Zadovoljna.si
Za dobro jutro

Zdravje

9 stvari, ki jih lahko naredite pred spanjem za boljši spanec

N. Č.
2023-09-26 05:00
0

O tem, kako zelo pomemben je kakovosten spanec, smo že veliko govorili, premalokrat pa smo poudarili, da je kvaliteta našega spanca v resnici v veliki meri povezana z aktivnostmi, ki jih počnemo, preden se zleknemo v posteljo.

Za mnoge od nas je naša večerna rutina videti nekako takole: pojemo pozno večerjo, se zleknemo pred televizijo s pametnim telefonom v roki, z enim očesom gledamo televizijo, z drugim pa brskamo po internetu in pošiljamo sporočila uro ali dve, nato pa se prestavimo v posteljo in skušamo zaspati, a ne gre.

Morda se niti ne zavedamo, kako zelo naše aktivnosti, ki jih počnemo pred odhodom v posteljo, vplivajo na našo kakovost spanca, a strokovnjaki po vsem svetu poudarjajo, da so zdrave spalne navade ključnega pomena, v kolikor se želimo zbuditi spočiti in pripravljeni na nov dan. 

Zelo pomembno je, da že pred odhodom v posteljo umirimo naše telo, le tako bo namreč prehod v stanje spanja potekal gladko. Toda na kakšen način lahko to storimo? Katere so tiste dejavnosti, ki jih je priporočljivo početi, preden se odpravimo v posteljo, in katere so tiste, ki se jim moramo za vsako ceno izogniti?

Kako spanec vpliva na hujšanje?
Preberi še
Kako spanec vpliva na hujšanje?

Odgovore na navedena vprašanja razkrivamo spodaj. 

Ne večerjajte pred spanjem

Zagotovo ste si že večkrat privoščile pozno večerjo ali pa prigrizek pred spanjem, toda previdno, nikar naj to ne postane del vaše večerne rutine. V kolikor se prigrizkom pred spanjem ne morete odpovedati, lahko na spletni strani Okusno.je najdete šest idej za večerne prigrizke, zaradi katerih ne boste imeli težav s spanjem.

Pozne večerje in prigrizki pred spanjem namreč negativno vplivajo na kakovost spanca in to ne le iz enega razloga, temveč iz več. Zgaga, želodčni refluks in visok krvni sladkor, vse to so stvari, ki lahko negativno vplivajo na kakovost vašega spanca, omenjene težave pa lahko preprečite tako, da večerjate zgodaj zvečer oz. vsaj dve do tri ure pred spanjem.

6 večernih prigrizkov, zaradi katerih ne boste imeli težav s spanjem
Preberi še
6 večernih prigrizkov, zaradi katerih ne boste imeli težav s spanjem

Tako boste svojemu sistemu dali dovolj časa, da se pravočasno začne prebavni proces.

Mnoge izmed nas si rade privoščimo večerni prigrizek.
Mnoge izmed nas si rade privoščimo večerni prigrizek.FOTO: Adobe Stock

Preklopite na življenje brez kofeina

Mnoge izmed nas si skodelico kave rade privoščimo večkrat na dan, tudi pozno popoldne ali pa celo v večernih urah. Morda zgolj iz razloga, ker smo se dobile s prijateljico na pijači, kjer smo iz navade naročile že tretjo kavo v dnevu, ali pa nas je ob prihodu domov čakalo še veliko dela, za katerega menimo, da ga ne bi uspešno opravile brez še ene skodelice kave, ki nas vedno napolni z energijo. 

Kaj in kako jesti, če imate težave z želodčno kislino?
Preberi še
Kaj in kako jesti, če imate težave z želodčno kislino?

Ob tem pozabljamo, da kava vsebuje kofein, ki je stimulans, ki naravno prebudi naše telo, ki nato potrebuje kar precej časa, da se ponovno umiri. Iz teh razlogov priporočamo, da si izberete mejno točko v dnevu, po kateri se v prid boljšega spanca odpoveste uživanju kofeina v poznih urah. 

Pred spanjem se odpovejte tudi nikotinu in alkoholu, ki sta prav tako stimulansa, ki stojita na poti med nami in kakovostnim spancem. 

Odpovejte se drugi ali pa vsaj tretji kavi v dnevu.
Odpovejte se drugi ali pa vsaj tretji kavi v dnevu.FOTO: iStock

Izogibajte se poznim visokointenzivnim treningom

Zaradi prenatrpanega urnika se mnoge izmed nas odpravimo v fitnes šele v večernih urah, to pa s seboj potegne veliko negativnih posledic, ki na koncu vplivajo na našo kvaliteto spanca. 

Morda pred fitnesom spijemo še eno skodelico kave, da dobimo dodatno energijo, izmučene od visokointenzivnega treninga pa si nato privoščimo pozno večerjo, da se okrepčamo. 

V kolikor je možno, se v fitnes odpravite takoj po službi ali pa še bolje, pred službo.

Vadba, s katero lahko pokurite kar 1000 kalorij na trening
Preberi še
Vadba, s katero lahko pokurite kar 1000 kalorij na trening

V posteljo se odpravite vsak dan ob enaki uri

Verjetno ste navajene nastaviti budilko, ki vas zjutraj zbudi, toda ali ste morda že kdaj pomislile na to, da bi jo nastavile tudi za zvečer?

Budilko nastavite vsak večer ob enaki uri. Ta vam bo dala iztočnico in vam povedala, da je čas, da začnete s svojo večerno rutino. 

