Rezultati raziskave enega izmed egiptovskih centrov za pravice žensk leta 2008 so pokazali, da je bilo več kot osemdeset odstotkov žensk že žrtev spolnega nadlegovanja in da jih je večina nosila islamsko naglavno ruto. Said Sadek, sociolog iz ameriške univerze v Kairu pravi, da je problem nadlegovanja žensk zakoreninjen v egiptovski družbi. Po njegovem mnenju naj bi šlo za mešanico vse večjega islamskega konservatizma, ki je v razcvetu vse od 60. let, in patriarhalnih vrednot, ki kraljujejo v državi. „Pojavil se je verski fundamentalizem in mogočni moški so za tarče začeli izbirati šibkejše ženske, da bi jih s tem prisilili v to, da ostanejo doma in se ne pojavljajo v javnosti,“ je prepričan Sadek in dodaja: „Patriarhalna kultura se ne strinja s tem, da so ženske lahko nad moškimi, ker so izobražene in so dobile službo ter 'glavo družine' pustile za sabo. Zato so jih postavili ob zid in jim s spolnim nasiljem dali vedeti, kam sodijo. To ni kultura faraonov, to je kultura beduinov.“
Več bi morala storiti tudi policija
Redki zaskrbljeni posamezniki so prepričani, da je v primeru nasilja nad ženskami v Egiptu 'zatajila' tudi policija. Pravijo, da bi morale oblasti pregona storiti veliko več pri uveljavljanju in izpolnjevanju določil zakonodaje, ki ženske ščiti pred nadlegovanjem in nasilnimi dejanji. Najbolj zaskrbljujoč pa je podatek, da so žrtve spolnega nadlegovanja vse mlajše in glede na slabo ozaveščenost tamkajšnjih žensk o spolnih boleznih in kontracepcijskih sredstvih, lahko to hitro postane zelo resen problem velikih razsežnosti.
A egiptovski fantje in moški se branijo, češ da ženske za to, kar jih doleti, prosijo same. Okrog naj bi se namreč sprehajale v nespodobnih oblačilih in popolnoma očitno zapeljevale vse po vrsti. „Če bi bile oblečene spoštljivo, se jih nihče ne bi niti dotaknil,“ pravijo fantje na kairskih ulicah. „Izbira ženskih oblačil je tisto, kar moške spodbudi k temu, da sploh pristopijo. Tega si želijo – celo tiste v nikabu.“ Dodajajo tudi, da obstaja velika razlika med tistimi, ki nosijo ohlapen nikab in tistimi, katerih naglavna ruta je tesno oprijeta. Slednje naj bi namreč izzivale in prosile za pozornost moških.
Ženske si želijo svobode in varnosti
Nad odnosom in mišljenjem nekaterih egiptovskih fantov so zaskrbljeni številni egiptovski aktivisti za človekove pravice. „Res me zelo skrbi, saj ob tem mislim na svojo družino, na svoje sestre in mamo,“ pravi eden izmed njih. Pred koncem ramazana je stanje najhujše, saj se v središčih mest zbirajo velike množice ljudi in pred ženskami se hitro znajdejo neznani moški, kar pa je v islamski veri strogo prepovedano. Najlažje je seveda reči, da naj se dekleta in ženske zadržujejo doma, a te se s tem niti približno ne strinjajo, saj si želijo svobode in varnih sprehodov po mestu brez nadlegovanja, ogovarjanja ali kakršne koli oblike nasilja. Pravijo, da so že veliko dosegle. Do sedaj namreč svojih težav niso mogle deliti s svetom, zato so prepričane, da bodo prej ali slej dosegle tudi možnost dostojnega življenja in večje emancipiranosti v družbi.
KOMENTARJI (10)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV