Sodobna tehnologija je močno vplivala na vsa področja našega življenja in skupaj z njo se je spremenil tudi naš ljubezenski svet, ki je obogaten z novimi načini spoznavanja, pri katerem so v ospredju predvsem novodobne aplikacije za zmenke. Luka Kogovšek, vodja spoznavnega servisa: »Po raziskavah univerze Stanforda se je že pred epidemijo spoznalo kar okoli 70 % vseh novih parov s pomočjo spleta, v času korone pa je to postal praktično edini način spoznavanja, tako da se v zadnjih dveh letih že neverjetnih 80 % - 90 % vseh novih parov spozna prek spleta. Velika večina torej.«
Kaj se je spremenilo v zadnjih letih na področju zmenkov?
Spletne aplikacije, portali in servisi za zmenke so postali nekaj povsem običajnega, saj ne sodijo več med razvpite tabu teme. Takega načina spoznavanja se danes poslužujejo, tako rekoč skoraj vsi, pa naj si bodo to mlajše ali starejše generacije. Med osnovnimi razlogi, zaradi katerih se je njihova uporaba bliskovito razširila, sta praktičnost in velika ponudba na enem mestu, poudarja tudi Luka Kogovšek, ki poleg tega navaja še druge vzroke, ki so spodbudili nove načine komuniciranja in oblike zmenkov: »V času epidemije so zacveteli avdio/video zmenki kot najboljši približek zmenka v živo. Glavni razlog rasti v zadnjem obdobju je, zanimivo, velik pritok žensk, ki so našle v spletnem spoznavanju neomejen bazen kandidatov za predselekcijo, med katerimi lahko izbirajo. Kjer so samske ženske, pa so vedno tudi moški.«
Katere socialne veščine so danes v ospredju pri spoznavanju partnerjev?
Če smo še pred nekaj leti stavili na kemijo v živo oziroma iz oči v oči, bi danes lahko rekli, da prevladujejo raznorazni všečki, komentarji in kliki na skrbno urejenih profilih, ki vsebujejo opise, slike, citate, hobije, kar koli bi lahko pozitivno vplivalo na promocijo lastnega »branda« – torej sebe.
»V primerjavi s spoznavanjem v živo, so možgani bolj v ospredju pri spletnem spoznavanju, saj zaradi odsotnosti fizične bližine nihče ne zablokira zaradi navala hormonov,« pojasnjuje Kogovšek in dodaja: »Ženske morajo s pomočjo vprašanj v spletnem klepetu znati izvabiti odgovore na nekaj področjih, ki jih praviloma zanimajo, da lahko kvalificirajo kandidata, v splošnem se ta vprašanja nanašajo na njihovo perspektivnost, značaj, življenjski položaj in preskrbljenost, poleg videza seveda, ki ne sme biti odbijajoč.«
Pri iskanju resne zveze je značilen povratek k romanticizmu, ko pride do emocionalnega navezovanja prek dopisovanja, zato so v prednosti pismeni ljudje z razvitim humorjem. »Izražanje in umesten humor sta na sploh zelo pomembna tudi pri avdio/video zmenkih in srečanjih v živo,« še pove.
Kaj nas najbolj privlači pri nasprotnem spolu?
»Moški se še vedno v večini primerov v prvi vrsti navdušujejo nad fizičnimi atributi žensk in to manj skrivajo, ko pa iščejo resno zvezo, jim je, tako kot ženskam, pomemben celoten paket,« pojasnjuje in nadaljuje: »Na podlagi raziskav je znano, da ženske po 30-tem privlači intelekt, bistveno bolj kot na primer avto in mišice, vsaj deklerativno. Intelekt pa je seveda pogosto predpogoj za izobrazbo in materialno preskrbljenost.« Ilustrativna formula privlačnosti Za ženske naj bi veljalo, da jih moški privlačijo po formuli Izgled + Značaj + Status + Denar + X, (kjer X predstavlja subjektivna merila, npr. matrica iz otroštva), za moške pa, da jih ženske privlačijo po formuli Izgled x (Značaj + Status + Denar + X).
Aplikacije in portali za zmenke imajo tudi svoja pravila in značilnosti … Kaj razkrivajo raziskave?
Najrazličnejši spoznavni servisi se med seboj razlikujejo, na primer, ali so bolj namenjeni resnemu iskanju partnerja, kar običajno vključuje poglobljeno navezovanje prek dopisovanja, esejskih elementov profila, avdio/video pogovore in podobno, ali površinskemu spoznavanju, kot je lahko tudi ’svajpanje’, ki je v tem primeru bližji potrošniški kulturi pri izbiri partnerja.
»Podrsavanje slik, kot kažejo raziskave, je v veliki meri namenjeno pridobivanju všečkov in dopaminskim izlivom ob prejemanju ujemanj, nato pa okoli 80 % teh ujemanj odmre brez poskusov pogovorov, okoli 20 % se razvije vsaj v enovrstičnice (“Živjo, kako si?”), med 3 % - 5 % so dejanski pogovori. V primeru takojšnjih srečanj v živo zgolj na podlagi všečkanja fotk, je pri večini - ne pa vseh - v ospredju želja po avanturi, tj. konzumaciji slike z neta tudi v živo,« pojasnjuje Luka Kogovšek.
Kadar dominira na primer želja po avanturi, imajo pri podrsavanju slik vsekakor prednost vizualno lepi ljudje ali tisti, ki imajo retuširane oziroma po domače povedano lepe ’fejk’ fotke razlaga, a hkrati dodaja, da si po tridesetem ljudje večinoma bolj kot vročo avanturo z z ’instagramabilnim’ obrazom in stasom, želijo resno vezo, ki vključuje kot prej omenjeno celoten paket.
Kaj danes sploh hočemo?
Danes imamo veliko možnosti izbire, a še vedno nekje v sebi hrepenimo po globljih odnosih oziroma po partnerju, s katerim bi si dejansko lahko zgradili kakovosten in zadovoljiv odnos. Ta želja pa postane še toliko močnejša, ko začutimo, da je začela tik takati tudi naša biološka ura ali pa nas na to opozarjajo vsi drugi – torej, da je prišel čas tudi za nas, da si ustvarimo družino.
»Družbeni pritisk je največji za samske brez otrok med 25-tim in 40-tim letom starosti, ko najprej opažajo, da vsi njihovi prijatelji »zibajo in vozičkajo«, pomemben vir pritiska pa prihaja tudi od staršev in starih staršev,« pojasni Luka Kogovšek in nadaljuje: »Stari starši si dejansko želijo videti pravnuka ali pravnučko, preden se poslovijo s tega sveta, medtem ko so starši samskih otrok deležni pritiska svojih vrstnikov, kjer se pogosto pojavi vprašanje: »A pri vas pa še nič vnučkov? No, saj bo, slej ko prej…«, in nato starši to doživljajo kot lasten primanjkljaj v svojih socialnih krogih ter prenašajo ta pritisk na svoje samske otroke.«
Potem pa so tu še tisti, ki že imajo otroke, a so na primer zaradi takšnega ali drugačnega razloga ostali brez partnerja. »Tukaj se samski starši bodisi želijo povezati v sestavljene družine z majhnimi otroki, bodisi kasneje, ko otroci odrastejo, ponovno uživati v dobri zvezi, tokrat s pravim partnerjem, sorodno dušo.«
Ni skrivnost, da ljudje potrebujemo drug drugega in si večinoma želimo ob sebi življenjskega sopotnika, zato mogoče ni presenetljivo, da ga iščemo na vse možne načine, tudi preko novodobnih spletnih portalov in aplikacij. »Slovenci izrazito iščemo življenjskega partnerja - okoli 90 % samskih išče, le 10 % jih želi biti samskih, so torej samski po svoji izbiri.«
KOMENTARJI (0)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV