Zadovoljna.si
Ženska v naravi

Osebna rast

Kako se v digitalni dobi povezati z naravo?

N. Č.
27. 10. 2023 05.00
0

Zdi se, da se digitalnim tehnologijam dandanes skorajda ne moremo izogniti. Morda smo stalno 'priklopljeni' že zaradi naše narave dela, morda pa si zgolj želimo biti na tekočem in zato stalno brskamo po družbenih omrežjih in drugih spletnih straneh. Čeprav s tem v osnovi ni nič narobe, pa je včasih dobro, da se umaknemo ter povežemo z naravo in svetom okoli nas.

Naše vsakodnevne navade brez dvoma vplivajo na naše splošno počutje, vse več študij pa kaže, da lahko zaradi prekomerne uporabe digitalnih tehnologij s časom postanemo bolj anksiozni, nemirni in nasploh bolj nezadovoljni s svojim življenjem. 

Ne le, da prekomerna uporaba digitalnih tehnologij lahko negativno vpliva na naše duševno zdravje, s časom lahko ta privede tudi do težav z našim fizičnim zdravjem. Ena izmed študij je pokazala, da ljudje, ki preživijo preveč časa na svojih telefonih, bolj verjetno trpijo zaradi bolečin v vratu, naprezanja oči in slabše kakovosti spanja. 

Nedavna obsežna študija je pokazala tudi, da ljudje, ki dolgo časa uporabljajo zaslone, pogosteje zbolijo za boleznimi srca in ožilja. To je verjetno posledica prepogostega sedenja pred zaslonom, kar lahko vodi do povečanja telesne mase in zmanjšane splošne ravni telesne pripravljenosti.

Pet načinov za zmanjšanje napetosti v vratu in ramenih
Preberi še
Pet načinov za zmanjšanje napetosti v vratu in ramenih

Eden izmed načinov, ki nam lahko pomaga pri reševanju teh težav, je povezovanje z naravo, raziskave namreč kažejo, da bivanje na prostem lahko izboljša fizično zdravje, zmanjša stres, izboljša razpoloženje in kognitivno delovanje. Spodaj najdete nekaj preprostih načinov, kako vključiti naravo v svoj vsakdan.

Odločite se za tek, sprehod ali kolesarjenje v naravi.
Odločite se za tek, sprehod ali kolesarjenje v naravi.FOTO: Dreamstime

Sprehod v naravi

Eden najboljših načinov za obnovitev energije je sprehod v naravi (pa tudi če je kratek). Ne le, da se boste naužili svežega zraka, hkrati boste pospešili srčni utrip in sproščali endorfine, ki vam bodo pomagali do boljšega počutja.

Odločite se lahko tudi za tek ali kolesarjenje v naravi. 

Obrok na prostem

Namesto kosila za domačo mizo raje izberite piknik v naravi. Odpravite se v bližnji par, s seboj vzemite mehko odejo in košaro s hrano (npr. sendviči, sadje, prigrizki, itd.). 

Če vreme ni naklonjeno, še vedno lahko uživate v kosilu na terasi ali odprtem balkonu. 

Osem lekcij, ki nas jih je naučila narava
Preberi še
Osem lekcij, ki nas jih je naučila narava

Počitek v naravi

Ko ste pod stresom, si vzemite nekaj minut zase in se odpravite ven po malce svežega zraka. Odpravite se lahko na hiter sprehod do konca ulice in nazaj, lahko pa zgolj posedite na bližnji klopci. Svež zrak in vitamin D vam bosta brez dvoma pomagala zbistriti glavo in se sprostiti.

Vzemite si nekaj minut časa za počitek v naravi.
Vzemite si nekaj minut časa za počitek v naravi.FOTO: Profimedia

Ukvarjajte se z vrtnarjenjem

Vaše razpoloženje lahko izboljša tudi delo na vrtu. V kolikor živite v hiši, lahko na vrtu gojite različno zelenjavo, sadne grme in drevesa, okrasite pa ga lahko s številnimi cvetlicami.

V kolikor živite v bloku, možnosti žal ni tako veliko, toda kljub temu lahko do neke mere pripeljete naravo v svoj dom, sobo lahko namreč napolnite s številnimi sobnimi rastlinami in zelenjem, na balkonu pa lahko gojite številne začimbe. 

Tako luna vpliva na vaša čustva in razpoloženje
Preberi še
Tako luna vpliva na vaša čustva in razpoloženje

V svoj dekor vključite biofilni dizajn

Študije kažejo, da lahko pogled na naravne elemente pomaga zmanjšati raven stresa in nam pomaga pri sprostitvi, zakaj torej ne bi v svoj dekor vnesli nekaj elementov narave?

Na jedilno mizo postavite sveže cvetje, v svoj pisarniški prostor vnesite zelenje ali obesite umetnine s prizori, ki jih je navdihnila narava. Lahko greste celo korak dlje in v svoj interier vključite notranjo fontano ali pa namestite osvetlitev, ki posnema naravno sončno svetlobo.

Obeležite svoja doživetja v naravi. To lahko storite s fotografijo ali s pisanjem dnevnika.
Obeležite svoja doživetja v naravi. To lahko storite s fotografijo ali s pisanjem dnevnika.FOTO: Adobe Stock

Obeležite svoja doživetja v naravi

Včasih je koristno dokumentirati svoja doživetja v naravi, da se lahko pozneje ozrete nazaj nanje in se spomnite, zakaj so bila tako posebna. To lahko naredite tako s fotografijo kot s pisanjem dnevnika. 

Cenite majhne stvari

Ko ste v naravi, odmislite vse težave, ki vas pestijo, in se osredotočite na majhne stvari, ki vas obdajajo v tistem trenutku. Opazujte drevesa, cvetlice, ptice, žuželke in druge živali, ki vam švigajo med nogami ...

Sadhguru posameznikom omogoča, da raziskujejo globine svojega bitja
Preberi še
Sadhguru posameznikom omogoča, da raziskujejo globine svojega bitja

Kuhajte s svežimi sestavinami

Z naravo se lahko povežete tudi tako, da se za vikend odpravite na tržnico in ne v trgovino. Tam boste lahko kupili sveže sestavine za kuho, še bolje pa je, če jih pridelate sami. 

Mailing

Zadovoljna fit

Si že prijavljen na vse naše e-novice?
Ko ste v naravi, odmislite vse težave, ki vas pestijo, in se osredotočite na majhne stvari, ki vas obdajajo v tistem trenutku. Opazujte drevesa, cvetlice, ptice, žuželke in druge živali, ki vam švigajo pod nogami ...
Ko ste v naravi, odmislite vse težave, ki vas pestijo, in se osredotočite na majhne stvari, ki vas obdajajo v tistem trenutku. Opazujte drevesa, cvetlice, ptice, žuželke in druge živali, ki vam švigajo pod nogami ...FOTO: Shutterstock
Okrepite svojo notranjo moč in samozavest
Preberi še
Okrepite svojo notranjo moč in samozavest
Ko nismo usklajeni s svojimi resničnimi željami, postanemo nezadovoljni
Preberi še
Ko nismo usklajeni s svojimi resničnimi željami, postanemo nezadovoljni

Vir: native.tportal.hr

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 493