženje". Vendar, kakšen dober namen pa je lahko v tovrstnem početju? Kako se lahko ženska na delovnem mestu počuti dobro in varno, če ve za to početje? Kako so si lahko fantje sploh vzeli pravico fotografirati in objavljati dekleta v skupini? Gre za vrsto nadlegovanja in vzbujanja neprijetnih občutkov med dekleti. Si predstavljate, da bi bilo to dekle vaša sestra, hči?
Profesorica Barbara Rajgelj s Fakultete za družbene vede je na svojem Twitter profilu zapisala, da so se z razkritjem Facebookove skupine "v vsem svojem sijaju razgalili objektivizacija, ponižanje in nasilje, zlasti nad ženskami (in neheteronormativnimi osebami) v gostinstvu".
Kam smo se torej premaknili v miselnosti in dojemanju družbenih vlog na podlagi spola od 18. do 21. stoletja? Smo še vedno tako primitivno in ozkogledno usmerjeni? Se nam še vedno zdi, da se lahko moški ponižujoče vedejo do žensk samo zaradi razlik v spolu? Smo ženske na relaciji z moškimi še vedno v podrejenem položaju? Takšne objave pripadnikov moškega spola namreč ne le legitimizirajo že tako obstoječi seksizem, temveč celotnemu ženskemu spolu, ki je zaradi zgodovinsko-kulturnih procesov utemeljevanja moškega sveta kot norme že tako v podrejenem položaju, kaže, da je takšno početje moških naravno in legitimno. Kar pa je povsem nespremenljivo in nedopustno.
Nihče ne daje pravice fantom (ne moškim – kajti moški se do žensk ne vedejo kot pobalini), da bi na kakršen koli način objektivizirali ženske. So se sploh zavedali, da so s tem vsako dekle, ki so jo fotografirali in objavili v skupino, skupaj z nazivom in krajem lokala, izpostavili med drugim tudi spolnim predatorjem? Lahko je šlo res za nedolžno igro, ki pomeni resno nevarnost vsem dekletom, ki so bile vpletene v to. Treba je uporabiti tiste možgane, ki so nam bili dani od Boga. In pred puhloglavim ravnanjem pomisliti tudi na posledice. In več kot očitno je, da se ženske še vedno moramo boriti za svoje osnovne pravice in vzgajati ter na vsakem koraku opominjati pripadnike nasprotnega spola, da se bodo do nas vedli bolj spoštljivo, bolj človeško.
KOMENTARJI (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV