Takšno izkazovanje čustev je najbolj razširjeno med moškimi oziroma fanti, starimi od 18 do 24 let, saj je med temi kar tri četrtine takih, ki običajno zaključujejo svoja kratka sporočila s poljubčkom. Skoraj polovica jih priznava, da je to postalo nekaj običajnega v njihovi moški družbi. In kar četrtina jih je vesela, če dobijo v sporočilu poljubček celo od ljudi, ki jim niso tako blizu.
Vendar ni samo mlajša generacija moških podlegla novemu načinu komuniciranja. Svojim moškim prijateljem poljubčke menda pošilja kar deset odstotkov moških, starejših od 55 let.
Seveda obstajajo pravila pri pošiljanju poljubčkov 'x'. Mali tiskani 'x' je najbolj priljubljen znak, saj ga uporablja kar 52 odstotkov, samo 17 odstotkov jih uporablja veliki tiskani 'X', kar tretjina jih svojo navezanost izkazuje z več znaki 'x', na primer s tremi.
Naj bodo ženske zaskrbljene?
Ob teh podatkih se postavlja vprašanje, ali se moški feminizira, ali bi moralo ženske skrbeti, da pravih moških ne bo več. Psihologinja dr. Darja Kobal Grum s Filozofske fakultete pravi, da je vsaka skrb odveč. „Tukaj govorimo o dveh vidikih, eno je nov način komunikacije, drug pa je neki nov profil moških in žensk v današnjem času.“ Ker je ženski v družbi glede na njeno socialno vlogo dovoljeno več nežnosti, izražanja intimnosti, čustev, nas seveda preseneti, ko se v tej vlogi pojavijo moški, vendar kot pravi Grumova, gre tu za specifični vidik komunikacije prek kratkih sporočil. „Če govorimo o tovrstni neosebni komunikaciji, se pravi, ko ni pogovora na štiri oči, so raziskave pokazale, da si ljudje privoščimo več. Vzpostavljajo se nove manire, nov bonton. Ta neosebnost nam daje neki pogum, kljub temu, da je na drugi strani znana oseba. Vendar prav pomanjkanje vizualne komunikacije sproži neko željo po izražanju čustev.“ Pa naj bo to moški ali ženska. Ženske so v vsakdanji komunikaciji vešče izražanja čustev, moški pa so skozi te neosebne načine komunikacije dobili neki nov kanal za sporočanje svojih občutenj.
Ženskam torej po mnenju dr. Kobal Grumove ni treba skrbeti, da moški postajajo poženščeni. „To je zgolj neka nova oblika izražanja intimnosti, ki pa se ne bo izrazila v resničnem življenju, ostaja namreč na ravni te neosebne komunikacije.“ In dodaja: „Samo pozdravimo lahko dejstvo, da imamo tudi nežnejše moške.“
Kdo je metroseksualec
Pojav metroseksualnosti je novost 21. stoletja in označuje heteroseksualnega moškega, ki se veliko ukvarja s svojim videzom, njegov način življenja in izražanja naj bi spominjal na lastnosti, ki jih sicer pripisujemo homoseksualnim moškim. Termin se je prvič pojavil leta, metroseksualec naj bi bil: „Mlad samski moški, ki ima kar visoke prihodke, živi ali dela v mestu (ker so tam najboljše trgovine). Metroseksualec predstavlja najbolj obetajočega potrošnika desetletja.“
Dr. Darja Kobal Grum pravi, da ne bi mogli trditi, da je moških, ki bi jih lahko označili za metroseksualce, danes več kot pred leti, gre zgolj za to, da danes različne drugačnosti prihajajo bolj do izraza. Včasih so svojo metroseksualnost navzven izražali recimo le razni drzni estradni umetniki, danes pa ta 'metro' princip postaja bolj del vsakdana.
KOMENTARJI (1)
Opozorilo: 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti.
PRAVILA ZA OBJAVO KOMENTARJEV