Zadovoljna.si
Nakupovanje hrane

Svet na Kanalu A

Ko nam 'zlezejo' v možgane

M.K.
19. 11. 2013 13.07
1

Ste se kdaj vprašali, zakaj so nekatere blagovne znamke bolj uspešne kot druge in kako se pravzaprav odločamo za nakup izdelka določene znamke? Skrivnost je v nevromarketingu, najnovejši obliki marketinga, ki združuje nevrologijo, psihologijo in ekonomijo. Gre za raziskovanje odzivanja možganov na oglaševanje. Če nam tržniki namreč določen izdelek znajo predstaviti tako, da nam ta 'zleze' v možgane in ga ti registrirajo kot nekaj odličnega, bomo temu izdelku vedno ostali zvesti, ne glede na ceno, kakovost in druge karakteristike.

Nevromarketing je interdisciplinarna veda, ki združuje nevrologijo, psihologijo in ekonomijo.
Nevromarketing je interdisciplinarna veda, ki združuje nevrologijo, psihologijo in ekonomijo.FOTO: Thinkstock
Nevromarketing je interdisciplinarna veda, ki združuje nevrologijo, psihologijo in ekonomijo. Če slednja ponuja jasno in preverljivo analitično teorijo, pa prvi dve to teorijo dopolnjujeta z natančnimi empiričnimi raziskavami. Nevromarketing je torej veda o odzivanju možganov na oglaševanje, ki za raziskovanje uporablja funkcionalno magnetno resonanco. Strokovnjaki tako na podlagi odslikave možganskih valov in tehnologije za merjenje možganskih aktivnosti opazujejo, kako se posameznik odziva na določene izdelke, embalažo, oglase in druge trženjske elemente.
Kaj vam bolj tekne, koga imate raje, katera pijača vam je ljubša? Vljudnostnih odgovorov je konec, magnetna resonanca bo razkrila resnico, zato ne zamudite oddaje Svet na Kanalu A, danes ob 18. uri.

Vdor v naše miselne procese

Nevromarketinške raziskovalne metode naj bi s pomočjo vpogleda v potrošnikove miselne procese omogočale boljše marketinške strategije. Napredek nevroloških znanosti je v zadnjih letih omogočil lažje spremljanje, merjenje in boljše razumevanje kompleksnih bioloških procesov, ki potekajo v človeških možganih. V medicinski praksi obstajata detekcija in zapisovanje možganskih električnih tokov že več desetletij, najnovejše tehnologije pa omogočajo lociranje možganskih regij, v katerih se vršijo miselni in čustveni procesi in ravno tu je svoje mesto našel tudi nevromarketing.

Pri nevromarketingu gre za raziskovanje odzivanja možganov na oglaševanje.
Pri nevromarketingu gre za raziskovanje odzivanja možganov na oglaševanje. FOTO: iStockphoto
Brez sodobne tehnologije ne gre

V nevromarketinških raziskavah je s pomočjo tehnologije mogoče opazovanje aktivnosti karakterističnih možganskih režnjev v času posameznikove zaznave določenega impulza iz okolice, kot na primeri izdelka, logotipa, blagovne znamke, oglasnega sporočila in drugega. Dandanes nevromarketinške raziskave tako potekajo s pomočjo tehnologije funkcionalne magnetne resnonance, magnetne encefalografije in tipografije trdnega stanja – z njimi namreč lahko natančno spremljajo odzivanje možganov na določene dražljaje.

Čustva imajo še kako veliko moč

Seveda pa ob tem nikakor ne gre podcenjevati niti moči čustev, ki so prisotna pri domala vsem, česar se v življenju lotimo, le da so včasih bolj, včasih pa manj intenzivna. Vsi vemo, da se čustveno odzivamo tudi na reklamiranje posameznih blagovnih znamk, s katerimi nas mediji vsakodnevno zasipavajo. Spomnite se le, kako hitro si zapomnite nekatere oglase, ki jih vidite na televiziji – enostavno nam zlezejo v možgane. Izdelki tistih blagovnih znamk, ki ne vzbudijo naših čustev, za naše možgane nimajo omembe vredne vrednosti, popolnoma drugače pa pri nekaterih izdelkih naši možgani skorajda 'ponorijo'. Ob tem velja poudariti, da to običajno nima prav nobene povezave z dejansko kvaliteto in učinkovitostjo izdelka: vrednost tega si namreč ustvarimo v naši zavesti in mu bomo zato ostali zvesti, ne glede na to, ali je vreden denarja, ki ga zanj odštejemo ali ne.

Dandanes nevromarketinške raziskave potekajo s pomočjo tehnologije funkcionalne magnetne resnonance, magnetne encefalografije in tipografije trdnega stanja.
Dandanes nevromarketinške raziskave potekajo s pomočjo tehnologije funkcionalne magnetne resnonance, magnetne encefalografije in tipografije trdnega stanja.FOTO: iStockphoto
Blagovna znamka velja več kot kakovost

O dejanski moči nevromarketinga pričajo številni praktični poskusi. Že leta 2004 je ameriški nevropsiholog Read Montague s skupino raziskovalcev 67 ljudi povabil na testiranje priljubljene črne pijače z mehurčki. Prostovoljci so najprej dobili dva kozarca napitka – v enem je bila pijača znamke Coca-cola, v drugem pa znamke Pepsi, vendar testiranci niso vedeli, katera je katera. Več kot polovica jih je po zaužitju dejala, da je boljši napitek znamke pepsi. Nato so vajo ponovili, le da so prostovoljcem tokrat povedali, pijača katere znamke je v katerem izmed kozarcev. In rezultat? Kar tri četrtine ljudi je dejalo, da je napitek družbe Coca-cola neprimerljivo boljši, čeprav so bili prej, ko niso poznali znamke, prepričani v nasprotno. To je torej tehten dokaz, kako močno naši možgani lahko preferirajo določeno blagovno znamko, s katero tržnikom uspe priti v naše miselne procese.

Učinke nevromarketinga potrjujejo številne raziskave, pri katerih sodelujejo tako nevrologi kot ekonomisti.
Učinke nevromarketinga potrjujejo številne raziskave, pri katerih sodelujejo tako nevrologi kot ekonomisti.FOTO: Thinkstock
UI Vsebina ustvarjena brez generativne umetne inteligence.

KOMENTARJI (1)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 658