Zadovoljna.si
Da je ladjo zapustil, še preden so vse potnike izkrcali na varno, mu ne oprosti nihče.
Novice

Zgodba o strahopetnem kapitanu Costa Concordie

M.K.
17. 01. 2012 12.31
46

V petek zvečer je ob toskanski obali v plitvini ob otoku Giglio nasedla 290-metrska italijanska potniška ladja Costa Concordia, na kateri je bilo 3126 potnikov in 1023 članov posadke. Po zadnjih podatkih je nesreča terjala 11 smrtnih žrtev, 22 ljudi pa je še vedno pogrešanih. V teh dneh je veliko govora o kapitanu nesrečne ladje, ki je v hišnem priporu in naj bi ladjo zapustil kar štiri ure, preden so evakuirali zadnje potnike. Včeraj so italijanski pristojni organi kot vzrok za nesrečo potrdili 'človeško napako' in s tem se je plaz očitkov kapitanu le še povečal. Ko so ga aretirali, je bil zaradi suma, da bo storil samomor, ves čas pod skrbnim nadzorom. Če ga bo sodišče spoznalo za krivega, tvega do 15 let zapora. Zagotovo pa bo zanj največja kazen to, da ga ima ves svet za strahopetca.

Da je ladjo zapustil, še preden so vse potnike izkrcali na varno, mu ne oprosti nihče.
Da je ladjo zapustil, še preden so vse potnike izkrcali na varno, mu ne oprosti nihče.FOTO: Facebook
Francesco Schettino, 52-letni kapitan nesrečne ladje Costa Concordia, ki je nasedla v neposredni bližini otoka Giglio, je postal najbolj osovražena oseba v Italiji, prava sovražna kampanja pa se proti njemu odvija predvsem na Facebooku in Twitterju. Kapitan naj bi bil glavni krivec za potop luksuzne križarke. Še bolj pa so ljudje zgroženi nad tem, da naj bi predčasno zapustil ladjo, namesto da bi do zadnjega pomagal pri evakuaciji ranjenih in šokiranih gostov. Število smrtnih žrtev se je povzpelo že na 11, še vedno pa pogrešajo 22 potnikov in članov posadke. 'Skoraj petsto milijonov evrov vredna križarka z nekaj več kot 4200 potniki in člani posadke na krovu naj bi namreč plula zgolj nekaj sto metrov od kamnite obale otoka Giglio, čeprav bi morali biti oddaljeni vsaj štiri milje.

Prizor, ki nekoliko spominja na tistega iz Titanika.
Prizor, ki nekoliko spominja na tistega iz Titanika.FOTO: Reuters
Z ladje pred potniki

Schettina, ki je bil prvi mož ladje Concordia kar šest let, so po njegovem strahopetnem dejanju prijeli. Kot poročajo italijanski mediji, naj bi ga, zavitega v odejo, opazili na evakuacijskem čolnu, in to kar štiri ure pred koncem reševalne akcije. S tem je prelomil tradicionalno pravilo, da mora kapitan zadnji zapustiti potapljajočo se ladjo. Obalna straža, ki ga je opazila na otoku, naj bi ga opozorila, naj se vrne na krov in pomaga ljudem, a jih ni poslušal. Italijanski mediji trdijo, da je hitro poiskal taksi in vozniku naročil, naj ga odpelje kolikor mogoče stran od dogajanja. Ob petih zjutraj naj bi poklical svojo mamo Roso in ji priznal, da se je zgodila katastrofa, a naj nič ne skrbi. Povedal naj bi ji, da je poskušal rešiti potnike in da sedaj nekaj časa ne bo dosegljiv preko telefona. Celotna njegova družina je prepričana v njegovo nedolžnost in pravijo, da je preveč dober kapitan, da bi storil tako grdobijo.

Nesrečni 'poklon'

Schettinu očitajo, da je strahopetno pobegnil pred svojo odgovornostjo, saj bi kapitan moral zapustiti krov šele, ko je prepričan, da na njem ni nobenega potnika več. V tem primeru pa naj bi se sramotno potuhnil in s tem potnike prepustil samim sebi. Ko so člani posadke videli, kaj je storil, naj bi poskušali zadevo vzeti v svoje roke, pomagati ljudem in umiriti kaos na ladji. Po mnenju mnogih je to, da je večina potnikov preživela, zgolj njihova zasluga. To pa še ni vse, česar kapitana obtožujejo razjarjeni aktivisti. Schettino naj bi namreč med trkom ob skalo mirno in sproščeno večerjal v družbi lepih dam, čeprav je bila njegova primarna naloga voditi ladjo po varni poti. Vožnji mimo otoka Italijani pravijo 'inchino' oziroma poklon. S tem se je Schettino želel pokloniti nekdanjemu kapitanu Mariu Palombi, katerega starši živijo na otoku Giglio in narediti uslugo glavnemu natakarju Antonellu Tievoliju, ki prav tako živi tam. Dokaz za ta namigovanja naj bi bila objava Tievolijeve sestre, da bo v nekaj minutah mimo otočja plula luksuzna križarka. Tievolija naj bi zaradi nesrečnega dogodka že zaslišali preiskovalci, medtem ko bodo Palomba, ki se zagovarja, da ga v času katastrofe sploh ni bilo na otoku, zaradi šibkega zdravja iz preiskave zaenkrat izpustili.

Ladja - 5
Ladja - 5 FOTO: Reuters
Krivec navigacija in zemljevidi

Svoje funkcije in pristojnosti naj bi se Schettino zavedel šele, ko je bilo že prepozno. Večina potnikov baje sploh ni vedela, kaj pomeni pisk sirene, ko se je ta oglasila, saj so bili glede na svoje znanje o križarjenjih in na svoje izkušnje prepričani, da se morajo evakuirati, ko se sedemkrat zapored oglasi zvok roga. Schettino je krivdo za nesrečo zanikal, saj naj bi mu navigacija in pomorski zemljevidi kazali, da je v dovolj globoki vodi in zato ne more nasesti. Prav tako naj skala, ob katero so zadeli, ne bi bila nikjer označena, kar pa lokalno prebivalstvo otoka Giglio zanika, saj so jo po njihovem mnenju prav dobro poznali vsi, ki so kdaj pluli mimo.

Veljal je za dobrega kapitana.
Veljal je za dobrega kapitana.FOTO: Facebook
Kako dolgo je v resnici ostal na ladji?

Pier Luigi Foschi, predsednik uprave družbe Costa Crociere, ki je lastnik križarke, je na novinarski konferenci povedal, da je ladja v letu 2011 uspešno prestala vse varnostne in tehnične teste in naj bi bila 'ultra varna'. Kapitana je obtožil, da je naredil nedovoljeno in neodobreno potezo, ki ni bila predvidena v programu križarjenja. Kljub temu je izrekel besedo v zagovor kapitana: "Ne moremo zanikati, da je prišlo do človeške napake. Vendar je po naših podatkih Schettino dolgo ostal na ladji." Posnetek pogovora z luško kapitanijo Livorno kaže drugačno resnico. "Kaj počnete? Odhajate domov?" je sredi noči, ko se je na Costa Concordii odvijala huda drama, kapitana vprašal predstavnik kapitanije in mu ukazal, naj se takoj vrne na ladjo.

Francesco Schettino je trenutno ime, ki ga Italijani ne prenesejo.
Francesco Schettino je trenutno ime, ki ga Italijani ne prenesejo.FOTO: Facebook

Nočni prizor je bil prav grozljiv.
Nočni prizor je bil prav grozljiv.FOTO: Reuters
Bes na spletu

Na svetovnem spletu se na račun Francesca Schettina kopičijo številni komentarji besnih uporabnikov in pretresenih sorodnikov, ki preko družbenih omrežij iščejo podatke o svojih najdražjih in se zgražajo nad tem, kar je storil neodgovorni kapitan. Iz komentarjev lahko razberemo, da so mu Italijani pripravljeni oprostiti arogantnost, to, da je napačno ocenil razdaljo od obale, tako imenovani poklon otoku, ki ga plovila naredijo z vožnjo ob obali. A tega, da je po nesreči zapustil ladjo, še preden so vse potnike izkrcali na varno, mu ne oprosti nihče. Najdejo se sicer tudi taki, ki kapitana zagovarjajo, med njimi je tudi župan otoka Giglio Sergio Ortelli: "S poklonom, ki ga je Costa Concordia dala našemu otoku avgusta, je družba Costa Crociere soglašala." Na družbenih omrežjih Schettina zagovarjajo le redki in se mu celo zahvaljujejo. "Z manevrom je preprečil, da bi se ladja potopila na odprtem morju. S tem je rešil veliko življenj," je najbolj pogosta trditev, ki je sicer precej paradoksalna. Da pa je pred potniki zapustil ladjo, mu ne odpusti nihče. Nekateri najbolj ekstremni spletni komentatorji trdijo, da bi Schettino moral ostati na ladji do konca in potoniti z njo.

Ekološka katastrofa

Sedaj otoku Giglio grozi še ekološka katastrofa. Iz na pol potopljene križarke naj bi namreč po poročanju nekaterih medijev začela iztekati še neznana tekočina, kar med ljudi vnaša strah pred izlivom nafte. Zato si močno želijo, da bi iz nje čim prej izčrpali vse gorivo in jo odstranili, saj ovira preostali pomorski promet do in mimo otoka. Schettino je bil od sobote v priporu v Grossetu in so ga v celici nadzirali 24 ur dnevno, saj je obstajala bojazen, da bi si vzel življenje. Včeraj je stopil pred sodnika, ki je zanj odredil hišni pripor. Čaka ga sojenje, na katerem bodo ugotavljali njegovo krivdo. Kakor koli, 'smrtni poklon' nesrečnega kapitana se bo vpisal v zgodovino, še bolj pa dejstvo, da je potnike prepustil usodi, sam pa pobegnil na varno. 

Na krovu
Na krovu FOTO: Facebook
KOMENTARJI (46)

Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.

PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV
joj ljudje bodimo realni ravnal je tako kot bi ravnali mnogi. preprosto nagonsko v strahu za svoje življenje je zapustil ladjo. res pa je da je storil narobe ko se je poskušal skrit. panika dela svoje
mene spomina na unga k je v kassandri igral:)..ta spodnja slika:)
Zgleda mi kot neandertlc!
Grozljivi dogodek in še neodgovornost botruje.
mene zanima kaj bi blo če bi on upoštevu zakon ostajanja na ladji v primeru potopa. pol bi mogu bit še zdej gor? :) če niso našli še vseh :D
Tko je ne .. vem da nima nic veze , ampk jst imam res rad velike joške .
LOL
Kapitan je kakor oče svoji posadki in potnikom....prvo poskrbi za svojo družino šele nato zapusti krov...
Tapravi Italian
Zato pa Italjani niso dobili niti ene vojne, ker so takšni strahopetci...
Zato so pa Italjani sedeli pri mizi vedno ob zmagovalcu in s svojo jezikavostjo ukradli Trst, Gorico in še kup ostalih krajev. Mafijci ali ne. Slovencem pa lastna politika že 20 let prodaja lastno državo in kaj naredimo Slovenci? Nič, kritiziramo ostale, ko še svoj prag ne znamo pomesti.
Ne, ne ... ne prodaja, razdaja!
EkOOloška?
zdaj vem zakaj imajo Italijani znamko Ferrari :)
Marko Novak 1 18. 01. 2012 12.16
zakaj se delate zdej vsi pametni bi vas hotel videti vas na njegovem mestu takrat ko je šlo za res, in mislim da ko je naredil dobro potezo ko je zapeljal ladjo blizu obale ker čene bi lahko bilo več mrtvih kot sedaj in tisti ki so plavali na obalo nebi preživeli.lp
Shorty Zupancic 18. 01. 2012 12.06
Chicken, chicken, chicken. Ni vsak za kapitana.
dokler je vse ok in prejemaš kapitansko plačo je kapitan pač fajn bit.
Ce je pa padel...
Italjani kot italjani V glavnem se šopirijo ko pavi,ko gre pa zares pa rep med noge
Le vkup uboga gmajna 18. 01. 2012 12.36
Italijan nikdar vojak in FIAT nikdar avto!
Mi smo kaj boljsi,drugac pa smo sosedi in nic boljsi a neeeee.....
tipičen italjan lepo oblečen v kapitanski obleki z raznimi zlatimi našitki je prvi zbežal ko je prišlo do težav po dogodku je pa poklical mamo haaaaaaaaaahaaaaaaa
jejejejejojojiji 18. 01. 2012 10.58
Oh sami korajžni tukaj! Me zanima koliko vas bi ostalo na ladji vsaj tako dolgo kot on, če bi zrli smrti v oči. Preveč ste gledali filme kjer kapetan ponosno ostane na ladji in potone z njo! Ko 5000 ljudi zgrabi panika, je govora o ponosu in reševanju konec! Takrat se pač vsak rešuje kot se more. Res pa, da bo težko živel s tem bremenom ne glede na kazen, ki ga doleti. P.S. Hehe zdaj pa da vidim, če bom podrl rekord v dodeljenih minusih:))
Doktrina vsakega komandanta, poveljnika, kapitana je biti zadnji v verigi nesrečnih okoliščin, v kateri se kot poveljujoči znajde. Neglede na situacijo so poveljniki tisti, ki nosijo največje breme odgovornosti. Moral bi ostati na ladji, tu ni dileme.
Ampak to sprejmes ko postanes kapitan... Zato pa ni vsak kapitan ladje in tudi to ne more postati.
Seveda ne obstaja opravičilo za to, da je ukazal " poklon otoku" na tako nevarnem mestu in še manj, da je zapustil ljudi v najbolj nemogočem trenutku, vendar se sprašujem, kaj pa drugi odgovorn častniki? Tisti, ki dejansko vozijo tako ladjo? Predstavljam si, da kapitan ni oseba, ki dejansko opravlja s tako lado. A zanje ni vprašljive odgovornosti?
da je kriv je jasno ,kakšni so občutki ko se ti zgodi kaj takega pa nevem verjetno bi se najraje pogreznil.Kako pa postaneš kapitan takšne ladje?verjetno z ustrezno izobrazbo in ustreznimi izkušnjami pa verjetno je potreben kakšen močen "stric"ki te "porine" potem pa je v kriznih trenutkih panika ,nikjer nič ne piše kakšne so njegove izkušnje?na katerih ladjah je do sedaj služboval?imam občutek da je bila njegova naloga biti šarmanten in večerjati z damami (po možnosti bogatašinjami)ladjo pa so vodili podčastniki,bomo videli čas bo pokazal.
ma zem ze uztraziu morzkih psov zem zbezal eee za kapitana ze ne zpodobi da ga poje morzki pez
ISSN 2630-1679 © 2021, Zadovoljna.si, Vse pravice pridržane Verzija: 1076