Ne hodite spat zgodaj, če se morate zgodaj zbuditi

Da, prav ste prebrali. Ko pričakujemo posebno zgodnje jutro, gredo mnogi zgodaj v posteljo, da bi poskušali zagrabiti še malo spanca, vendar je to pravzaprav kontraproduktivno. Namreč prezgodnje odhajanje v posteljo lahko povzroči pogosto prebujanje ponoči, kar poslabša kakovost spanca. Namesto tega preprosto pojdite spat ob običajnem času, kar bo vplivalo na kakovostnejši spanec.

Prezgodnje odhajanje v posteljo lahko povzroči pogosto prebujanje ponoči.
Prezgodnje odhajanje v posteljo lahko povzroči pogosto prebujanje ponoči.FOTO: Profimedia

Napišite seznam opravil za naslednji dan

Čeprav se to morda ne sliši kot najboljša ideja, saj je ta seznam lahko zelo stresen in obremenjujoč, gre v resnici za modro navado in vas lahko pomiri, preden vaša glava udari ob blazino. 

Ko stvari zapišete na list papirja, se s tem prepričate, da niste česa pozabili, posledično pa boste bolje pripravljeni na naslednji dan. Na ta način boste zaplavali v svet sanj brez skrbi, ki bi vas preganjale skozi celotno noč.

S to metodo dihanja boste zaspali brez težav
Preberi še
S to metodo dihanja boste zaspali brez težav

Izogibajte se zaslonom

V današnjem svetu, ki praktično temelji na digitalnih tehnologijah, je to zelo težko, toda še vedno drži pravilo, ki pravi, da bi se morali izogibati vsej elektroniki vsaj eno do dve uri pred spanjem. To vključuje televizijo, računalnik, tablico in pametni telefon. Vsi izmed naštetih namreč oddajajo modro svetlobo, ki moti notranjo uro vašega telesa. 

Izklop naprav precej pred spanjem nam omogoča, da se telo in um pripravita na spanje.

Izogibajte se zaslonom pred spanjem.
Izogibajte se zaslonom pred spanjem.FOTO: Dreamstime

Ukvarjajte se s sproščujočimi dejavnostmi

Saj poznate tiste noči, ko se kopate v topli kopeli, nato ležete v posteljo in kaj hitro zajadrate v trden spanec ...

Tako je, topla kopel pred spanjem naj bi bila ključ do trdnega in kakovostnega spanca. Raziskave so pokazale, da kopel pred spanjem spodbuja sprostitev, saj se telo po kopeli ohladi, ta padec temperature v telesu pa nam pomaga, da hitreje zaspimo. 

Sprostitvene dejavnosti pred spanjem lahko vključujejo tudi poslušanje umirjene glasbe, vročo prho ali kopel in pitje toplih tekočin, kot je čaj brez kofeina. 

Topla tekočina in prijeten občutek toplote v telesu spodbujajo začetek spanca, medtem ko nižje temperature v spalnem okolju pomagajo ohranjati boljši spanec. Vsaka sprostitvena metoda, od meditacije do branja leposlovja, pomaga telesu in umu, da se sprostita in preideta iz popolnoma budnega stanja v stanje počitka in končno v spanje.

Topla kopel pred spanjem nam lahko pomaga, da hitreje zaspimo.
Topla kopel pred spanjem nam lahko pomaga, da hitreje zaspimo. FOTO: iStock

Raztezanje pred spanjem

Pred spanjem se nekajkrat pretegnite. Raztezanje je namreč povezano z občutkom olajšanja stresa in občutkom sprostitve, to pa spodbuja boljši spanec. Yin joga, oblika joge, ki vključuje večminutno držanje enake poze ob nežnem raztezanju sklepov in vezi, je ena izmed takšnih koristnih dejavnosti.

Pozitiven vpliv jutranje rutine na vaše odnose in duševno zdravje
Preberi še
Pozitiven vpliv jutranje rutine na vaše odnose in duševno zdravje

Zdaj, ko ste osvojile večerno rutino, ki vam bo pomagala do bolj kakovostnega spanca, pa je čas, da se poučite še o jutranji rutini, ki vam bo pomagala, da boste čez dan bolj produktivne! Več o pozitivnem vplivu jutranje rutine na vaše medosebne odnose in vaše splošno zdravje si lahko preberete TUKAJ!

Mailing

Zadovoljna fit

Si že prijavljen na vse naše e-novice?
S pomočjo zgoraj navedene večerne rutine se boste zjutraj zbudile naspane in spočite.
S pomočjo zgoraj navedene večerne rutine se boste zjutraj zbudile naspane in spočite. FOTO: Dreamstime
Dihalne vaje, ki jih lahko izvajate kjerkoli in kadarkoli
Preberi še
Dihalne vaje, ki jih lahko izvajate kjerkoli in kadarkoli

KOMENTARJI (0)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV

Piškotki

To spletno mesto uporablja piškotke. S piškotki zagotavljamo boljšo uporabniško izkušnjo, enostavnejši pregled vsebin, analizo uporabe, oglasne sisteme in funkcionalnosti. S klikom na »Strinjam se« dovoljuješ vse namene obdelave. Posamezne namene pa lahko izbiraš in urejaš s klikom na »Nastavitve piškotkov«. Več o piškotkih lahko prebereš tukaj.

Omogoči uporabo piškotkov za ogled video vsebin, za boljše delovanje in napredno oglaševanje in si ob pregledu vsebin zagotovi optimalno uporabniško izkušnjo. S klikom na »Strinjam se« dovoljuješ vse namene obdelave. Posamezne namene pa lahko izbiraš in urejaš s klikom na »Nastavitve piškotkov«. Več o piškotkih lahko prebereš tukaj.


ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 152