Dogodek je otvorila Lorella Flego. Na svoj šarmanten način je predstavila finaliste natečaja, člane strokovne žirije in predstavnike podjetja Espresso. Zaradi strogih varovalnih ukrepov se dogodka letos niso mogli udeležiti predstavniki družbe illycaffè iz Trsta.
Novo umetniško pločevinko je predstavil direktor podjetja Espresso, g. Božan Jejčič in čestital prvonagrajenki. Preostalih devet blagovnih nagrad je podelila vodja tega projekta, ga. Mateja Šenkinc.
Kljub oteženih razmeram je druženje potekalo v zelo prijetnem vzdušju. Povabljeni gostje in predstavniki medijev so uživali v sveže pripravljeni kavi in slaščicah.
O natečaju »Oblikuj pločevinko illy 2020«
Zmagovalka drugega slovenskega natečaja »Oblikuj pločevinko illy« je Maja Flis, študentka 1. letnika Naravoslovnotehniške fakultete Univerze v Ljubljani. Njeno umetniško delo je natisnjeno na omejeni izdaji 32.000 pločevink kave illy, ki so že v prodaji v vseh bolje založenih trgovinah.
Na natečaju, ki sta ga med 10. marcem in 19. aprilom letos organizirali družbi illycaffè s.p.a. in Espresso d.o.o., je sodelovalo več kot 153 mladih ustvarjalcev – študentov in študentk oblikovanja in arhitekture z Akademije za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO), Fakultete za arhitekturo (FA) in Naravoslovnotehniške fakultete (NTF, smer Grafika in Modno in tekstilno oblikovanje) Univerze v Ljubljani. Med 344 prijavljenimi rešitvami je strokovna žirija 18. maja izbrala 10 finalistov in zmagovalko. Več o natečaju: https://www.espresso.si/natecaj/
Finalisti natečaja:
1. nagrada: Maja Flis, NTF
2. nagrada: Sara Prinčič, NTF
3. nagrada: Katjuša Rupnik, FA
4.–10. nagrada:
Matic Brinc, ALUO
Lea Lakić, NTF
Ana Vičič, ALUO
Erika Sirotić, FA
Klavdija Frelih, NTF
Črt Mate, ALUO
Valentina Fojkar, FA
Štiričlansko strokovno žirijo so sestavljali izkušeni in priznani strokovnjaki s področja grafičnega in industrijskega oblikovanja. Mešana slovensko-italijanska žirija je ocenjevala izvirnost rešitev, njihovo aplikativnost in skladnost z vrednotami blagovne znamke illy.
Carlo Bach, umetniški vodja in kreativni direktor illycaffè
doc. Suzi Bricelj, profesorica ilustracije na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje Univerze v Ljubljani
doc. Leon Belušič, profesor na Fakulteti za arhitekturo Univerze v Ljubljani
prof. dr. Klementina Možina, profesorica na Oddelku za tekstilstvo, grafiko in oblikovanje, Naravoslovnotehniška fakulteta Univerze v Ljubljani
Zmagovalkino ime bo uvrščeno na seznam umetnikov, s katerimi je illycaffè že sodeloval pri ustvarjanju posebne zbirke avtorskih pločevink illy Art Collection: James Rosenquist, Michael Lin, Michelangelo Pistoletto, Tobias Rehberger, Kiki Smith, Liu Wei, Sebastião Salgado, Robert Wilson, Gillo Dorfles, Olimpia Zagnoli in drugi.
Poleg te prestižne uvrstitve je zmagovalka prejela še denarno nagrado, ostali finalisti pa so bili nagrajeni z blagovnimi nagradami v obliki kavnih aparatov in kafetjer.
O zbirki illy Art Collection
Zbirka illy Art Collection združuje serije skodelic, ki jih illycaffè – vodilno podjetje v globalnem sektorju visokokavostne kave – izdaja že od leta 1992 v sodelovanju s predstavniki mednarodne umetniške skupnosti.
Skozi svojo domišljijo so nekateri od najbolj znanih mednarodnih sodobnih umetnikov in številni mladi mladi talenti prispevali k preoblikovanju bele skodelice, ki jo je za illycaffè leta 1991 oblikoval Matteo Thun, v »porcelansko platno«, predmet lepote, ki obogati izkušnjo pitja kave.
V 28 letih zbirke illy Art Collection so umetniki, kot npr. Marina Abramović, Robert Rauschenberg, Jeff Koons, Julian Schnabel, Anish Kapoor in Daniel Buren, preoblikovali skodelico v številno družino umetniških predmetov za vsakodnevno uporabo in s tem prispevali k preobrazbi izvirne skodelice illy v prepoznaven simbol kakovosti in umetnosti.
Namen projekta illy Art Collection, ki potuje po vsem svetu na obročih ogromnega lestenca, je združiti čutni užitek popolnega espressa z estetiko umetniškega dela.
illycaffè verjame, da ima uživanje kave dvojni učinek, fiziološki in estetski. Če je jutranja skodelica vir moči in sredstvo za poživitev, je med dnevom kava postala pospeševalec dialoga in družbene interakcije ter spodbuda za razum in čutila. In prav čutilni in estetski vidiki tega napitka pojasnjujejo, zakaj kavo in kulturo povezuje neločljiva vez, ki traja že več stoletij.
Z illy Art Collection je tržaško podjetje sledilo tej filozofiji in ustvarilo predmet, ki je sposoben prikazati in na novo predstaviti kulturo kave. Ko kavo illy pijete iz umetniško oblikovane skodelice, v eni potezi združite aromo in okus mešanice s vidno in otipljivo izkušnjo stika z moderno umetnostjo.
V preteklih letih je družba s podporo znanih mednarodnih umetnikov in mladih talentov prevzela aktivno vlogo pri spodbujanju sodobne in eksperimentalne umetnosti ter oblikovanja.
O družbi illycaffè
illycaffè je italijansko družinsko podjetje, ustanovljeno leta 1933 v Trstu in zavezano, da bo svetu ponudilo najboljšo kavo. illy je najbolj globalna blagovna znamka kave na svetu, ki proizvaja edinstveno mešanico, sestavljeno iz 9 najboljših svetovnih pridelkov kave Arabice. Vsak dan jo v več kot 140 državah v najboljših kavarnah, restavracijah, hotelih in pisarnah in domovih pripravijo preko 8 milijonov skodelic. Kava illy je postala sinonim za dober espresso in po zaslugi pomembnih inovacij velja za vodilno v znanosti in tehnologiji kave.
S podelitvijo prve »Nagrade Ernesta Illyja za kakovostno espresso kavo« leta 1991 v Braziliji je illy postal tudi pionir na področju neposrednega pridobivanja, delitve znanja in plačevanja najugodnejše cene za najboljšo kakovost, ki temelji na načelih trajnostnega razvoja.
Da bi pokrilo vse vidike svojega dragocenega izdelka je podjetje ustanovilo tudi Univerzo kave z namenom spodbujanja in širjenja kulture pitja kave ter zagotavljanja celovitega akademskega in praktičnega usposabljanja za pridelovalce kave, bariste in ljubitelje kave.
Vse, kar je narejeno v illyju, dopolnjujeta lepota in umetnost, ki predstavljata temeljni vrednoti blagovne znamke, od logotipa, ki ga je zasnoval umetnik James Rosenquist, do priznane zbirke skodelic illy Art Collection, ki jo sestavlja več kot 100 avtorskih skodelic mednarodnih umetnikov. V letu 2019 je družba zaposlovala 1.405 ljudi in doseglo konsolidirani promet v višini 520,5 milijonov evrov. V več kot 40 državah je približno 269 trgovin z izdelki illy.