Mnogi niso verjeli, da lahko pobuda Ministrstva za okolje in prostor ter Trgovinske zbornice Slovenije za zmanjšanje uporabe plastičnih nosilnih vrečk oziroma zmanjšanja plastičnih izdelkov v trgovini dejansko zaživi v praksi. Pa je. Vse manj je namreč kupcev, ki na blagajni prosijo za (sedaj plačljivo) plastično vrečko in se po nakupih raje odpravijo s košaro ali vrečko za večkratno uporabo.
Največjo odgovornost do okolja so izkazali tisti trgovci, ki brezplačnih plastičnih vrečk nikoli niso imeli v ponudbi. Ti so že pred samo iniciativo prepoznali problematiko pretirane uporabe ter razgradnje plastike in stremeli k temu, da svojim kupcem ponudijo bolj trajnostne rešitve.
Plastične vrečke so 'out'
Pri HOFERju brezplačne klasične plastične vrečke nikoli niso bile na voljo, že junija 2019 pa so v okviru lastne iniciative Danes za jutri ukinili tudi prodajo plačljivih vrečk. Zavezali so se namreč spodbujati okolju bolj prijazno nakupovanje in hkrati ponuditi trajnostno izbiro. Kot alternativo so ponudili PEFC certificirane papirnate vrečke, nakupovalne torbe za večkratno uporabo in nakupovalne vrečke za večkratno uporabo iz recikliranega materiala.
Na njihovih prodajnih mestih pa ima posebno mesto tudi trajnostna vrečka iz certificiranega Fairtrade bombaža, uporabo katere so pod sloganom ‘Manj je v(r)eč’ začeli spodbujati že leta 2018. Takrat se je za uporabo tovrstnih vrečk odločilo skoraj četrt milijona kupcev, pri HOFERju pa so od tedaj sprejeli še druge cilje, ki si jih prizadevajo uresničiti v okviru iniciative Danes za jutri.
Za lepši svet, za čistejši planet
Pri HOFERju se zavedajo, da je uporaba trajnostnih vrečk lahko za posameznika majhen, za okolje pa velik in ključen korak, zato so se preoblikovanja nakupnih navad lotili na pomenljiv, a prisrčen način. V sodelovanju z ustvarjalko in ilustratorko Tejo Idejo so oblikovali trajnostne vrečke iz certificiranega Fairtrade bombaža, na katerih so naslikani njihovi simpatični ambasadorji trajnosti, ki izražajo tri glavne trajnostne cilje projekta »Embalaža na HOFER misiji: Zmanjšaj. Ponovno uporabi. Recikliraj.«.
Banana denimo ponazarja zavezo, da bodo širili ponudbo nepakiranega sadja in zelenjave, pločevinka namen, da bo do konca leta 2025 vso embalažo izdelkov njihovih lastnih blagovnih znamk mogoče 100-odstotno reciklirati, čokolada pa simbolizira namero, da bodo do takrat za 15 odstotkov zmanjšali tudi celotno količino embalaže izdelkov lastnih blagovnih znamk. K tem ciljem so se zavezali v sklopu iniciative Danes za jutri in projekta »Embalaža na HOFER misiji: Zmanjšaj. Ponovno uporabi. Recikliraj.«.
Konkretne trajnostne izbire za čistejši jutri
Pri podjetju HOFER poudarjajo, da so želeli sodelovati s slovenskim oblikovalcem, s katerim delijo vrednote trajnosti. Teja Ideja jih je pritegnila zaradi svoje likovne izraznosti ter ustvarjanja izdelkov iz trajnostnih materialov in okolju prijaznih barv, pri izdelavi katerih sodeluje z lokalnimi mojstri. Plod uspešnega sodelovanja so privlačne in barvite ilustracije, ki zagotovo še dodatno pripomorejo k temu, da kupci ob odhodu v trgovino s seboj vzamejo tudi trajnostno nakupovalno vrečko.
Z omejenim številom novih trajnostnih vrečk so med 9. in 13. novembrom presenetili tudi mimoidoče v večjih krajih po Sloveniji ter želeli tako še dodatno spodbuditi k izbiri bolj trajnostnih izdelkov. Nove trajnostne vrečke, napolnjene s HOFERjevimi izdelki, ki naj služijo kot popotnica in spodbuda k trajnostnemu ravnanju, so se tako ob določenih dneh pojavile na obljudenih mestih. Namige o terminih in lokacijah so delili na njihovem Instagram profilu @hoferslo.
Sponzorirana vsebina