Egipčanka Aliaa Magda Elmahdy je egipčanska študentka, ki je svojo svobodo izrazila tako, da je na Twitterju objavila svojo golo fotografijo. "Golo fotografijo sem posnela v hiši staršev, že preden sem spoznala Kareema Amerja (partnerja, op. p.). Od 16. leta sem ateistka," je zapisalo pogumno dekle, ki samo zase pravi, da je "laik in feministka, da je pristna, liberalistka, vegetarijanka, individualistka in Egipčanka". Z objavo je želela pokazati, da je svobodna, da ima tudi ona pravico do svobodnega izražanja. Pod objavljeno fotografijo se je dobesedno usul plaz komentarjev, med katerimi so večinoma pozitivni. Številni jo podpirajo in menijo, da njeno dejanje odraža veliko mero poguma, nekateri jo kritizirajo, drugi jo označujejo kot naivno, tretji pa v njenem dejanju vidijo revolucionarni namen.
Ji sledijo zaradi revolucionarnih idej ali golih fotografij?
Njen blog si je do sedaj pogledalo več kot 100 tisoč ljudi. Nekatere zanima, o čem dekle piše, kot poročajo tuji mediji, pa jih večina njen blog pogleda samo zaradi fotografij, ki jih objavlja. 20-letnica, ki prihaja iz Kaira, študira na ameriški univerzi v Kairu in je do sedaj na blogu objavila vsega osem fotografij, ki jih je poimenovala 'gola umetnost'. Na prvi je popolnoma gola, oblečena ima samostoječe nogavice in rdeče čevlje. Sledi serija treh fotografij – gre za isto fotografijo, kot je prva, le da ima na prvi z rumeno črto prekrito mednožje, na drugi usta, na tretji pa oči. Ko se je fotografirala, naj bi bila stara le 17 let, rumene črtice pa naj bi po njenih besedah nakazovale na kratenje pravic egiptovskim ženskam do znanja, izražanja in spolno neenakost v njihovi kulturi. Meni, da je "feminizem le radikalen izraz za to, da so tudi ženske ljudje".
Lahko sama kaj spremeni?
Na svojem Facebook profilu Aliaa trdi, da so njena dejanja krik družbi, izraz nasprotovanja nasilju, rasizmu, spolnim zlorabam. Mnogi so kritični do nje in dvomijo, da lahko dekle s takšnimi dejanji v državi, kjer si islamsko vero razlagajo vedno ožje, sploh kaj spremeni. Ženske imajo namreč v arabskem svetu še vedno precej slabši položaj od moških, število žensk, ki se skriva za tančicami, pa naj bi bilo vse večje, zlasti naj bi njihovo število naraslo po revoluciji. Številnim se zdi njeno početje tudi precej nevarno. "Upamo, da oblasti ne bodo opazile njenega početja, sicer bodo breme morali nositi vsi liberalci in laiki." Drugi v tem vidijo nekaj več in dodajajo, da je to, kar Aliaa počne, "odraz sekularizacije". "Sem za pravice žensk , toda kot ateist povem, da je to ena velika neumnost. Kako naj cenimo ženske, ki na Twitterju objavljajo svoje gole fotografije?" je recimo zapisal eden od moških, ki je sicer podobnega mnenja kot Aliaa.
Egipt ni Ukrajina
Najbolj odmevne aktivistke, ki za izražanje nestrinjanja uporabljajo goloto, s katero pritegnejo veliko več pozornosti, kot bi je pritegnile oblečene, so članice ukrajinske aktivistične skupine Femen. Nekateri pri Aliai vidijo podobnost s prej omenjenimi dekleti, a velika razlika je v tem, da je družba v Ukrajini do golih deklet veliko bolj 'odprta' kot v Egiptu, kjer je družba "nasilna, rasistična in seksistična", kot pravi Aliaa. Kot poročajo tuji mediji, se v Egiptu številni bojijo, da bo Aliaa z objavljanjem fotografij dosegla ravno nasproten učinek od želenega. "Treba je pogledati s stališča egipčanske, arabske kulture, ne evropske," navajajo. Odzivi v stilu Egipčanke, ki je zapisala: "Sem proti. Svobodno se je odločila, da se bo fotografirala gola, jaz pa kot svobodna ženska pravim, da je to ogabno!" ter odgovor moškega, ki je zapisal: "Vsi tisti Egipčani, ki pozdravljate njen pogum, naj se sliši aplavz tudi takrat, ko bo vaša žena, sestra ali punca odvrgla obleke!" niti niso tako nenavadni.
KOMENTARJI (11)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV